Maskavas valdības puse vairs neplāno autorūpnīcas AMO Plant nākotni, bet Maskavā sastaptie ārzemju finansisti esot prognozējuši finansiālās situācijas destabilizēšanos Latvijā saistībā ar Valsts prezidenta rosināto Saeimas atlaišanu, par to piektdien, 3. jūnijā, AMO Plant un Jelgavas uzņēmēju tikšanās pasākumā runāja Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš (ZZS).
Rāviņš pauda prieku par jaunā, Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) biedru izvirzītā prezidenta Andra Bērziņa ievēlēšanu. Jelgavas mērs izteica cerību, ka Bērziņa finansista talanti un sakari, iespējams, varētu līdzēt saglābt Latvijas pozīciju pasaules finanšu tirgū.
Daudz mazāk Rāviņš pavēstīja par Maskavā pārrunāto. Viņš pauda, ka Maskavas jaunā valdība vairs neplāno AMO Plant nākotni un rūpnīcai esot «jāsāk jauna dzīve».
Jau ziņots, ka 30. un 31.maijā Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs bija komandējumā Maskavā, lai piedalītos AS AMO Plant sadarbības padomē par uzņēmuma attīstības jautājumiem. Tā nebija dalībnieku sapulce, tāpēc nekādi lēmumi tajā netika pieņemti.
Kā iepriekš daudzi mediji ziņojuši, līdz ar ilggadējā Maskavas mēra Jurija Lužkova nomaiņu jaunais Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins uzdevis veikt pilnu Maskavas mērijas īpašumu revīziju, un visu lieko Sobjaņins ierosina pārdot.
Maskavas valdība plānojusi pārtraukt Krievijas vecākā autoražotāja ZIL darbu un pārdot arī savas AMO Plant daļas, žurnālistus informējis Maskavas mēra vietnieks ekonomiskās politikas jautājumos Andrejs Šaronovs.
3.jūnija pasākumā AMO Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs iepazīstināja Jelgavas uzņēmējus un žurnālistus ar rūpnīcas infrastruktūru, kura patlaban ir pabeigta. Līdztekus ražotnes telpām pilnībā darbojas administratīvais korpuss, kurā atrodas arī mācību telpas, kuras varot izmantot Jelgavas skolas un mācību centri, kā arī maza viesnīciņa Jelgavas un AMO Plant viesiem.
Graurs pauda rūpnīcas vēlmi vairāk integrēties Jelgavas ikdienā, aicinot uzņēmējus un iestādes attīstīt ciešāku savstarpējo sadarbību. Pēc viņa teiktā, arī atsevišķas AMO Plant infrastruktūras daļas pieejamas arī citu lietošanai.
Rāviņš klātesošos informēja par pašvaldības pēdējā laikā sāktajām aktivitātēm profesionālās izglītības attīstīšanā, kas skar Jelgavas Amatu vidusskolas un Jelgavas Amatniecības vidusskolas uzlabošanu. Tostarp, īstenojot Eiropas Savienības struktūrfondu projektus, domāts par metālapstrādes mācību iespēju uzlabošanu.
«Latvijā patlaban trūkst profesionālās izglītības pratēju, tāpēc bērnos jāveicina par to interese,» pauda Rāviņš, par piemēru minot Vāciju, kur bērni jau kopš bērnudārza vecuma dodas ekskursijās arī uz ražotnēm.
AMO Plant pārstāvis ekskursijas gaitā klātesošos iepazīstināja ar rūpnīcas perspektīvām, kā arī informēja, ka šogad Ēģiptes politisko nemieru dēļ nācies pārtraukt īpaši šim reģionam pielāgoto traktoru Belarus komplektēšanu, tāpēc noliktavā savu nosūtīšanu gaida Ēģiptei saražotā traktoru partija, kuras pasūtītājs rūpnīcu informējis, ka situācija valstī stabilizējusies, un viņš tuvākajā laikā plāno saražoto traktoru piegādi. Tāpat noliktavā savu piegādi gaidīja arī vairāki traktori, kas pielāgoti Bangladešas lauksaimniekiem.
Jau ziņots, ka šodien Jelgavas ražotāju un tirgotāju asociācija kopā ar AS AMO Plant organizēja informatīvu pasākumu Jelgavas uzņēmējiem un medijiem autobusu montāžas rūpnīcā.
Uzņēmums AMO Plant ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir - Maskavas valdība (92,6%), AS AMO ZIL (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un AS Ferrus (0,3%). Kopējais investīciju apjoms uz šo brīdi sastāda aptuveni 30 miljonus eiro. Pašlaik rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki.
Galvenais ražošanas process - autotehnikas montāža. Tehnoloģijas elastība un daudzpusība ļauj vienlaikus komplektēt dažādu tehniku. Ņemot vērā labvēlīgo tirgus konjunktūru, par bāzes virzienu tika izvēlēta autobusu ražošana.