Jauniešu kustība Vienota Latvija vērsīsies Satversmes aizsardzības birojā (SAB) un Datu valsts inspekcijā (DVI) ar aicinājumu izvērtēt mazumtirdzniecības tīkla Rimi Latvia sākto akciju, kuras ietvaros uzņēmums piedāvā cilvēkiem saņemt klienta karti.
Vienota Latvija norādīja - lai saņemtu Rimi klienta karti, iedzīvotājiem no 16 gadu vecuma jāaizpilda anketa un jāparaksta tā. Tomēr anketā prasītie personas dati rada bažas, vai tie tiks izmantoti tiešā mārketinga nolūkos.
Aizpildot anketu, cilvēkam bez dzimšanas gada, vārda, uzvārda un pilnas kontaktinformācijas, ir jānorāda arī dzimums un ģimenes stāvoklis.
«Nav saprotams, kāpēc Rimi Latvia, kas ir viens no lielākajiem lielveikaliem Latvijā un kuram ir milzum daudz klientu, ir nepieciešama tik sīka informācija par katru no tiem. Rada bažas arī tas, ka Rimi Latvia nav atrodama Datu valsts inspekcijas Fizisko personu datu apstrādes reģistrā, kā arī tai nav sava reģistrēta personas datu aizsardzības speciālista,» pastāstīja Vienota Latvija.
Tādēļ organizācija nolēmusi vērsties atbildīgajās iestādēs, «lai novērstu risku, ka Latvijas iedzīvotāju personu dati tiek vākti nesaprotamiem mērķiem».
«Zviedru bankas jau ir okupējušas Latviju, tagad to cenšas pilnībā līdz galam izdarīt Zviedrijas lielveikali,» bija sašutis Vienota Latvija priekšsēdētājs Eduards Svatkovs.
Rimi Latvija pieder kompānijai Rimi Baltic, kuras vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas kompānijai ICA Group piederošais ICA Baltic.