Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.
Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.
Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.
Tādējādi autobusu iepircēja un nomātāja valdes loceklis vienlaikus kļuvis par šo pašu autobusu ražotāja padomes locekli.
P. Salkazanovs aģentūrai LETA pastāstīja, ka šajā gadījumā nesaskata interešu konfliktu, jo JAP autobusus iepērk no a/s Ferrus, kas ir šo autobusu piegādātājs, nevis no ražotāja, kura padomē viņš ir.
«Padomē ir pārstāvētas līdzīpašnieku intereses, un Jelgavas pašvaldības, kas arī ir AMO Plant līdzīpašniece, kapitāldaļu turētājs nolēma uzticēt man šajā uzņēmumā pārstāvēt Jelgavas daļu intereses,» skaidroja P. Salkazanovs.
Jau rakstīts, ka pēdējā laikā JAP iepircis daudzus AMO Plant ražotos autobusus. Līdz gada beigām JAP rīcībā būs 31 Jelgavā, rūpnīcā AMO Plant, saliktais autobuss. Vēl uzņēmuma parkā ir desmit lielie Mercedes autobusi, 12 vidējas ietilpības Mercedes Sprinter un 16 Mercedes Sprinter mikroautobusi.
Septembrī JAP noslēdzis aptuveni miljonu latu vērtu līgumu ar šo autobusu ražotnes a/s AMO Plant līdzīpašnieci a/s Ferrus par vēl sešu jaunu pilsētas autobusu nomu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) paziņojums.
AMO Plant līdzīpašniece a/s Ferrus iepirkumā ir izvēlēta sarunu procedūras rezultātā bez konkursa, nepublicējot dalības uzaicinājumu. Tam par iemeslu JAP atbilstoši normatīviem norādījis, ka no tā paša uzņēmuma būs nepieciešamas papildu piegādes.
Arī augustā JAP desmit jaunu pilsētas autobusu iepirkumā 1 634 694 latu vērto nomas līgumu noslēdza ar a/s Ferrus.
JAP valdes loceklis P. Salkazanovs iepriekš pastāstīja, ka iepirkums paredz desmit jaunu AMO Plant sagatavoto zemās grīdas autobusu Ambassador nomu uz septiņiem gadiem, līgumā paredzot iespēju to lauzt jebkurā laikā.
JAP noma ir izdevīgāka nekā autobusu iegāde, jo pēc tehnikas iegādes un lietošanas uzņēmumam pēcāk esot grūtības ar lietotās tehnikas realizēšanu. «Lietotas tehnikas pārdošana nav mūsu bizness, un JAP parasti vēlāk ir problēmas realizēt nopirktos un lietotos autobusus, tāpēc noma šajā gadījumā ir izdevīgāka,» skaidroja P. Salkazanovs.
Pirmie pieci AMO Plant gatavotie autobusi Ambassador Jelgavas autobusu parka rīcībā nonāca 2010. gada oktobrī. Arī to piegādātājs saskaņā ar iepirkuma datiem ir a/s Ferrus.
A/s Ferrus par projektu vadītāju strādā Rihards Rāviņš, kas, pēc Valsts Ieņēmumu dienesta publiskojamiem datiem, ir Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāja Andra Rāviņa (ZZS) dēls.
SIA Jelgavas Autobusu parks īpašniece ir Jelgavas pilsētas pašvaldība.
Uzņēmums Amo Plant dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (Maskavas pilsētas Īpašuma departamentam pieder 92,55% Amo Plant), a/s Amo Zil (4,42%), Jelgavas dome (2,73%) un a/s Ferrus (0,29%). Kopējais investīciju apjoms pašlaik sasniedz ap 30 miljoniem eiro jeb 21 miljonu latu. Rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki.
Sākotnēji jaunajā uzņēmumā 51% akciju piederēja Maskavas domei, bet 49% - a/s Ferrus. Vēlāk 51% uzņēmuma akciju piederēja Maskavas pašvaldības Īpašuma departamentam, 12% - a/s Ferrus, bet 37% - Jelgavas domei, kas piedalās ar mantisko ieguldījumu - zemesgabalu.