Intervija ar vienu no Golden Hammer radošās žūrijas pārstāvjiem aģentūras Big Idea Group prezidentu Džonu Domā (John Domas)
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Reklāma nav tikai rīks, ar ko stimulēt patērētāju, lai tas iegādātos konkrētu preci. Tā spēj ietekmēt arī kultūras procesus, piemēram, mūziku un modi. Reklāmas festivāli ir tikšanās vieta, kurā novērtējam un godalgojam šādas radošas izpausmes.
Reklāmas uzdevums ir būt iedarbīgai un efektīvai. Tādam vajadzētu būt aģentūru mērķim, par ko klienti mums arī maksā. Tomēr efektīvas reklāmas radīšanā lielu lomu nereti spēlē radošums, lai gan tas ne vienmēr tā ir. Golden Hammer ir festivāls, kurā tiek vērtēts radošums, jo tas nav nedz Password, nedz arī Effie veida festivāls. Es balsošu tikai par izcilu radošu sniegumu. Efektivitāte ir mūsu nozares atslēgvārds un mums ir jārada reklāma, kas ir iedarbīga, tomēr šajā festivālā to nevērtēšu.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Protams, ka tā ir nepieciešama. Reklāmas uzdevums ir palīdzēt klientam attīstīt savu zīmolu neatkarīgi no ekonomiskās situācijas. Mums ir jāpalīdz klientu zīmoliem kā labos, tā arī grūtos laikos. Neaizmirsīsim, ka atsevišķi zīmoli sliktos laikos ir uzrādījuši lielisku sniegumu, jo viņi ir rīkojušies laikā, kad konkurenti klusē.
Kā vērtējat faktu, ka naudas taupīšanas nolūkā reklāmdevēji pārstāj pasūtīt jaunas reklāmas, bet izmanto vecās?
Es labprāt atkārtoti skatos Oskara balvu ieguvušas filmas, tomēr ar laiku arī tās noveco.