Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.
Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.
Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.
ZenithOptmedia prognozes liecina, ka televīzijas apraide Pekinas Olimpisko spēļu laikā nākamgad sniegs papildu atbalstu televīzijas tirgus daļai 2008. gadā, jo īpaši Ķīnā un tās kaimiņvalstīs. Tiek sagaidīts televīzijas tirgus daļas pieaugums par 0,5 procentiem līdz 41,3% atzīmei Ķīnā un par 0,3 procentiem līdz 42,5% Āzijas un Klusā okeānā reģionā, kā arī par 0,3 procentiem līdz 38,2% atzīmei visā pasaulē.
ZenithOptimedia atjauninājusi savas prognozes interneta reklāmas izdevumiem: tagad ZenithOptimedia prognoze ir 29,9% pieaugums šogad (salīdzinot ar 28,6% pirms trīs mēnešiem) un 85% pieaugums posmā no 2006. līdz 2009. gadam (salīdzinot ar 82%). Jauni un ātri augoši segmenti interneta reklāmā ir interneta tiešsaistes video un lokālā meklēšana, taču straujš pieaugums novērojams digitālo displeju, sludinājumu un citu informatīvo avotu meklēšanas segmentā. Tagad mēs sagaidām, ka interneta reklāmas investīcijas sasniegs 9,5% no visām reklāmas investīcijām 2009. gadā, nedaudz pārsniedzot 9,4% rādītāju, kuru ZenithOptimedia prognozēja pirms trīs mēnešiem, norāda pētījuma veicēji.
Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā, un kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos. Prognozes liecina, ka laikrakstu daļa pasaules reklāmas investīcijās kritīs vēl vairāk no 29,0% 2006. gadā līdz 26,2% 2009. gadā. Turpretim vides reklāmas segments var lepoties ar īpaši veselīgu stāvokli, un ZenithOptimedia prognoze ir tā reklāmas tirgus daļas pieaugums no 5,6% līdz 5,9% tajā pašā laika periodā. Jaunās digitālo displeju tehnoloģijas padara reklamētāju uzdevumu vienkāršāku uzmanību piesaistošu reklāmu ātrai izplatīšanai.
Turpinoties krīzei ASV nekustamo īpašumu tirgū, strauji kritušās reklāmas investīcijas nekustamā īpašuma un būvniecības projektu reklamēšanā, sevišķi īpašumu sludinājumos laikrakstos. Šie apstākļi un stingrāki kreditēšanas nosacījumi likuši atjaunināt ZenithOptimedia prognozes šā gada ASV reklāmas tirgus pieaugumam uz leju, no 3,3% uz 2,5%.
ZenithOptimedia prognozes reklāmas tirgiem Rietumeiropā, Āzijas un Klusā okeānā reģionā un Latīņamerikā šim gadam lielākoties ir palikušas nemainīgas. Vēlreiz ir atjauninātas prognozes Centrālās Eiropas un Austrumeiropas, kā arī Tuvo Austrumu reģiona valstīm, kas izceļas ar strauju pieaugumu uz pārējo pasaules valstu reklāmas tirgu fona. Tagad kompānija sagaida pieaugumu Centrālās Eiropas un Austrumeiropas un Tuvo Austrumu reģionos par 18,3% šogad (salīdzinot ar 16,9% prognozi pirms trīs mēnešiem) un Āfrikas/Tuvo Austrumu/pārējās pasaules par 17,2% (salīdzinot ar 15,6% iepriekš). Astoņi no desmit visstraujāk augošajiem pasaules reklāmas tirgiem atrodas Centrālajā Eiropā un Austrumeiropā; pārējie divi atrodas Tuvajos Austrumos.