Jelgavā bāzētais autobusu ražotājs Amo Plant šonedēļ ar Gazprom export pārstāvjiem pārrunāja iespēju slēgt daudzpusēju sadarbības līgumu par gāzes degvielas pielietošanu sabiedriskajā transportā.
Pārrunas notika Amo Plant ražotnē Jelgavā, un tajās piedalījās arī Gazprom Germania un ASV konsultācijas firmas Pace Global pārstāvji.
Iepriekš puses jau tikās šā gada aprīļa beigās, un pēc tam tika izveidota darba grupa, kas pētīja nosacījumus un iespējas realizēt šādu projektu visā Latvijas teritorijā.
Pēc tikšanās septembra sākumā par daudzpusējā sadarbības līguma iespējamiem dalībniekiem tika noteikti šādi uzņēmumi: Gazprom Export, Gazprom Germania, a/s Amo Plant, SIA Kavitus, SIA Jelgavas Autobusu parks, SIA Rīgas Satiksme un LLU.
Paredzēts, ka saistībā ar to Jelgavas Autobusu parka un Rīgas Satiksme teritorijās izveidos divas gāzes uzpildes stacijas, kā arī Amo Plant ražos eksperimentālu gāzes autobusu partiju. Ja izmēģinājuma projekts noslēgsies sekmīgi, sadarbības līgums paredz pāreju uz plašāka mēroga gāzes autobusu izplatīšanu visā Latvijas teritorijā.
Gazprom export vēlas radīt jaunu tirgu gāzes degvielas pielietošanai, savukārt autotransporta uzņēmumiem Latvijā sola lētus un videi draudzīgus transportlīdzekļus. Amo Plant varēs palielināt ražošanas jaudas - par savstarpējo izdevīgumu stāstīts Amo Plant paziņojumā.
Gāzes autobusu Latvijas tirgus apmērs var tikts sasniegts līdz 400 - 500 autobusus, kurus izmantos Jelgavā, Rīgā, Liepājā un Daugavpilī. Naudas izteiksmē šī programma tuvākajā nākotnē ražotnei Amo Plant varētu nodrošināt 120 – 150 milj. eiro ienākumus.
Amo Plant ir dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), a/s Amo Zil (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un a/s Ferrus (0,3%). Kopējais investīciju apjoms uzņēmuma ražotnē patlaban pārsniedz 30 milj. eiro. Rūpnīcā šobrīd strādā 79 darbinieki. Galvenais ražošanas process ir pilsētas autobusu montāža.