Jau tuvākajos gados kravu pārvadājumi caur Rīgas ostu pieaugs, norāda loģistikas jomas speciālisti. Rīgas brīvosta ar teju pusmiljonu TEU konteineru pārkraušanas kapacitāti gadā gatava kravu apjomu kāpumam, bet arī kaimiņvalstu ostas nesnauž. Kravu plūsma pa dzelzceļu no Āzijas uz Eiropu tikai augs, neskatoties uz to, ka infrastruktūra austrumos pagaidām nav tik labi attīstīta kā rietumos, apaļā galda diskusijā par intermodālo terminālu attīstību 1520 mm sliežu platuma zonā nākotnes kravu pārvadājumu perspektīvas iezīmēja DB Schenker Eiropas un Centrālāzijas reģiona biznesa attīstības viceprezidents Uve Loišners, kurš nešaubās par Rīgas attīstības perspektīvām. Nozīmīgā Kazahstānas loģstikas operatora PEAK centieni kļūt par DB Schenker pārsāvi Muitas ūnijas valstīs (Krievija, Baltrievija, Kazahstāna), lai apkalpotu gaidāmo kravu plūsmu no Rietumķīnas uz Eiropu, Latvijas tranzīta koridora ieguvumus nākotnē tikai apstiprina. Taču jautājums ir par to, vai pati Rīga šādiem izaicinājumiem ir gatava, norāda SIA Hanzas jūras aģentūra valdes priekšsēdētāja vietnieks Normunds Strods. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas ievērojamas investīcijas šajā jomā veikuši kaimiņi 200 miljoni eiro ieguldīti Igaunijā, bet divtik Lietuvā. Rīgas ostas četru konteinerterminālu kapacitāte sasniedz teju pusmiljonu TEU konteineru gadā, zina teikt Brīvostas pārvaldes pārstāvis Edgars Sūna. Viņaprāt, redzot reālu kravu plūsmas parādīšanos no Rietumķīnas, arī Nacinālā Konteineru Termināla projekts varētu virzīties uz priekšu raitāk. Infrastruktūrā un divu privāto operatoru konteinerterminālu ierīkošanā tik tiešām ieguldīti 200 miljoni eiro, apstiprina Tallinas ostas mārketinga un komunikāciju departamenta vadītāja Sirle Arro. Viņa norāda, ka šobrīd Muuga CT kapacitāte ir apmēram 450 tūkstoši TEU konteineru, bet Rail Garant, kura kapacitāte būs 350 tūkstoši konteineru gadā, joprojām tiek būvēts. Savukārt Klaipēdas osta vien atklāj pašas ostas veiktos ieguldījumus infrastruktūrā, kas pēc ostas sabiedrisko attiecību pārstāves Gedas Mikalocienes teiktā divu konteinerterminālu izveidē ir aptuveni 240 miljoni litu jeb ap 70 miljoni eiro.