Mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs Niks Haļavins izstrādājis jaunu mobilo lietotni "Coronavirus Tracker", kas apkopo uzticamu informāciju par koronvīrusu, bet "Apple" noraidījis tās ievietošanu "App Store".
"Es investēju 20 tūkstošus dolāru un izstrādāju mobilo aplikāciju, kas apkopo uzticamu informāciju par saslimšanas, nāves un izveseļošanās gadījumiem no koronvīrusa. Tā rāda arī interaktīvu karti, kur var pietuvināt jebkuru reģionu un redzēt vīrusa izplatību. Papildu tam aplikācija rāda visas jaunākās ziņas saistībā ar koronvīrusu un prevencijas pasākumus. Diemžēl es saņēmu ziņu no "Apple" ar noraidījumu publicēt šo aplikāciju, jo aplikācijas izstrādātājs "Nikita Halavins" nav atzīta institūcija. Principā "Apple" parāda, ka viņi var noraidīt jebkuru aplikāciju pasaulē pat tad, ja tā pilda sabiedrības vajadzības. Tas ierobežo pieeju informācijai un indivīdu iespējām izteikties," uzskata N. Haļavins.
Vaicāts, kā izlēma izstrādāt šādu aplikāciju, viņš teic, ka viņam pašam vajadzēja uzticamu informācijas avotu, kur sekot līdzi statistikai un ziņām masu medijos. "App Store" nebija aplikāciju, kas piedāvātu šādu informāciju, un N. Haļavins izstrādāja savu aplikāciju. "Es to izmantoju katru dienu un vēlējos dalīties tajā ar citiem cilvēkiem," viņš teic.
Runājot par to, kāda aktivitāte vērojama "AntiLand", N. Haļavins norāda, ka lietotāji kļuvuši aktīvāki. "Sociālā izolācija noved pie stresa. Tas samazina imunitāti un padara cilvēkus uzņēmīgākus pret vīrusiem. Tāpat stress, ko rada sociālā izolācija, dod cilvēkiem enerģiju atrast veidus, kā kompensēt šo izolāciju. Tāpēc viņi kļūst aktīvāki virtuālajā vidē," norāda N. Haļavins.
Db.lv jau rakstīja, ka mobilā lietotne "AntiLand" četrarpus gadu laikā kopš 2015. gada vidus lejupielādēta vairāk nekā 23 miljonus reižu. "Ir cilvēki, kam ir vairāk nekā viens profils, tāpēc domāju, ka unikālie lietotāji ir apmēram 20 miljoni. Sarunas tiek uzskatītas par aktīvām, ja ir bijusi vismaz viena ziņa mēneša laikā, un šobrīd mums ir 50 miljoni aktīvu sarunu un apmēram simt tūkstoši aktīvu grupu čatu.
Lielākā daļa no tiem ir slēgtas sarunu grupas, kur cilvēki sarunājas ar draugiem, ko satikuši aplikācijā, un izveidojuši atsevišķu čatu," stāsta N. Haļavins. Sākotnēji mobilās lietotnes nosaukums bija "AntiChat", bet viņš ir pārliecināts, ka tā ir kas vairāk par tērzēšanas aplikāciju, tāpēc jau vairākus gadus tā zināma ar nosaukumu "AntiLand". Pērn aplikācija saņēma "Social Impact Award" Silīcija ielejā.
Tā kā "AntiLand" "Google" un "App Store" ir definēta kā pieaugušajiem domāta aplikācija, viņš strādā pie jauna projekta, kas būs pieejams arī jauniešiem vecumā no 14 gadiem, jo tieši pusaudžiem, šajā vecumā meklējot sevi, mēdz būt daudz sociālu problēmu.