Jaunākais izdevums

Rīgas pilsētas būvvaldes kompetence jautājumos par būvkonstrukciju drošību ir apšaubāma, apgalvo arhitektu biroja SIA Depo projekts līdzīpašnieks Uldis Zanders.

Uzņēmuma Depo projekts līdzīpašnieks U. Zanders, kurš kopā ar savu sertificēto būvinženieru komandu veic Rimi veikalu padziļinātās izpētes un ir iepazinies ar būvvaldes vēstulēm, kas adresētas SIA Rimi Latvia, norāda, ka viņam šo vēstuļu saturs rada šaubas par būvvaldes kompetenci.

«Man kā projektētājam, lasot šīs vēstules, rodas jautājumi par Rīgas būvvaldes darbinieku kompetenci. Piemēram, ir vizuāli apsekots objekts, nekas nav konstatēts, bet būvvalde uzdod veikt tehnisko apsekošanu. Tas ir pozitīvi preventīvs pasākums, bet kāpēc būvvalde medijos paziņo, ka veikals ir to ēku skaitā, kurās konstatētas nedrošības pazīmes,» jautā U. Zanders.

Kopumā vērtējot situāciju, uzņēmuma Depo projekts speciālistiem nav nekādu šaubu par Rimi veikalu drošību, jo defekti, par kuriem ir runa būvvaldes izvērtējumos, lielākajā daļā ir kosmētiski un nekādā veidā nevar ietekmēt ēku drošību, uzsver U. Zanders.

Kā norāda Rimi pārstāve Laura Podskočija, uzņēmums no Rīgas būvvaldes ir saņēmis informāciju par 12 objektiem, no tiem desmit ir tirdzniecības centri, kuros Rimi Latvia ir viens no daudziem telpu nomniekiem, un no vēstuļu satura nav izprotams, vai konkrētais defekts ir konstatēts tieši Rimi veikalā vai tirdzniecības centra teritorijā - piemēram, rūsa objekta pagrabā tirdzniecības centrā.

«Rimi ikdienā savos veikalos veic regulāro tehnisko uzraudzību un nevienā no tiem, tajā skaitā būvvaldes minētajos veikalos, pārbaužu laikā nav konstatēti nekādi draudi pircēju un darbinieku drošībai. Medijos tiek minēti vēl seši veikali, par kuriem Rimi Latvia no Rīgas būvvaldes nekādu informāciju joprojām nav saņēmis,» norāda Rimi pārstāve.

Viņa uzsver, ka veikt padziļinātas savu ēku un ēku, kurās Rimi ir nomnieks, būvkonstrukciju izpētes Rimi Latvia sāka pirms būvvaldes vēstuļu saņemšanas. Rimi Latvia uzdevumā visā Latvijā strādā vairāki sertificētu būvinženieru uzņēmumi. To vidū ir SIA Būvniecības konsultants, SIA AI Engeering, SIA Inženieru birojs Būve un forma, SIA Jurēvičs un partneri, Depo projekts un citi.

«Patlaban piesaistītie eksperti strādā pie papildu detalizētākām pārbaudēm. Pārbaudīti ir vairāk nekā desmit veikali Latvijā, un darbs turpinās,» piebilst Rimi pārstāve.

Kā ziņots, pēdējo nedēļu laikā, veicot sabiedriski nozīmīgu ēku vizuālu apsekojumu, Rīgas pilsētas būvvalde konstatējusi dažāda izmēra un konfigurācijas plaisas 31 jau strādājošā lielveikalā - 18 Rimi un 13 Maxima lielveikalos.

Kopumā pēdējo nedaudz vairāk nekā divu nedēļu laikā Rīgas pilsētas būvvaldes inspektori veikuši nedaudz vairāk kā 200 sabiedriski nozīmīgu objektu apskati - gan būvniecības stadijā esošu, gan ekspluatācijā jau nodotu. Tostarp ir apsekoti vairāk nekā 100 Rimi, Supernetto, Maxima lielveikali, no tiem 31 objektā «atklātas zināmas problēmas» ar ēku tehnisko stāvokli.

Mazumtirdzniecības uzņēmums Rimi Latvia uzskata, ka Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāvji, veicot tikai vizuālu ēku apsekošanu, neveic detalizētu ēkas izpēti, piemēram, nesošo konstrukciju slodžu pārbaudi atbilstoši projekta dokumentiem un realitātei. «Tādējādi būvvalde izplata nepārbaudītu informāciju, kas vairo sabiedrības trauksmes sajūtu,» uzsvēra Rimi Latvia pārstāve Podskočija.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis apgalvoja, ka, veicot tikai un vienīgi vizuālus ēku apsekojumus, turklāt secinājumus izziņojot vispirms masu medijiem, nevis ēku īpašniekiem un īrniekiem, Rīgas pilsētas būvvalde imitē darbību, nevis patiesi rūpējas par iedzīvotāju drošību.

Krūzītis norādīja, ka, aplūkojot ēku stāvokli tikai vizuāli, nesniedzot konkrētus pārbaudāmus faktus, teju jebkuru Rīgas ēku var saukt par nedrošu. «Formāli pārbaudot ēkas un informējot iedzīvotājus, Rīgas būvvalde noņem jebkādu atbildību no sevis kā uzraugošās institūcijas.»

Depo projekts apgrozījums bija 1,83 miljoni latu, bet peļņa - 536 234 lati. SIA Depo projekts dibināta 1999. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 9450 lati. Uzņēmuma Depo projekts īpašnieki ar vienādu kapitāldaļu sadalījumu 16,67% ir U. Zanders, Ivars Krēgers, Antra Saknīte, Inga Bruzgule, Līga Platais un Sandra Paulsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa atcēlusi Jelgavas pašvaldības izsniegto būvatļauju lielveikala «Depo» būvniecībai, aģentūru LETA informēja tiesas Jelgavas tiesu nama priekšsēdētājs Mārtiņš Birkmanis.

Tiesa, skatot trīs aktīvistu grupu lūgumu atcelt Jelgavas domes lēmumu, ar kuru atstāta spēkā lielveikala «Depo» būvniecībai izsniegtā būvatļauja, konstatējusi pārkāpumus lielveikalam nepieciešamās transporta infrastruktūras noteikšanā un būvatļaujas neatbilstību pašvaldības saistošajiem noteikumiem.

Proti, tiesa nav guvusi pārliecību, ka plānotā lielveikala būve, vadoties pēc arhitektoniskās risinājuma un izmantošanas funkcijas, atbilstoši saistošo noteikumu prasībām būs uztverama kā reprezentācijas objekts. Tiesa uzskatījusi, ka izceltā lielveikala fasādes arhitektūra veicinās pretēju efektu, radot nepamatotu konkurentu unikālam kultūras mantojuma objektam - Jelgavas pilij un parkam -, kā arī atstās negatīvu ietekmi uz Lielupes promenādi, kas izveidota kā rekreācijas zona. Tāpat veikals-noliktava, pēc tiesas domām, radīs teritorijai papildu logu, kas izpaudīsies kā papildu cilvēku un transportlīdzekļu plūsma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

DEPO projekts vadītājs: Pēc krīzes strādāt ir kļuvis patīkamāk

Linda Zalāne,14.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Galveno būvprojektā nepieciešamo spējam izdarīt paši – mums ir arhitektūra, būvprojektu vadība un ainavu arhitektūra. Pirms krīzes attīstījām būvkonstrukciju projektēšanas vienību. Šobrīd tajā strādā tikpat daudz cilvēku, cik birojā ir arhitektu. Ar to mēs esam spējuši noturēt savu nišu, tas bija viens no stratēģiski veiksmīgākajiem soļiem uzņēmuma attīstībā,» stāsta DEPO projekts valdes priekšsēdētājs Uldis Zanders. Uzņēmumam pēc krīzes ir izdevies palielināt apgrozījumu, tas pērn DB un Lursoft veidotajā strauji augošu uzņēmumu – Gazeļu – sarakstā ierindojies 73. vietā.

Biroju pirms 15 gadiem izveidoja septiņi arhitekti. «Mēs visi esam partneri un lēmumus pieņemam sapulcēs, un mums visiem ir vienādas tiesības. Mums teica, ka šādi mēs ilgi nevilksim, jo ne jau septiņi cilvēki var pieņemt vienu lēmumu. Mums par laimi viņi kļūdījās,» stāsta U. Zanders. Pirms dažiem gadiem viens no partneriem savas daļas pārdevis un sācis biznesu, kurā koncentrējas uz energoefektīvo un pasīvo ēku projektēšanu, kļūdams par vienu no labākajiem speciālistiem šajā sfērā.

Kaujas gatavībā

«Krīze sākās ātri un tirgus nobruka visai strauji. Bijām savākuši labu komandu, tādēļ bija jāpieņem stratēģisks lēmums – vai mēs to izformējam vai mēģinām «izvilkt». Tas nebija viegli, – ja ir darbinieki, tiem ir jāmaksā alga, un, ja nav darba, vienā brīdī sāc investēt algās, neredzot nākotni,» stāsta U. Zanders. Turklāt uzņēmums pirms krīzes bija veicis ieguldījumus, paplašinot uzņēmuma darbības jomu, iegādājoties profesionālas un dārgas programmas. Šīs investīcijas uzņēmums nebija paguvis atpelnīt. «Nolēmām mēģināt izdzīvot, līdz krīze beigsies. Cilvēki ir mūsu galvenā vērtība, – bez profesionāla un lojāla kolektīva dārgas iekārtas, programmatūra un telpas ir bezjēdzīgas,» uzsver U. Zanders. Tā, viņaprāt, bijusi riskanti izspēlēta kārts, tomēr – veiksmīgi. «Varējām pilnībā noēst uzkrājumus un tad pazaudēt darbiniekus. Brīdī, kad tirgū atgriezās nopietnie spēlētāji, kas nāca ar lielākiem investīciju projektiem un vēlmi nopelnīt nevis šogad, bet pēc desmitiem gadu, viņi meklēja arhitektus, kas spētu šādus projektus «pacelt». Tādu biroju bija atlicis maz. Mēs bijām,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AmberStone Group restartējas un saņem valsts atbalstu

Anita Kantāne,21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ABLV Bank likvidācija uz laiku apturēja AS AmberStone Group naudas darījumus, jo daļai no grupas uzņēmumiem bija vienīgā konta apkalpotāja un joprojām ir viena no holdingkompānijas akcionārēm.

Finanšu rādītāji liecina, ka AS AmberStone Group grūtākais šā gada posms ir aiz muguras. 2018. gada deviņos mēnešos akciju sabiedrības konsolidētais apgrozījums ir bijis 15 miljoni eiro, kas ir vairāk nekā visa 2017. gada laikā, kad AmberStone Group konsolidētais grupas apgrozījums sasniedza 14,5 miljonus eiro. Grupas restartu turpinās arī Ministru kabineta sēdē pieņemtais lēmums par uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaides piešķiršanu kokrūpniecības uzņēmumam AmberBirch. Lēmums paredz, ka pēc investīciju projekta pabeigšanas SIA AmberBirch saņems UIN atlaidi 25% apmērā no kopējās ieguldījumu summas. «Mēs šim projektam ļoti ticam, jo redzam, ka ir pieprasījums, un spēsim saražot produktu ar lielāku pievienoto vērtību,» intervijā Dienas Biznesam norāda AS AmberStone Group valdes loceklis Kārlis Kavass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eften Capital par 7,5 miljoniem eiro Jelgavā būvēs jaunu Depo

Žanete Hāka,12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eften nekustamā īpašuma fonds palielinājis savu īpašumu portfeli Latvijā, iegādājoties zemes gabalu Jelgavas centrā, kur tiks būvēts jauns iepirkšanās centrs Depo DIY, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kā norāda EfTen Capital Latvia vadītājs Viktors Savins, centram būs viens apakšnomnieks – Depo, ar kuru jau parakstīta vienošanās.

Fonds jau ir saņēmis visas nepieciešamās atļaujas, un paredzams, ka būvniecība tiks sākta dažu mēnešu laikā.

Kopējās iegādātās teritorijas lielums ir 36 tūkstoši kvadrātmetru – ēkas lielums būs 16 tūkstoši kvadrātmetru un pie tirdzniecības centra būs stāvvieta 280 automašīnām.

EfTen fonda vadītājs Viljars Arakas norāda, ka investīciju paplašināšana Latvijā ir fonda stratēģiskais mērķis, un šis ir piektais tā projekts Latvijā. Paredzamais investīciju apjoms ir 7,5 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kvalitatīvs dzīvoklis labā vietā un ar izdevīgiem kredītnosacījumiem – ja būtu nepieciešams vienā teikumā aprakstīt pašlaik pieprasītāko mājokļu veidu, to, iespējams, varētu noformulēt tieši šādi. Un - lai gan nekustamo īpašumu un kreditēšanas tirgus šā gada pirmajos mēnešos ir īpaši aktīvs, kvalitatīvu piedāvājumu nav daudz.

Viens no projektiem, kas atbilst šiem kritērijiem – kvalitatīvs, labā vietā un ar izdevīgiem kredītnosacījumiem – ir "Liepu nams" Graudu ielā Rīgā.

Desmit dzīvokļu projekts "Liepu nams" atrodas Ziepniekkalnā, klusā un zaļā kvartālā starp Basu un Blīdenes ielām. Šis projekts atrodas vietā ar ļoti labu infrastruktūru, un netālu ir Ēbelmuižas parks. Projekta "Liepu nams" autors ir arhitektūras birojs "Depo Projekts".

DNB bankas meitas uzņēmuma SIA Salvus vecākais aktīvu pārvaldnieks Ģirts Zālītis stāsta: "Vienmēr vēlamies radīt pievienoto vērtību mūsu īpašumu pircējiem, tādējādi, veidojot iekšējo apdari projektā "Liepu nams", mēs kopā ar arhitektūras biroju "Depo Projekts" pielikām īpašas pūles, lai topošie dzīvokļu īpašnieki savos mājokļos justos ērti un droši, izbaudot visas kvalitatīvas dzīves vietas mājokļu sniegtās priekšrocības".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Zolitūdē iepretim sabrukušajai Maxima atklāts jauns tirdzniecības centrs

Dienas Bizness,28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Imantas 15. līnijā 7 šodien tiek atvērts jauns, 4000kvm plašs tirdzniecības centrs, kurā darbosies 12 veikali un kas nodrošinās kopumā ap 130 jaunas darba vietas apkārtējā rajona iedzīvotājiem, informē SIA Nekustamo īpašumu projekti pārstāvji.

Līdztekus enkurnomniekam – Rimi hipermārketam – šajā tirdzniecības centrā darbosies Lāču maizes un Iļģuciema kvasa specializētie veikali, Vinotēka, zoo preču veikals Dino Zoo, Mēness aptieka, Pasaules optika, grāmatnīca Mnogo Knig, ziedu veikals Palete, kosmētikas, parfimērijas un sadzīves ķīmijas preču veikals Multilukss. T/c apmeklētājiem būs iespēja izmantot arī finanšu pakalpojuma centra un ķīmiskās tīrītavas sniegtos pakalpojumus.

«Iecere par tirdzniecības centra izveidi šajā vietā radās jau pirms astoņiem gadiem, taču projekta īstenošanu uz laiku aizkavēja ekonomiskā krīze. 2012. gadā tika sākta ēkas projektēšana, kurai tika piesaistīti labākie arhitekti un būvnieki,» stāsta SIA Nekustamo īpašumu projekti valdes loceklis Vladislavs Balaņenkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstītāju grupa Baltic Investment Group ir iegādājusies ēkas Rīgā, Dzirnavu ielā 128. Šajā adresē savulaik ir bijis gan zirgu tramvaja depo, gan noliktavu telpas un garāžas.

«Šobrīd Baltic Investment Group rēķinās ar 3 miljonu eiro lielām sakotnējām investīcijām, bet summa realizācijas gaitā varētu krietni palielināties,» teica Baltic Investment Group valdes loceklis Ļevs Golands.

Pēdējos gados telpas ir bijušas pamestas un pussagruvušas, un bojāja ielas kopējo skatu. Ļ. Golands uzskata, ka tagad šis rajons kļūs vizuāli pievilcīgāks - tiks atjaunotas ēkas un sakārtots iekšpagalms, ēkās tiks iekārtotas biroju telpas, tirdzniecības vietas un kafejnīcas.

Pēc Baltic Investment Group valdes locekļa Ļ. Golanda teiktā, objekts Dzirnavu ielā 128 sastāv no divām ēkām - viena atrodas pie Dzirnavu ielas, bet otra - tieši aiz tās, pagalmā. Šīs ēkas sākotnēji piederēja Rīgas zirgu tramvaja uzturētājiem, un tajās atradās tramvaju vagoni, kā arī tajās bija ierīkoti zirgu stendi. Laika gaitā šajā adresē ir bijušas arī noliktavu telpas un garāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Kaamos" tuvāko divu gadu laikā plāno aizņemt 10% Latvijas tirgus, kas patlaban Rīgas gadījumā ir apmēram 200 jaunu dzīvokļu gadā, sacīja "Kaamos" valdes loceklis Armands Buks-Vaivads.

Viņš stāstīja, ka "Kaamos" ir bijuši projekti gan Somijā, gan Gruzijā, no kuriem gan tagad uzņēmums ir izgājis ārā, veiksmīgi pārdodot biznesu. Uz Latvijas tirgu "Kaamos" bija skatījies jau 15 gadus, taču uzņēmums līdz šim nebija saticis pietiekami aktīvu vietējo partneri, lai savus mērķus realizētu un spertu galējo soli.

"Latvijas tirgus ir ļoti perspektīvs, jo no Tallinas un Viļņas tirgus tas atpaliek par apmēram pieciem gadiem gan cenu, gan apjoma ziņā. Turklāt Latvijā ir mazāka konkurence attīstītāju starpā, kā arī ir zemākas zemes cenas. Igaunijas tirgū lielākā konkurence ir pat ne par dzīvokļu pārdošanas iespējām, bet zemes iegādes iespējām. Latvijā ir diezgan plašas iespējas iegādāties zemi," stāstīja Buks-Vaivads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Fotogalerija - Lidostas infrastruktūras attīstībā investēti 81,5 miljoni eiro

Žanete Hāka,14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban turpinās projekts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība, kas uzsākts laika posmā no 2013.gada līdz 2014.gadam, informē lidostas pārstāvji.

Kopējās būvdarbu izmaksas sasniedz aptuveni 81,5 miljonus eiro un šis ir vērienīgākais lidostas rekonstrukcijas projekts kopš tās uzcelšanas 1974.gadā, kā arī viens no apjomīgākajiem rekonstrukcijas projektiem Latvijā pēdējo gadu laikā.

Pirmā perona rekonstrukcija, kas vēl tiks veikta, izmaksās vēl aptuveni 10 miljoni eiro.

Projekta realizācijas rezultātā uzlabota lidojumu drošība sarežģītos meteoroloģiskos apstākļos, ievērojami samazināta lidostas darbības negatīvā ietekme uz vidi, kā arī paaugstināta skrejceļa kapacitāte un gaisa kuģu stāvvietu skaits peronos par 16 stāvvietām.

Pērn pabeigta skrejceļa segas virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, papildus manevrēšanas ceļu E un D izbūves darbi, peronu nr.2 un nr.3 rekonstrukcija, ugunsdzēsēju depo izbūve un citi darbi. Patlaban darbi turpinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga realizēts ES Kohēzijas fonda projekts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība, kura ietvaros pēdējos divos gados paveikti nozīmīgi infrastruktūras rekonstrukcijas darbi. Tā rezultātā paaugstināta lidojumu drošība, uzlaboti vides apstākļi un palielināta lidlauka kapacitāte.

«Lidlauka infrastruktūras rekonstrukcijas rezultātā varam piedāvāt drošākus un kvalitatīvākus pakalpojumus aviokompānijām un pasažieriem, tādejādi palielinot lidostas konkurētspēju reģionā,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

Projektā veikti šādi darbi – skrejceļa seguma virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, divu jaunu manevrēšanas ceļu izbūve, lidlauka uguņu sistēmas rekonstrukcija atbilstoši II kategorijas prasībām, peronu Nr.1, Nr.2 un Nr.3 rekonstrukcija, divu pretapledošanas apstrādes laukumu izbūve, lietus notekūdeņu atvades sistēmas un lidlauka drenāžas izbūve, transportlīdzekļu mazgāšanas angāra izbūve, atkritumu savākšanas angāra izbūve, manevrēšanas ceļu C un G vienkāršotā renovācija, jauna ugunsdzēsēju depo izbūve, iegādātas iekārtas drošības pasākumiem un aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētā automašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica projektēšanas darbus kavē Spānijas uzņēmums Idom

LETA,28.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanas darbu kavējumos galvenokārt ir vainojama Spānijas projektēšanas uzņēmuma "Idom" nespēja pilnvērtīgi veikt saistības, teikts Tiesību aktu portālā (TAP) publiskotajā Satiksmes ministrijas (SM) informatīvajā ziņojumā par "Rail Baltica" projekta ieviešanas progresu Latvijā šogad pirmajā pusgadā.

SM norāda, ka šobrīd projektēšanas darbos ir nozīmīgi kavējumi, tostarp pamata trasē caur Rīgu (posms Upeslejas-Misa) paredzamais projektēšanas darbu kavējums ir 32 mēneši, posmā Vangaži-Salaspils-Misa paredzamais projektēšanas darbu kavējums ir 34 mēneši, bet posmos Vangaži-Igaunijas robeža un Misa-Lietuvas robeža paredzamais kavējums ir 17 mēneši.

Rail Baltica projektēšanā sadārdzinājums šobrīd veido apmēram 18 miljonus eiro 

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanā sadārdzinājums šobrīd veido apmēram 18 miljonus...

Ministrijā norāda, ka Spānijas uzņēmums "Idom", kas darbu ar partneriem veic trijās Latvijas pamata trases sekcijās, tostarp posmā cauri Rīgai, kas ir īpaši sarežģīts, nav spējīgs pilnvērtīgi pildīt saistības. Ņemot vērā, ka attiecīgais uzņēmums strādā arī Lietuvas un Igaunijas atsevišķos pamata trases posmos, tam "Rail Baltica" projektā ir jānodrošina būtiska projektēšanas kapacitāte.

Ziņojumā teikts, ka situācijas novērtējums, ko ir veicis kopuzņēmums AS "RB Rail", liecina, ka "Idom" pamata trases būvprojektu iepirkumos ir iesniedzis pazeminātus izmaksu piedāvājumus, kas neatbilst "Rail Baltica" projekta sarežģītībai un Baltijas valstu būvniecības procesa juridiskajam un institucionālajam ietvaram. Tas nozīmē, ka "Idom" nav paredzējis pietiekamus finanšu resursus efektīvai un termiņiem atbilstošai līgumu saistību izpildei, kas ir radījis krīzi projektēšanas procesā, taču tā tiek aktīvi risināta.

Vienlaikus ministrijā atzīmē, ka, vērtējot kavējumus, ir arī jāņem vērā, ka tos ietekmē novēlota trešo pušu, tostarp pašvaldību, tehnisko noteikumu izsniegšana, ar projektu nesaistītu prasību iekļaušana tehniskajos noteikumos un zemes īpašnieku pretestība ģeodēziskajiem darbiem.

SM norāda, ka arī punktveida objektu projektēšanā ir identificēti kavējumi, kas ir saistīti ar novēlotu iepirkuma konkursu izsludināšanu un pretendentu iesniegto piedāvājumu neiekļaušanos pieejamajā budžetā. Piemēram, Salaspils intermodālā loģistikas centra projektēšanas darbu un reģionālo staciju projektēšanas darbu kavējumi ir sasnieguši 12 mēnešus, Rīgas Centrālā multimodālā dzelzceļa mezgla pārvaldības modeļa izstrāde tiek kavēta par 11 mēnešiem, bet starptautiskās lidostas "Rīga" multimodālā transporta mezgla pārvaldības modeļu izstrāde tiek kavēta par 17 mēnešiem.

Pēc ministrijā skaidrotā, minēto pārvaldības modeļu izstrādes kavējumi neļauj savlaicīgi sākt darbu pie privātā kapitāla piesaistes to elementu būvniecībai, kurus Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI) nefinansē.

Ziņojumā arī teikts, ka "Rail Baltica" projekts pamatā tiek finansēts no Eiropas Komisijas (EK) EISI finanšu resursa. EK 2014.-2022.gadā izsludināja projektu iesniegumu konkursus, kuros piedaloties un parakstot septiņus finansēšanas līgumus, Baltijas valstis un Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" saņēma EISI finansējumu 1 476 397 152 eiro apmērā, tostarp ārvalstu finanšu palīdzības daļu 1 235 599 906 eiro apmērā. Latvijas aktivitāšu īstenošanai EISI piešķīrums ir 528 391 762 eiro, tostarp ārvalstu finanšu palīdzības daļa veido 441 416 153 eiro.

2021.gada EISI militārās mobilitātes aploksnes projektu konkursa rezultātā Latvija saņēma 9 845 135 eiro finansējumu, tostarp ārvalstu finanšu palīdzības daļu 4 922 568 eiro apmērā.

2022.gada iesniegumu konkursā Latvija pieteicās 553 222 750 eiro finansējumam, tostarp EISI finansējumam 470 239 338 eiro apmērā, nodrošinot 82 983 412 eiro budžeta līdzfinansējumu. Konkursa rezultātā Latvija indikatīvi saņem 377 626 051 eiro finansējumu, tostarp ārvalstu finanšu palīdzību 298 022 019 eiro apmērā.

Finansēšanas līguma projekts tiek skaņots ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides aģentūru (CINEA). Finansēšanas līguma parakstīšana plānota 2023.gada oktobrī.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka laika posmā no 2014.gada līdz 2023.gada beigām Latvija būs saņēmusi 915 862 947 eiro finansējumu, tostarp ārvalstu finanšu palīdzības daļu 744 360 739 eiro apmērā. Finansējums ir strukturēts astoņos parakstītos finansējuma līgumos un vienā vēl neparakstītā finansēšanas līgumā ar CINEA.

Skaidrojot projekta izmaksas, SM ziņojumā norāda, ka 2017.gada izmaksu-ieguvumu analīze "Rail Baltica" projekta Latvijas daļas izmaksas prognozēja 1,9 miljardu eiro apmērā, savukārt 2021.gadā izmaksas tika lēstas 4,6 miljardu eiro apmērā. 2022.gadā Latvijas daļas izmaksas tiek lēstas 7,5 miljardu eiro apmērā, taču, kā uzsver SM, precīzākas "Rail Baltica" projekta izmaksas būs iespējams aprēķināt tikai pēc būvprojektēšanas posma noslēguma un jaunās izmaksu-ieguvumu analīzes pabeigšanas 2024.gada nogalē.

Tāpat ziņojumā teikts, ka "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras izbūvei nepieciešams atsavināt aptuveni 1700 nekustamo īpašumu. No tiem patlaban atsavināti 192, tostarp šogad pirmajā pusgadā - 17.

SM skaidro, ka lēnā nekustamo īpašumu atsavināšanas gaita ir skaidrojama ar to, ka Latvija cenšas izvairīties no piespiedu atsavināšanas procesa. Patlaban ir pieņemts likums par četru nekustamo īpašumu piespiedu atsavināšanu un drīzumā piespiedu atsavināšanas izskatīšanai Saeimā varētu tikt iesniegts vēl viens nekustamais īpašums.

Īpašumu atsavināšanu, pēc ministrijā skaidrotā, paildzina arī kavējumi "Rail Baltica" trases projektēšanā, jo projektētājam tiek prasīts sniegt pietiekami precīzus datus par atsavināmo īpašumu pirms projektēšanas risinājumu pilnas izstrādes, lai atsavinātu precīzi to zemes daļu, kas nepieciešama projektam.

Pēc publiskotās informācijas, "Rail Baltica" posmā Misa-Lietuvas robeža īpašumu atsavināšanu plānots noslēgt līdz 2025.gada vidum, posmā Vangaži-Salaspils-Misa - līdz 2026.gada vidum, posmā Vangaži-Igaunijas robeža - līdz 2026.gada vidum, bet posmā Misa-Upeslejas (caur Rīgu) - līdz 2027.gada beigām. Rīgas centrālajā stacijā īpašuma atsavināšana ir noslēgta, savukārt lidostas "Rīga" posmā to plānots noslēgt līdz šā gada beigām.

Plānotie "Rail Baltica" infrastruktūras objekti Latvijā ir 18 pasažieru apkalpes vietas, tostarp divas "Rail Baltica" starptautiskās stacijas un 16 reģionālās stacijas, kravu termināls, ritošā sastāva depo un divi infrastruktūras apkalpes punkti.

Informatīvais ziņojums izskatīšanai TAP portālā publicēts trešdien, 27.septembrī. Par tā saskaņošanas termiņu noteikts 11.oktobris.

Jau vēstīts, ka satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja, ka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanā sadārdzinājums šobrīd veido apmēram 18 miljonus eiro. "Šobrīd mums ir par apmēram 18 miljoniem eiro augstāks rēķins par projektēšanas pakalpojumiem," sacīja ministrs, piebilstot, ka projektēšanas procesā šobrīd faktiski ir zināma dīkstāve.

Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome beidzot nolēmusi sakārtot seno Ēbelmuižas parku Ziepniekkalnā. Par darbu veicēju izvēlēta firma, kas konkursa brīdī izkonkurēja citus uzņēmumus. Arī tādus, kuriem bija nodokļu parādi. Būvniekam ir problēmas ar saistību nokārtošanu citos valsts un pašvaldību projektos, taču tas neliedz tam dalību jaunos konkursos, svētdien vēstīja TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Ēbelmuižas parks ir viens no senākajiem muižu parkiem Rīgā. Tā kopējā platība ir vairāk nekā 9 hektāri. Zemes gabalu ar pamatā smilšainām un pārpurvotām pļavām 18. gs beigās iegādājās lielās Ģildes tirgotājs Joahims Ēbels. Un no senajiem laikiem šeit saglabājušies vairāki viņa laikā stādītie dižkoki, arī Pārdaugavas brangākais ozols.

Kaut Ēbelmuižas parks ir iecienīta pastaigu vieta, tā labiekārtošanai nauda pilsētas budžetā līdz šim neatradās. Projektu sāka pirms četriem gadiem un to finansē no pilsētas investīciju plāna. Parkā iecerēts izbūvēt bruģa un grants seguma celiņus, uzstādīt 40 soliņus, atkritumu urnas, velostatīvus. Pašvaldības uzņēmums “Rīgas gaisma” parku izgaismos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stopiņu novada dome, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un Rīgas domes pārstāvji vienojušies par kopīgu plānu ceļa projektēšanas un izbūves finansēšanai, lai izveidotu trūkstošo Dzelzavas ielas Rīgā un autoceļa P4 Stopiņu novadā savienojumu.

Interesi par iespējām atbalstīt ceļa projektu izrāda arī uzņēmēji.

Konkrētais Dzelzavas ielas posms ir svarīgs, ņemot vērā straujo satiksmes intensitātes pieaugumu ap Augusta Deglava un Lubānas ielu rotācijas apli saistībā ar lielu uzņēmumu, ka piemēram, "Rimi", "Ikea", "Depo", "Lidl", tirdzniecības centra "Sāga" un citu noliktavu, biroju un loģistikas ēku attīstību un strauju izaugsmi.

"Mums visiem kopīgi ir jādomā par nākotnes risinājumiem, un šis ir racionāls, reāli īstenojams projekts. Ja Dzelzavas ielas projektam ir atbalstošās puses - Rīgas dome, Stopiņu novada pašvaldība un uzņēmēji, kuri ir gatavi sakārtot teritoriju, katram paveicot nepieciešamo darbu daļu, redzu, ka projektu izdosies īstenot un darbus paveikt trīs gadu perspektīvā," norāda VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis, uzsverot, ka šis ir pietiekami labs risinājums, kas ļaus attīstīties uzņēmējiem un labāk pārvietoties iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Drīzumā plāno izsludināt iepirkumu par Rail Baltica dzelzceļa stacijas lidostā Rīga būvprojekta izstrādi

LETA,28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Eiropas Dzelzceļa līnijas drīzumā grasās izsludināt iepirkumu par projekta Rail Baltica dzelzceļa stacijas lidostā Rīga būvprojekta izstrādi.

Uzņēmuma Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pauda, ka iepirkums notiks divās kārtās. Pirmā būs atlases kārta, kurā tiks noteikti pieci labākie pretendenti, savukārt otrajā kārtā atlikušie kandidāti jau saņems tehnisko specifikāciju un gatavos piedāvājumu.

Iecerēts, ka iepirkumam varēs pieteikties līdz gada beigām, savukārt uzvarētājam konkursā vajadzētu būtu skaidram nākamā gada vidū. Kad būvprojekta izstrāde tuvosies beigām, paredzēts jau izsludināt iepirkumu par būvniecības darbiem, lai optimizētu laiku.

Savukārt Eiropas Dzelzceļa līniju Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris pauda, ka tehniski šis būs ļoti sarežģīts projekts. «Mēs runājam, no vienas puses, par lidostas staciju, no otras puses, par dzelzceļu, kas piebrauc pie lidostas. Ja skatāmies kartē, tad šis posms ir no vietas, kas šķērso Daugavu, iet gar Torņakalnu, un Zolitūdē jaunais dzelzceļš šķiras no esošā dzelzceļa, tālāk pāri Ulmaņa gatvei un ienāk lidostā. Visā posmā elementi, kas raksturo šo būvi, ir zemes plātnes un estakādes. Zemes plātnes ir tajās vietās, kur mēs ejam pa pļavu. Estakādes ir tajās vietās, kur ejam pāri citiem infrastruktūras objektiem, kā tas ir Ulmaņa gatvē,» klāstīja Vingris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - FOTO: Rimi iecerētais Baltijas loģistikas centrs ļaus dubultot preču apgrozījumu

LETA,21.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam ICA Gruppen piederošās mazumtirdzniecības ķēdes Rimi iecerētais Baltijas loģistikas centrs nodrošinās iespēju dubultot preču apgrozījumu, šodien žurnālistiem norādīja Rimi Baltic loģistikas un piegāžu ķēdes direktore Aiga Priede.

Telpu platības pieaugums par gandrīz 150% kāpinās loģistikas pakalpojumu eksportu. Tāpat centralizētā loģistika viena gada laikā ļaus samazināt CO2 izmešu apjomu par apmēram 1300 līdz 1400 tonnām, ietaupīt teju pusmiljonu litru degvielas gadā, kā arī nobraukt par 1,35 miljoniem kilometru mazāku attālumu.

Rimi loģistikas centra paplašināšanas rezultātā patlaban esošās uzņēmuma noliktavas telpas Augusta Deglava ielā, Rīgā, tiks paplašinātas par 42 630 kvadrātmetriem, kopumā sasniedzot 69 130 kvadrātmetrus. Taču kopējā telpu platība, iekļaujot arī administratīvo un biroju korpusu, būs apmēram 94 000 kvadrātmetri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem – t/c "Origo" paplašinātā ēka un biznesa centrs "Origo One" – tuvojas noslēgumam, informē projekta attīstītāji.

Sākot ar 4.novembri, apmeklētājiem durvis vērusi rekonstruētā t/c "Origo" ēka ar jaunu ieeju no Stacijas laukuma. Projekts ļāvis tirdzniecības centra platību palielināt vairāk nekā uz pusi. Projekta kopējās investīcijas sasniedz aptuveni 75 miljonus eiro. T/c "Origo" rekonstrukcijas darbus plānots pabeigt 2020. gada beigās.

Rekonstruētās ēkas pirmajā stāvā, savā pastāvīgajā atrašanās vietā, darbu uzsācis Info centrs. Tirdzniecības vietas un ēdināšanas uzņēmumi savu darbību uzsāks pakāpeniski. Rekonstruētajā ēkā atradīsies dažādi veikali un pakalpojumu sniedzēji.

"Tā kā t/c "Origo" paplašināšanās notiek izaicinošā laikā, par prioritāti esam izvirzījuši apmeklētāju un darbinieku drošību. Tirdzniecības centrā radīti apstākļi, kas ikvienam ļauj ievērot valstī noteiktās prasības veselības aizsardzībai, un mēs aicinām sabiedrību tos ievērot - sargāt ne tikai sevi, bet arī citus, tostarp pārdevējus un garāmgājējus. Līdz ar rekonstruētās ēkas atvēršanu vērienīgais investīciju projekts tuvojas noslēgumam, un pavisam drīz tirdzniecības centrs apmeklētāju acīm pavērsies jaunā veidolā, sniedzot vēl kvalitatīvāku iepirkšanās pieredzi," stāsta "Linstow Center Management" tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstot līgumu ar būvkompāniju Skonto būve, nekustamā īpašuma attīstītājs SIA Vastint sper soli tuvāk biroju ēku kompleksa Business Garden īstenošanai.

Paredzēts, ka līdz 2019.gada sākumam Mārupē, pie Rīgas robežas (K. Ulmaņa gatvē, iepretim krustojumam ar Lielirbes ielu) taps pirmās divas kompleksa ēkas, kā arī tiks ierīkots dārzs un autostāvvieta. Pēc pirmās kārtas pabeigšanas tirgū tiks piedāvāti 14,23 tūkst. kvadrātmetru biroju platību. Iekšpagalmi būs paredzēti kājāmgājējiem, viesu autostāvvietas būs izvietotas ap kompleksu, bet darbinieki savas automašīnas varēs novietot pazemes vai blakus esošajā virszemes autostāvvietā. Vienā no pirmās kārtas ēkām paredzēta vieta restorānam, bet otrā - bērnudārzam. Ēkas paredzēts sertificēt pēc starptautiski atzītās programmas LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). Biroju namu būvprojekta autors - Depo projekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Kaamos” tuvākajos piecos gados Latvijas nekustamo īpašumu tirgū plāno investēt vairāk nekā 90 miljonus eiro.

“Uzņēmumam ar nepilnu trīs gadu pieredzi Latvijas nekustamo īpašumu tirgū aizvadītais gads bijis finansiāli ļoti veiksmīgs, jo pārdošanā pieejamie mājokļi tika ļoti ātri izpirkti. Redzam, ka augstie būvniecības kvalitātes standarti un īstenotie ilgtspējas un energoefektivitātes risinājumi dzīvojamo māju projektos kļūst arvien pieprasītāki tirgū, īpaši ņemot vērā ievērojamo enerģijas cenu kāpumu. Videi draudzīga domāšana un ēku energoefektivitāte ir un būs tuvākās dekādes tendence,” komentē “Kaamos” vadītājs Latvijā Guntars Cauna.

Tuvākajos gados uzņēmums plāno uzbūvēt 1000 dzīvokļu.

“Kaamos” jau ir investējis zemes gabalos jaunu projektu īstenošanai. Šobrīd tirgū ir pieejams “Moho Park” Mežaparkā, kur top divi 12 stāvu dzīvokļu nami. Gandrīz visi pirmās ēkas dzīvokļi ir pārdoti, un šobrīd ir uzsākta arī otrās ēkas dzīvokļu priekšpārdošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais daudzdzīvokļu māju projekts Dammes liepas, kas tiek būvēts Imantā, Slokas ielā 130A, nosvinējis spāru svētkus.

Pēc projekta pabeigšanas projektā kopumā būs 284 jauni vienistabu, divistabu, trīsistabu un četristabu dzīvokļi ar lodžiju vai balkonu. To platība būs no 46,4 līdz 95,5 m2, un māja būs aprīkota ar individuālu siltuma padevi. Paredzēts, ka nodošanas brīdī visiem dzīvokļiem būs veikta arī iekšējā apdare, un četras septiņu vai deviņu stāvu ēkas plānots nodot ekspluatācijā šā gada rudenī.

«Patlaban ir īpaši izteikts pieprasījums pēc lielākiem divistabu (virs 60 kvadrātmetriem) un trīsistabu dzīvokļiem (virs 80 kvadrātmetriem) cenu kategorijā līdz 120 tūkstošiem eiro,» iepriekš stāstīja projekta attīstītāja SIA Ordo Agency valdes priekšsēdētājs Ivars Rudzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Rail Baltica projektā plānots būvēt jaunu tiltu pār Daugavu blakus dzelzceļa tiltam

Dienas Bizness,28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš aprīļa vairāk nekā 40 eksperti telpiski plānoja Rail Baltica trasi un veidoja inženierbūvju telpiskos variantus, t.sk. pārvadus, tiltus, šķērsojumus, piebraucamos ceļus, energo un gāzes pārvadus. Kopumā izveidoti vairāk nekā 500 risinājumi esošās infrastruktūras šķērsošanai tajā skaitā 60 tiltu risinājumi visiem trašu variantiem, teikts paziņojumā medijiem.

«Iespēju robežās veidojām vienotus transporta sistēmas koridorus. Rīgā Rail Baltica vilciena trase plānota blakus esošajam dzelzceļam, ārpus Rīgas - vilciens līdzās esošajam vai plānotajam autoceļam. Līdztekus Rail Baltica izbūvei no Stopiņiem līdz Sējai dzelzceļš plānots kopā ar 330kV elektroapgādes līniju (Latvijas-Igaunijas starpsavienojums). Jā, tas ir platāks koridors, toties nesadala teritoriju. Savukārt jauns projekts izveidots 110 kV elektroapgādes līnijai no Skultes līdz Salacgrīvai vairāk kā 40 km kopgarumā ar apakšstaciju Salacgrīvā, kas uzlabos elektroapgādi arī Salacgrīvā. Veidojot inženiertehniskās būves, izdevies samazināt infrastruktūras ietekmi uz saimniecisko darbu un lauksaimniecību,» norāda RB Latvija telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojuma sabiedriskā apspriešana, kas norisinājās 15 Latvijas pašvaldībās laikā no 11. novembra līdz 11. decembrim. Atšķirībā no pavasarī notikušajām trases apspriedēm, kad no 15 pašvaldībām, kuras tā šķērso, pozitīva attieksme bija 10 pašvaldībām, tagad projektu atbalsta visas 15 pašvaldības, informē projekta attīstītāji.

Ir būtiski mainījusies attieksme un to apliecina trases plānošanas ietvaros notikušās diskusijas, saņemtie un izskatītie ap 600 priekšlikumi, rastā konstruktīvā sadarbība gan ar iedzīvotāju un pašvaldību izveidotajām darba grupām, gan valsts institūcijām, norāda trases pētnieku – pilnsabiedrības RB Latvija telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Laikā no aprīļa līdz novembrim, strādājot kopā ar pašvaldību un iedzīvotāju darba grupām, kurās apvienojās 220 iedzīvotāji, izveidots precizēts trases novietojums. No 300 metru platās aptuvenās joslas precizēts 60 metru plats trases koridors. Tiekoties ar iedzīvotājiem individuāli, 130 individuālajās konsultācijās „uz vietas”, precizēts trases novietojums, atbilstoši situācijai dabā, konkrēto īpašnieku vēlmēm un tehniskajām iespējām. Kopumā sniegtas ap 600 elektroniskas un 430 telefona konsultācijas. Notikusi reāla iedzīvotāju līdzdalība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodotas pirmās divas mājas daudzdzīvokļu projektā Dammes Liepas. Pirmajā kārtā investēti astoņi miljoni eiro (5,6 miljoni latu).

Projekts atrodas Slokas ielā 130 A.

Iedzīvotājiem pirmajā kārtā tiek piedāvāti 120 dzīvokļi no 1 līdz 4 istabām. Platība no 46,6 - 95,5 m2. Katram dzīvoklim ir izbūvēta lodžija vai balkons.

Visiem dzīvokļiem ir pilna iekšējā apdare. Māja ir aprīkota ar individuālu siltuma padevi un skaitītāju, kas ļauj izvēlēties siltuma līmeni un kontrolēt ikmēneša siltumenerģijas patēriņu. Dzīvokļu un istabu starpsienas veidotas no dzelzbetona un keramzītblokiem.

Projektu Dammes Liepas tirgū virza nekustamo īpašumu uzņēmums ORDO Agency. Nekustamo īpašumu aģentūras darbības pamatvirzieni ir investīciju projekti, māju, dzīvokļu un zemesgabalu pārdošana, māju un dzīvokļu noma, nekustamo komercīpašumu noma un pārdošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zolitūdes projektā Solitūdes parks sākta mājokļu rezervācija. Kopējās investīcijas projektā sasniedz 3 miljonus eiro.

Būvniecība tika sākta šā gada maijā. Piecu stāvu mājā būs 40 dzīvokļi ar balkoniem, lodžijām un terasēm. Pārdošanai piedāvāto vienas, divu, trīs un četru istabu dzīvokļu platība ir no 49,5 līdz 95,5 kvadrātmetriem. Visi dzīvokļi būs ar pilnu iekšējo apdari.

Ēkas pagrabstāvā izvietotas mantu novietnes katram dzīvoklim, kā arī 13 pazemes autostāvvietas. Projektam ir nepilnus 9000 kvadrātmetru liels zemes gabals, kurā būs parks, pastaigu takas, bērnu rotaļu laukums un āra autostāvvietas.

Dzīvojamo māju plānots nodot ekspluatācijā 2014.gada pavasara mēnešos.

«Līdz šim straujāka jauno projektu attīstība un līdz ar to arī plašākas izvēles iespējas bija Imantā. Projekts Solitūdes parks arī Zolitūdes apkaimē palielinās mūsdienīgu dzīvokļu piedāvājumu,» norāda Latio attīstības projektu pārdošanas vadītāja Evija Segleniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: 72 miljonus eiro vērtie Origo būvdarbi tuvojas finišam

Monta Glumane,22.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties tirdzniecības centra Origo piebūves celtniecības darbu noslēgumam, Linstow Center Management atklāj, kādi nomnieki atradīsies topošajā sešstāvu iepirkšanās un biroju centrā.

Video skatāms raksta beigās!

Db.lv jau vēstīja, ka jauno piebūvi apmeklētājiem paredzēts atklāt nākamā gada pavasarī. Ēkas pirmajos trīs stāvos plānots izvietot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu sniedzēju telpas, bet ēkas augšējos trīs stāvos A klases birojus - Origo One.

Paredzēts, ka ēkas pirmajā stāvā atradīsies pirmās nepieciešamības preces. Tajā tiks izvietoti tādi veikali kā Drogas, Euronics, Douglas, Jāņa Rozes grāmatnīca, Mēness Aptieka, Pasaules Optika, kā arī tehnoloģiju un mobilo sakaru operatori – LMT, Bite, Tele 2, Lattelekom, Samsung, kā arī kafejnīcas un ātrās ēdināšanas pakalpojumi – Blender, Lage Gastranome, Costa Coffee u.c. Tāpat pirmajā stāvā atradīsies lielākais Rimi pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Atvērts viens no vērienīgākajiem investīciju projektiem

Lelde Petrāne,14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā "Origo" ēkā, kas atrodas Rīgā, Satekles ielā 2b, apmeklētājiem atvērta tirdzniecības centra "Origo" paplašinātās daļas pirmā kārta, kā arī biznesa centrs "Origo One".

Projekts esošā t/c "Origo" platību palielinās vairāk nekā divas reizes, jaunās ēkas pirmajos trīs stāvos izvietojot tirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju telpas, savukārt ēkas augšējos trīs stāvos – A klases birojus. Projektā kopumā plānots investēt 75 miljonus eiro. T/c "Origo" A ēkas rekonstrukciju plānots pilnībā noslēgt līdz 2020. gada rudenim.

Projekta ietvaros t/c "Origo" kopējā platība pieaugusi no 35.5 līdz 81.8 tūkstošiem kvadrātmetru. 35.7 tūkstoši kvadrātmetru tiks atvēlēti tirdzniecības telpām, savukārt 11.1 tūkstotis kvadrātmetru aizņems ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām aprīkoti A klases biroji un darījumu telpas – biznesa centrs "Origo One".

Komentāri

Pievienot komentāru