Baltijas ostas ir pamanītas pasaules līmenī, Rīgas brīvosta ar nākamo gadu sagatavojusies jaunas, starptautiskas konteinerlīnijas ienākšanai.
To Db rīkotajā Transporta un loģistikas nozares gada noslēguma forumā atzina Rīgas brīvostas pārvaldes valdes loceklis Vladimirs Makarovs. «Jāatzīst, lai arī Latvijā tranzītbizness nav nogrimis, valdība to ar tādiem paziņojumiem kā centrālā termināļa pārcelšanu no centra uz Krievu salu ir centusies nosist. Pēdējās pāris nedēļās es ar to vien nodarbojos, kā skaidroju Krievijas un ASV partneriem, ka Latvijas valdība tomēr nav nolēmusi pārtraukt Latvijas ostu biznesa attīstību,» teica V. Makarovs.
Lai arī šī gada 10 mēnešos konteinerkravu kritums Rīgas ostā ir bijis vidēji par 15%, viņš zīmēja optimistisku Rīgas brīvostas attīstības ainu, jau tuvākajos divos mēnešos prognozējot kravu pieaugumu. Turklāt pašlaik notiekot sarunas arī par jaunas, starptautiskas konteinerlīnijas piesaisti Rīgai jau ar nākamo gadu. Tomēr šīs līnijas vārds pagaidām vēl netika atklāts.
Arī SIA Rīgas Centrālais Termināls valdes loceklis Valdis Andersons atzina, ka pēdējie dati rāda, ka Baltijas ostas ir pamanītas pasaules līmenī un arvien vairāk okeāna kravu līnijas uzsāk šeit savu biznesu. Par to liecina arī pēdējā laika Klaipēdas ostas aktivitātes, kļūstot par Baltijas Hab-ostu un noslēdzot līgumu ar konteinerlīniju Mediterranen Shipping Co.
Arī pasaules lielākais konteineru pārvadātājs APM Maersk šī gada oktobra beigās noslēgusi līgumu ar Gdaņskas ostu par iknedēļas satiksmi starp Tālajiem Austrumiem un Baltiju. Neskatoties uz to, ka Rīgai pagaidām šādu līgumu nav, V. Makarovs bija pārliecināts, ka vismaz Klaipēdas osta nav Rīgai nopietns konkurents, jo Rīgai ir ģeogrāfiskas priekšrocības attiecībā pret Maskavu.