Pastāv uzskats, ka pēc pandēmijas patērētāji ir noilgojušies pēc reālās dzīves pieredzes, tāpēc tas ir īstais laiks, lai izveidotu "uznirstošo" jeb pop-up veikalu.
Turklāt pašlaik visā pasaulē ir pieejamas brīvas telpas. Saskaņā ar Appear Here pētījumu ASV, Apvienotajā Karalistē un Francijā no 2020. gada jūnija līdz augustam pieejamās tirdzniecības platības palielinājušas par 125%. Un līdzīgas tendences ir novērojamas arī citās valstīs, tai skaitā Latvijā.
Daudzi klienti ir noguruši no lieliem tirdzniecības centriem, kur galvenā priekšrocība ir liels viena veida veikalu skaits, kas patērētājam var kļūt garlaicīgi. Tāpēc daudzi pazīstamu zīmolu uzņēmumi pārskata līdzšinējās stratēģijas.
Pirmie pop-up veikali Eiropā un ASV radās jau 2000. gadu sākumā, bet tikai tagad tie gūst lielāku popularitāti. Pilsētas centrā, autostāvvietās vai vienkārši ielas vidū spoguļa kuba vai pārvadājuma konteinera veidā parādās neparasta vieta, kurā atrodas un tiek pārdota vadošo kosmētikas, apģērbu vai apavu ražotāju zīmolu produkcija. Šāda veida pop-up veikals pirmo reizi parādījās ASV, kad Losandželosas veikals Vacant nolēma uz laiku atvērt papildu tirdzniecības vietu, lai ātri pārdotu nepieciešamo preču daudzumu. Pēc izpārdošanas, kas ilga vairākas stundas, veikals tika slēgts. Šī ideja vadībai iepatikās tik ļoti, ka tika nolemts ar Vacant produkciju ceļot pa visu valsti, atverot pop-up veikalus dažādās pilsētās. Pēc tam Prada, Stella Mccartney, Louis Vuitton, Chanel, Yves Saint Laurent, Red Bull un daudzi citi atvēra savus pop-up veikalus.
"Uznirstošais" veikals vairs nav tikai mazumtirdzniecības tendence. Tā ir kļuvusi par daudzu mazumtirdzniecības stratēģiju neatņemamu sastāvdaļu. No jauniem zīmoliem, kas vēlas iegūt atpazīstamību, līdz jau izveidotajiem un pat luksusa zīmoliem, šķiet, ka neviena mazumtirdzniecības nozares joma nav palikusi neskarta.
Tiek uzskatīts, ka pop-up veikalu formāta panākumi ir saistīti ar tā nepastāvīgo raksturu, jo parasti tie ir atvērti īsu laiku — no vienas dienas līdz vairākiem mēnešiem. Šāda tipa veikali var palīdzēt apmierināt klientu vēlmi pēc jaunā, nodrošina saturu par ko runāt un dalīties ar citiem.
Uznirstošajai vietai ir nepieciešams daudz mazāks ieguldījums nekā pastāvīgam veikalam, kas nozīmē, ka mazumtirgotājs var saprast, kas darbojas, turklāt ar mazākām investīcijām un riskiem. Tas arī ļauj būt novatoriskākiem — var izmēģināt vairāk ideju un redzēt, kas klientiem patīk.
Lai gan pieaugot e-komercija, ir notikusi attālināšanās no tradicionālajiem veikaliem, daudzi zīmoli atklāj, ka klientiem joprojām patīk izbaudīt viņu produktus vai pakalpojumus klātienē. Turklāt klienti var būt pat vairāk motivēti pirkt, ja viņi saskaras ar produktu veikalā, nevis iepērkoties tiešsaistē.
Maziem uzņēmumiem pop-up veikali var palīdzēt novērtēt iespējamo pieprasījumu konkrētā tirgū. Īstajā gadalaikā tas var palīdzēt ievērojami palielināt pārdošanas apjomu, un to var atkārtot katru gadu. Savukārt citi zīmoli izmanto uznirstošos veikalus, lai gūtu ieskatu, kā arī palielinātu zīmola atpazīstamību. Zīmols var pārņemt no pop-up veikala gūtās zināšanas un pārnest tās uz pastāvīgo veikalu.
Jaunais pop-up veikalu vilnis nav tikai veikali (vismaz ne fiziskajā, četru sienu nozīmē). Zīmoli arvien vairāk izmanto viedtālruņa iespējas, lai izveidotu ar tehnoloģijām "darbināmus" veikalus, kas "atrodas" tur, kur to vēlas klients. Piemēram, Nike SNKRS lietotne. Izmantojot to, Nike izplata savus produktus koncertos, parkos un daudzās citās publiskās vietās. Klienti ir aicināti skenēt izvēlnes vai fotografēt konkrētas lietas, lai veidotu jaunu sadarbību.
Uznirstošais veikals var būt vērtīgs veids, kā pārvērst potenciālos klientus par īstiem klientiem, ļaujot viņiem pašiem izmēģināt, pirms tie iegādājas uzņēmuma preces un pakalpojumus. Turklāt Latvijā šīs pieejas potenciāls ne tuvu nav pietiekami izmantots.