Jaunākais izdevums

Ceļošana ar privātajām reaktīvajām lidmašīnām, kas globālās finanšu krīzes laikā bija pieklususi, no jauna kļūst par populāru nodarbi, liecinot, ka pasaules bagātākie cilvēki atsāk brīvāk tērēt savu naudu, ziņo CNN.

Pēc Eurocontrol, Eiropas gaisa satiksmes kontroliera, un Argos International – aviācijas tirgus izpētes kompānijas datiem, lidojumu skaits ar privātajām reaktīvajām lidmašīnām ir piedzīvojis 5,5 procentu pieaugumu pagājušajā gadā, vēsta CNN. Šis pieaugums ir novērots gan Eiropas, gan ASV gaisa telpās.

Lai arī privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu skaits vēl nav atgriezies 2007. gada līmenī, tomēr 9% pieaugums šī gada janvārī, salīdzinot ar 2010. gada janvāri, liecina, ka luksusa lidojumi atkal sāk kļūt populāri, norāda CNN.

Privāto lidmašīnu izmantošana bija ļoti populāra pirmskrīzes laikā, kad miljonāri un citi ietekmīgi cilvēki nevēlējās pakļauties mainīgiem lidojumu grafikiem un dažādiem drošības ierobežojumiem.

Tomēr šo pakalpojumu izmantošana samazinājās, uzsākoties finanšu krīzei un pastiprinoties sabiedrības kritikai.

Krīzes laikā lidojumu skaits Eiropā samazinājās par 16% - no 779 tūkstošiem lidojumu 2007. gadā līdz 652 tūkstošiem lidojumu 2009. gadā.

Stundas lidojums privātajā reaktīvajā lidmašīnā izmaksā no 4 tūkstošiem līdz 10 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien datorkļūdas dēļ var aizkavēties aptuveni puse Eiropas avioreisu, informē Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācija Eurocontrol.

«Šodien Eiropas tīklā tiek plānoti 29 500 lidojumi. Datorsistēmas kļūdas dēļ aptuveni puse no tiem var kavēties,» norādīts Eurocontrol paziņojumā.

Tajā pašā laikā Eurocontrol uzsver, ka gaisa kontroles sistēmas nav ietekmētas un nepastāv lidojumu drošības risks.

«Mēs iepriekš neesam piedzīvojuši neko līdzīgu,» sacījuši Eurocontrol pārstāvji. Paziņojumā vēlāk teikts, ka kļūda identificēta, taču tās novēršana varētu ilgt līdz otrdienas vakaram.

Vairākas lidostas jau brīdinājušas pasažierus par potenciālo lidojumu aizkavēšanos. Briseles lidosta ierobežojusi reisu skaitu stundā līdz maksimāli 10 lreisiem, savukārt Helsinku lidosta ziņojusi par reisu kavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Medijs: Eiropas aviokompānijām aizliedz lidot uz Krimu

Dienas Bizness,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācija (Eurocontrol) uz laiku liegusi Eiropas lidsabiedrībām lidot uz Krimu, par iemeslu šādam lēmumam minot to, ka Krimas gaisa telpu vairs nekontrolē Ukraina.

Eurocontrol pagidām nenorāda, cik ilgs varētu būt šis aizliegums, kas attiecas uz lidostām Sevastopolē un Simerfopolē, vēsta ITAR-TASS.

Kā norāda Eurocontrol, tad, sekojot starptautiskajiem noteikumiem, organizācija neatzīs nekādas vienpusējas navigācijas pakalpojumu sniegšanas deklarācijas virs Ukrainas teritorijas, uzsverot, ka sniegt minētos pakalpojumus šajā teritorijā drīkst tikai Ukrainas iestādes.

Tiesa, Eurocontrol interneta vietnē, kā arī organizācijas Twitter kontā nav informācijas par to, ka šāds aizliegums tiešām ir ieviests.

Jau vairākkārt ziņots, ka šā gada martā Krimā notika «referendums» par pievienošanos Krievijai. Pievienošanos Krievijai it kā atbalstījuši vairāk nekā 97% vēlētāju. Neilgi pēc referenduma Krievija pievienoja Krimu savai teritorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eurocontrol ģenerāldirektors: LGS kļūst par vienu no tehnoloģiski modernākajiem nozares uzņēmumiem

Dienas Bizness,12.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Gaisa satiksme (LGS) kļūst par vienu no tehnoloģiski vismodernākajiem gaisa satiksmes vadības uzņēmumiem Eiropā, Rīgas vizītes noslēgumā apmeklējot LGS atzina Eiropas aeronavigācijas drošuma organizācijas Eurocontrol ģenerāldirektors Franks Brenners.

F. Brenners atzīmēja, ka aeronavigācijas pakalpojuma nodrošinājums Rīgas lidostā atbilst visaugstākajiem standartiem un LGS ir kļuvusi par vienu no modernākajiem un efektīvākajiem pakalpojumu sniedzējiem Eiropā.

Savukārt LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš norādīja, ka Rīgā jau ir īstenoti vai uzsākti vairāki būtiski projekti moderno tehnoloģiju ieviešanā. Piemēram, tiek ieviesta gaisa satiksmes vadības automatizētās sistēmas modernizācija ATRACC-2015, kas paaugstinās lidojumu drošumu un efektivitāti.

Tāpat tiek īstenota transportlīdzekļu un gaisa kuģu kustības novērošana un kontroles sistēma lidostas «aklajās» zonās. Paredzēta arī projekta Follow-the-green realizācija, pēc kura ieviešanas lidmašīnu pārvietošanās uz zemes tiks norādīta, vadot skrejceļa ass līnijas ugunis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

IV ikgadējā Baltijas Biznesa Aviācijas konference šogad Jūrmalā

Dienas Bizness,31.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad sadarbībā ar Lielbritānijas kompāniju Aeropodium, kura specializējas starptautiskajos aviācijas projektos, uzņēmums Capital Handling 2016.gada 9.jūnijā rīkos IV ikgadējo Baltijas Biznesa Aviācijas konferenci. Iepriekšējos trīs gadus pēc kārtas BBA konferences notika Igaunijā, bet šogad ar rīkotajiem tika panākta vienošanās par pasākuma pārcelšanu uz Latviju.

Kompānijai Aeropodium ir 16 gadu pieredze starptautisko konferenču un semināru organizēšanā, tā pēta un seko aviācijas tirgus tendencēm, kā arī izstrādā un organizē aviācijas pasākumus visā pasaulē. Tās dibinātājs Panagiotis Panagopoulos, McGill universitātes absolvents, ir ieņēmis vairākus vadošus amatus uzņēmumos, kuri specializējās konferenču organizēšanā un vadīšanā un ir pazīstams eksperts aviācijas nozarē, kurš izveidoja lielu profesionālo kontaktu tīklu visa pasaulē. Kā pēdējos Aeropodium nozīmīgos organizētos pasākumus 2016.gadā var minēt: Aircraft Financing and Leasing in Asia, Singapūrā; Asia Pacific Aviation Liability, Sidnejā, Austrālijā; 4th European Corporate Aviation Summit, Londonā, Lielbritānijā; Aero Expo Panama, Panamas pilsētā, Panamā; Iranian Aviation Symposium, Teherāna, Irānā; EASA Rules for Non-commercial Operations, Berlīnē, Vācijā. Kopumā pastāvēšanas laikā Aeropodium veiksmīgi sarīkojusi vairāk nekā 120 aviācijas nozares pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Latvijas Aviācijas domnīca pulcē nozares gudros prātus

Egons Mudulis,21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopēju projektu realizēšana veicinās aviācijas nozares konkurētspēju

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) piektajās brokastīs secināja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares spēlētāji diskutēja par aeronavigācijas pakalpojumu konkurētspējas paaugstināšanu, kā arī aeronavigācijas pakalpojumu kompetenču centra izveidi.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Satiksmes vadību Latvijas gaisa telpā un ar to saistītos aeronavigācijas pakalpojumus mūsu valstī patlaban nodrošina viens spēlētājs ‒ VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS). LAD ieskatā pastāvīgais pasažieru skaita pieaugums Rīgas lidostā, kas šogad varētu pārsniegt 15% (ap septiņiem miljoniem pasažieru), nebūtu iespējams bez kvalitatīvas aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanas gaisa kuģiem. Tas savukārt liecina par LGS darbības efektivitāti. Patlaban uzņēmums sniedz pakalpojumus un tehnoloģisko nodrošinājumu vairākām lietotāju grupām: tranzīta pārlidojumiem, Rīgas lidostai, reģionālajiem lidlaukiem, vispārējai, kā arī militārai aviācijai. Taču LGS jārēķinās, ka strauji attīstās tālvadības gaisa kuģu jeb dronu izmantošana, līdz ar ko tuvāko gadu laikā būs jārod tehniskie un tiesiskie risinājumi, lai droni varētu izmantot vienotu gaisa telpu vienlaikus ar pilotējamo gaisa kuģu aviāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu drošums ir galvenais VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) darbībā; apgrozījuma un peļņas kāpums gan sagaidāmi arī šogad

Par to sarunā ar VAS Latvijas gaisa satiksme valdes priekšsēdētāju Dāvidu Tauriņu.

Saistībā ar neseno Sukhoi Superjet 100 katastrofu Maskavā sociālajos tīklos parādījās Šerementjevas lidostas gaisa satiksmes kontrolieru darbam neglaimojoši komentāri. Atceroties vēl arī franču Total prezidenta, kā arī poļu politiķu bojāeju Krievijas lidostās, cik profesionāli ir jūsu kolēģi kaimiņvalstī?

Jebkuram gaisa satiksmes vadības kontrolierim jābūt sagatavotam saskaņā ar starptautiskajiem standartiem, kuri reglamentē šo darbu.

Vai standarti ir vienādi jums un Maskavas lidostās strādājošajiem?

Galvenie standarti, ko nosaka ICAO, attiecas uz visām šīs Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dalībvalstīm. Eiropā ICAO standarti tiek vēl pastiprināti. Šis jautājums ir dažādu organizāciju pārziņā, sākot ar Eurocontrol (Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācija) un beidzot ar EASA (Eiropas aviācijas drošības aģentūra). Cik katrā konkrētajā gadījumā šie standarti tiek ievēroti, ir katras ICAO dalībvalsts un attiecīgās iestādes atbildība. Mums līdz šim nav bijušas problēmas sadarbībā ar kaimiņvalsts kolēģiem, un nekādi nopietni incidenti nav bijuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īslande ir slēgusi savu galveno lidostu un pārtraukusi iekšzemes lidojumus pēc sestdien notikušā valsts aktīvākā vulkāna Grimsvotna izvirduma, vēsta Reuters. Eiropas valstis, atceroties pērnā gada pieredzi, ir sākušas uzmanīgi uzraudzīt savas gaisa telpas.

Tomēr eksperti norāda, ka iespēja atkārtoties pagājušā gada Eiropas gaisa telpas paralīzei sešu dienu garumā ir maza. «Tas varētu izraisīt traucējumus, bet tikai uz ļoti īsu laiku, kā arī nelielā apgabalā,» skaidro Īslandes Universitātes ģeofizikas profesors Magnuss Tumi Gudmundsons (Magnus Tumi Gudmundsson).

Aviosabiedrības gan ir brīdinātas, ka pelnu mākonis tuvākajās dienās sasniegs kontinentālo Eiropu

Pelnu mākonis sasniegs Ziemeļskotiju otrdien, bet, ja turpināsies vulkāna izvirdums – tas var sasniegt Rietumfranciju un Ziemeļspāniju jau trešdien, norāda Eiropas gaisas satiksmes kontroles organizācija Eurocontrol. Gaisa satiksmi pagaidām nav plānots pārtraukt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieļauj iespēju šogad Latvijas gaisa telpā pirmo reizi vadīt vairāk nekā 300 000 lidojumu

LETA,30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgās AS «Latvijas gaisa satiksme» vadīto lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā šogad pirmo reizi varētu sasniegt 300 000, sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

«Mūsu pēdējo gadu rezultāti ir ļoti labi. Taču es uzreiz uzsvēršu, ka mūsu ekonomiskie rādītāji nav svarīgākie - galvenais mūsu uzdevums ir nodrošināt drošu gaisa satiksmi. Tādēļ svarīgi ir tas, ka mēs izpildām visus drošības rādītājus. Tikai tad seko ekonomiskie rādītāji,» teica Tauriņš.

Viņš norādīja, ka pagājušajā gadā «Latvijas gaisa satiksme» vadīja 292 475 lidojumus, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, turklāt arī 2019.gada pirmā pusgada rezultāti ir labi - «Latvijas gaisa satiksmes» vadīto lidojumu skaits gada pirmajā pusē pieaudzis par 5,8%, sasniedzot 145 167.

«Mēs domājam, ka līdz gada beigām pārsniegsim 300 000 lidojumu slieksni, kas būs rekords. No vienas puses, tas ir saistīts ar to, ka palielinās lidojumu skaits kā tāds. Taču, no otras puses, es gribu uzsvērt, ka mums ir sīva konkurence ar mūsu kaimiņiem, un lidsabiedrības efektīvāko ceļu izvēlas, izvērtējot virkni faktoru. Tiek ņemts vērā ne tikai taisnākais ceļš un laika apstākļi, bet arī lidojumu drošība un ekonomiskie apsvērumi. Uz to norāda kaut vai tas, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā ir palielinājies straujāk nekā Lietuvā un Igaunijā,» stāstīja Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eurocontrol: vulkānisko pelnu mākoņa dēļ atcelti 252 lidojumi

Lelde Petrāne,24.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vulkānisko pelnu mākonim pārklājot Skotiju un Ziemeļīriju, atcelti 252 lidojumi, liecina Eiropas gaisa satiksmes vadības dispečeru otrdienas rītā sniegtā informācija.

«Vairums aviosabiedrību šodien ir atcēlušas lidojumus - 252 lidojumus,» Twitter rakstījis Braians Flins, Eurocontrol pārstāvis. «Pelnu mākoņa daļas šodien nosegs Skotiju un Ziemeļīriju,» viņš turpinājis.

Īslandes Grimsvotna vulkāna izvirdums piespiedis ASV prezidentu Baraku Obamu pārskatīt vizītes plānus Lielbritānijā un draud ietekmēt gatavošanos sestdienas Čempionu līgas finālam Vemblija stadionā Londonā.

Flins brīdinājis, ka pelnu mākonis, iespējams, virzīsies uz dienvidiem - uz Franciju un Spāniju, tomēr šobrīd to esot grūti apgalvot, jo nav zināms, kādi laika apstākļi būs nedēļas nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviopārvadājumos Latvijā situācija ir būtiski sliktāka nekā vidēji Eiropā, tostarp ir zināmas bažas par to, ka Viļņa varētu no Rīgas pārņemt Baltijas centrālā aviācijas savienojuma statusu, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Viņš atzīmēja, ka Eiropa kopumā aviācijas ziņā šobrīd ir ietekmētākais tirgus pasaulē, proti, Eiropā ir lielākais aviopārvadājumu kritums. "Eiropas reģions pašlaik ir visvairāk ietekmētais pasaulē, tajā šobrīd tiek piedzīvots vislielākais aviopārvadājumu kritums. Pašlaik Eiropā vidējais aviopārvadājumu apmērs ir vien 34% no 2019.gada apmēra," sacīja Gorodcovs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijā, kas ir viena no 41 Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas "Eurocontrol" dalībvalstīm, ir astotais lielākais aviopārvadājumu kritums. "Mēs esam to valstu skaitā, kuras šī iemesla dēļ ir cietušas visvairāk. Pasažieru skaita kritums pašlaik veido vairāk nekā 90%. Ir dienas, kad Latvijā ielido tikai 150 pasažieri. Tās ir divas lidmašīnas. Tas tikai liecina, ka mums situācija ir būtiski sliktāka nekā vidēji Eiropā," teica Gorodcovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Islandes vulkāna Grimsvētna izvirdums, kas izraisīja vairāku simtu lidojumu atcelšanu Eiropā, ir apstājies, vēsta Reuters.

No Grimsvētna krātera pašlaik paceļas tikai dūmi un tvaiks. «Ir pazīmes, ka vulkāna izvirdums beidzas. Kopš šorīta nav novērota pelnu strūkla, no krātera paceļas tikai tvaiks,» aģentūrai pavēstīja Hrafns Gudmundsons (Hrafn Gudmundsson), Islandes meteoroloģiskā dienesta pārstāvis.

Arī Eiropas gaisa kontroles aģentūra Eurocontrol ir norādījusi, ka izvirdums tuvojas beigām. Īslandes aktīvākā vulkāna Grimsvētna izvirdums sākās sestdien, otrdien un trešdien liekot atcelt ap tūkstoš lidojumu Ziemeļeiropā. Vācijā otrdien tika slēgta valsts ziemeļu daļas gaisa telpa. Tika apturēti lidojumi no Brēmenes, Hamburgas un Berlīnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair melo par savu lidaparātu svaru, lai tādējādi samazinātu lidostu izmantošanas maksas, kas sniedz negodīgas priekšrocības pār citām Eiropas kompānijām, pavēstījusi Skandināvijas lidsabiedrība SAS.

Aizvadītā gada novembrī SAS iesniedza sūdzību Skandināvijas aviācijas uzraugiem, norādot, ka Ryanair Eiropas aviācijas aģentūrai Eurocontrol sniegtās ziņas par lidaparātu svaru neatbilst patiesībai.

Lidsabiedrībām par nolaišanos lidostā jāmaksā noteikta nodeva, kura tiek aprēķināta ņemot vērā attiecīgās lidmašīnas svaru pacelšanās brīdī. Tādējādi aviokompānijām, kuras ievēro noteikumus, jāmaksā lielāki rēķini, Dānijas laikrakstam Berlingske Business norādīja SAS pārstāvis Lars Andersens.

Līdzīgas apsūdzības, saistībā ar šādām Ryanair darbībām, izteikusi arī Francijas lidsabiedrība Air France. Savukārt Vācijā pret Ryanair uzsākta izmeklēšana. Vācijas varasiestādēm ir aizdomas, ka Īrijas zemo cenu lidsabiedrība, falsificējot lidaparātu svaru, gadā spējusi izvairīties no 370 tūkstošu eiro maksāšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lems par Baibas Brokas atjaunošanu VAS Latvijas gaisa satiksme valdes locekļa amatā

Lelde Petrāne,11.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) akcionārs Satiksmes ministrija piektdien,15.augustā, ir sasaucis uzņēmuma akcionāra sapulci ar vienu darba kārtības jautājumu par valdes sastāvu, liecina medijiem sniegtā informācija.

Akcionāru sapulcē plānots izskatīt jautājumu par Baibas Brokas atjaunošanu LGS valdes locekļa amatā. Atjaunojot B.Broku valdes locekļa amatā, tiekot ņemta vērā viņas iepriekšējā pieredze darbā LGS, atbildot par uzņēmuma Administratīvo departamentu un starptautisko projektu koordinēšanu. B.Broka aktīvi strādājusi visos uzņēmuma starptautiskajos projektos - Ziemeļeiropas funkcionālā gaisa bloka (NEFAB) biznesa un attīstības darba grupā, Eurocontrol Aviācijas konsultatīvajā padomē, Civilās aeronavigācijas pakalpojumu organizācijas (CANSO) Juridiskās un Politikas izstrādes komitejā un normatīvo aktu apakšgrupā, norāda Satiksmes ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) akcionāre Satiksmes ministrija (SM) šodien uzņēmuma akcionāra sapulcē nolēmusi atjaunot bijušo tieslietu ministri Baibu Broku (VL-TB/LNNK) LGS valdes locekļa amatā, informēja ministrijā.

Broka valdes locekļa amatā tiks atjaunota no 1.septembra.

Jau iepriekš ziņots, ka, atjaunojot Broku valdes locekļa amatā, tiek ņemta vērā viņas iepriekšējā pieredze darbā LGS, atbildot par uzņēmuma Administratīvo departamentu un starptautisko projektu koordinēšanu. Broka aktīvi strādājusi visos uzņēmuma starptautiskajos projektos - Ziemeļeiropas funkcionālā gaisa bloka (NEFAB) biznesa un attīstības darba grupā, Eurocontrol Aviācijas konsultatīvajā padomē, Civilās aeronavigācijas pakalpojumu organizācijas (CANSO) Juridiskās un Politikas izstrādes komitejā un normatīvo aktu apakšgrupā, norādīts SM paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas gaisa satiksme gatava konsorcijiem

Egons Mudulis,28.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma darbības efektivitāte un zemās izmaksas ļauj cerēt uz papildu ieņēmumiem

Tā sarunā ar Dienas Biznesu, raksturojot nozares aktualitātes Eiropā un Latvijā, norāda VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš. Viņš Eiropas aeronavigācijas drošības organizācijas Eurocontrol (Eirokontrole) mītnē Briselē Latvijas prezidentūras Eiropas Padomē programmas ietvaros Eirokontroles (EUC) dalībvalstu pārstāvjus pēc EUC Pagaidu padomes kārtējās sēdes informēja par aviācijas nozari Latvijā.

Latvija iestājās EUC 2010. gadā, tai sekoja Gruzija un Igaunija, intervijā Dienas Biznesam norāda D. Tauriņš. Valsti šajā organizācijā pārstāv Civilās aviācijas aģentūra tās vadītāja Māra Gorodcova personā, taču LGS ir faktiskais aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs (ANSP), kura uzdevums ir uzlabot gaisa pakalpojumu sniegšanu drošuma, vides saudzēšanas un ekonomiskās aktivitātes ziņā. Pēc viņa teiktā, EUC dalībvalstu vidū domas par to, vai tai būtu bijis jāpaliek tikai Eiropas organizācijai (uz ko norāda nosaukums) vai tomēr jāpaplašinās vēl vairāk nekā šobrīd, kad tās rindās jau ir Ukraina, Turcija un citas valstis, kas nav ES sastāvā, dalās. Šobrīd sarunas notiekot arī ar Ķīnu, Maroku un citām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness,29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Rīgas lidostā pārbauda jauno lidmašīnu virszemes automātiskās vadības koncepciju

LETA,02.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Rīgas lidostā jauno lidmašīnu virszemes automātiskās vadības sistēmu, kuras koncepcijas pārbaude šodien notika VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) telpās un lidostā Rīga, varētu ieviest ap 2017. vai 2018.gadu, aģentūru LETA informēja LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Kā sacīja Tauriņš, koncepcijas derīguma noteikšana sākusies veiksmīgi. Pārbaudīts tiekot prototips automatizētai kustību sistēmai lidostā, un tā tiek izmēģināta tieši Rīgā.

Latvijas gaisa satiksmes un lidostas tehniskā bāze ir bijusi piemērota, lai to testētu Latvijā. Ja tā būs sekmīga, pirmā lidosta, kur sistēma tiks ieviesta, būs Šarla de Golla lidosta Parīzē. Sistēmu vērtēt esot atbraukuši eksperti no Šveices, Vācijas, Itālijas, Francijas, Čehijas, Zviedrijas un Lielbritānijas, kā arī no lidmašīnu ražotāja Airbus. Kad sistēma būs aprobēta, to varētu iegādāties arī šo valstu lidostas.

Kā skaidroja Tauriņš, LGS šīs sistēmas aprobācijas procesā visas izmaksas sedza Eiropas gaisa navigācijas drošības organizācija Eurocontrol un tajā piedalījās arī projekta Single European Sky (SESAR) pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru