Kad uz ielas vai žurnālā ieraudzīts mētelis vai soma, kādu pilnīgi noteikti ir vēlme iegādāties, ne vienmēr tādas vai līdzīgas lietas atrašana interneta plašumos ir ātra un vienkārša. Visbiežāk tas prasa nogurdinošus meklējumus un patērē daudz laika, tāpēc Dr. Marks Hjū, datorzinātnieks un pētnieks no Dublinas Pilsētas Universitātes, ir izstrādājis aplikāciju Style Eyes, vēsta portāls Baltic Ireland.
Tā lietotājam dodot iespēju atrast modes preci, piemēram, kleitu vai rokassomiņu, kas pamanīta kaut vai kādā mājaslapā, Facebook vai Twitter. Viss kas jādara – jānofotografē kārotā lieta un attēls jāievada aplikācijā, kura izmanto mazumtirgotāju datu bāzi, lai atrastu precīzu sakritību vai kaut ko līdzīgu. Rezultāti parādās uz ekrāna dažu sekunžu laikā, komplektā ar salīdzinošām cenām.
Kā raksta Baltic Ireland, ideja par šādas aplikācijas radīšanu zinātniekam radās pēc tam, kad viņš vairākkārt vēroja savas draudzenes, latvietes Sanitas Svelpes centienus atrast uz ielas vai žurnālā pamanītu lietu.
Sanita regulāri sekojot modes tendencēm un ne vienu reizi vien pavadījusi ilgu laiku, internetā meklējot iecerētās preces. Kad viņa vairākas naktis meklējusi dzeltenu mēteli, ko bija ievērojusi mugurā kādai sievietei uz ielas, draugs nolēmis, ka ir jābūt kādam vieglākam veidam, kā šo problēmu atrisināt. Sanita mēteli galu galā atradusi, bet M. Hjū sācis strādāt pie radušās idejas.
Izstrādātā bezmaksas aplikācija Style Eyes esot pamatā arī biznesa idejai, kas tiek realizēta kopā ar diviem kolēģiem. Ir izveidota firma un noslēgti līgumi ar apmēram 600 vadošajiem modes preču tirgotājiem Lielbritānijā, 200 – ASV, kā arī ar dažiem Japānā. Šie tirgotāji savas datu bāzes jau ir padarījuši pieejamas Style Eyes un to skaits pieaug katru nedēļu.