Mazāku izmaksu dēļ Latvijas uzņēmēji transportlīdzekļus reģistrē Lietuvā, turklāt tiek pieļauts, ka šādas tendences var pieņemties spēkā.
«Uzzinot, ka uzņēmumam nepieciešamā piekabe Lietuvā maksā teju par 25 % lētāk nekā Latvijā, turklāt tai apskate ir jāiziet tikai pēc 3 gadiem, attiecīgo ražošanas līdzekli ne tikai iegādājās, bet arī reģistrēja šajā kaimiņvalstī,» stāsta tirdzniecības SIA Viastor valdes loceklis Andrejs Paupers. Viņš norāda, ka tādējādi ir izdevies ietaupīt ne tikai tādēļ, ka tādas pašas piekabes cena Lietuvā ir zemāka, bet arī tāpēc, ka nākamā tehniskā apskate šai piekabei būs jāiziet tikai 2011. gadā. «Tas ir būtisks ietaupījums pašreizējos ekonomiskās lejupslīdes apstākļos,» stāsta A. Paupers.
Viņaprāt, tas, ka Latvijā tāda pati piekabe maksā teju vai par 25 % dārgāk, ir viena lieta, bet vēl viena būtiska ir tāda, ka, Latvijā reģistrējot šo pašu piekabi, tehniskā apskate būtu jāiziet jau 2009. gadā. «Tas nozīmē, ka ik gadu vismaz 1-1.5 stundas darba laika ir jātērē tehniskās apskates iziešanai, nevis uzņēmējdarbības veikšanai,» uzsver A. Paupers. Viņš neizslēdz, ka līdzīgi rīkojas vai varētu rīkoties ar citi uzņēmēji, it īpaši, ja Latvijas attiecīgie normatīvi šo jomu padara konkurētnespējīgu ar Lietuvā esošajiem. «Tas nozīmē, ka Latvijas normatīvo aktu sistēma šajā jomā ir konkurētnespējīga un līdz ar to loģisks ir rezultāts, kad arvien vairāk kravas pārvadā automašīnas ar dienvidu kaimiņvalsts numurzīmēm,» secina A. Paupers. Viņš neizprot, kāpēc gan Lietuvā, gan arī Krievijā tehniskās apskates transportlīdzekļiem ir jāiziet reizi 2 gados (Lietuvā jauniem - pirmo reizi pēc 3 gadiem), bet Latvijā katru gadu. «Parēķinot, ka uzņēmumam ir autoparks ar 20 vienībām, iznāk, ka gadā vidēji tikai tehniskajām apskatēm tiek patērētas vismaz 30-40 stundas, kas ir teju vai vesela darba nedēļa, bet pārreķinot visa svalsts mērogā tie jau būs darba gadi, kas tiek neracionāli iztērēti, savukārt pārvēršot to naudas izteiksmē, iegūstam miljonus, kurus arī pilnībā ietaupīt nav iespējams, bet samazināt gan varētu,» atzīst A. Paupers. Viņš nesaprot, kāpēc Lietuvā tā pati jauniegādātā piekabe ir trīs reizes drošāka nekā tāda pati, kas reģistrēta Latvijā. Tā kā Viastor ir veikali gan Lietuvā, gan Latvijā, gan Igaunijā, pēc A. Paupera teiktā arī turpmāk transprtlīdzekļi varētu tikt pirkti un reģistrēti Lietuvā, it īpaši, ja Latvijā šajā jomā nekas uz labo pusi nemainīsies.
Visu rakstu lasiet šodien, 29. oktobrī, laikrakstā Dienas bizness.
Laikraksta abonenti rakstu var lasīt, klikšķinot šeit.