Ustjlugas ostā labāki komerciālās darbības noteikumi, darbojas dzelzceļa savienojums ar Maskavu.
Šādu pamatojumu konteinerizēto kravu aizplūšanai no Sanktpēterbugas ostas uz Ustjlugas termināliem min komersanti. Kopējais abu ostu TEU (20 pēdu) konteineru apgrozījums deviņos mēnešos samazinājies par 47,6 tūkst. vienību (jeb 2,5%) līdz 1,9 miljoniem TEU, vēsta Krievijas biznesa avīzes Delovoi Peterburg portāls DP.ru. Taču katras atsevišķās ostas rādītāji ir atšķirīgi. Proti, Pēterburgā vērojams kritums par 87,9 tūkst. TEU, savukārt Ustjlugā piedzīvots pieaugums par 40,3 tūkst. TEU vienību. Abu ostu konteinerizēto kravu apgrozījums gan būtiski atšķiras. Neskatoties uz ievērojamo pieaugumu, Ustjlugas konteineru apgrozījums kopējā abu ostu konteineru apgrozījumā sasniedzis vien 4%. Pērn šajā laika posmā attiecīgais rādītājs bija tikai 2%.
Rīgas ostā deviņu mēnešu laikā konteineru skaits pieaudzis par 1,7% – līdz 287,9 tūkst. TEU vienību, kamēr Klaipēdā pieaugums bijis par 10% – līdz 329,5 tūkst. TEU, bet Tallinā par 4% – līdz 199,1 tūkst. TEU.
Kā pirmo un pašu svarīgāko iemeslu konteineru aizplūšanai tirgus dalībnieki min faktu, ka Ustjlugā ir būtiski labāki nosacījumi. Kā otru svarīgu iemeslu uzņēmēji piesauc dzelzceļa savienojuma Ustjluga–Maskava attīstību.
Lai Krievijas virzienā konteinerpārvadājumi no Rīgas būtu pievilcīgāki un konkurētspējīgāki, Latvijas dzelzceļam vajadzētu pārskatīt savus tarifus, tostarp refrežeratorkonteineru jomā, norāda SIA Sungate Pārdošanas nodaļas vadītājs Edgars Zariņš. Pēc viņa teiktā, šobrīd konteineru pārvadājumus uz Maskavu ir izdevīgāk veikt no Ustjlugas, nevis Rīgas, tostarp atmuitošanas noteikumu dēļ, kas ir svarīgi veikalu tīkliem. Šobrīd gan Rīgai nav pamata bažīties par kravu aizplūšanu, taču investīcijas Krievijas dzelzceļā situāciju ar laiku varētu mainīt.
Visu rakstu Konteineri aizplūst no Sanktpēterburgas lasiet pirmdienas, 3. novembra, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!