Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:
• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)
• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)
• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)
• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)
• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)
• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)
• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)
• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)
Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.
«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»
Minētajiem automobiļiem pastāv iespēja, ka retos gadījumos noteikti akseleratora mehānismi var mehāniski iestrēgt daļēji nospiestā stāvoklī vai lēni atgriezties nenospiestā stāvoklī.
Šīs problēmas iemesls varētu būt konkrēto akseleratora pedāļu mehānismu nolietošanās. Progresējošās nolietošanās rezultātā, pie noteiktiem ekspluatācijas un vides apstākļiem, mehānismā palielinās berze un reizēm akseleratora pedālis var kļūt grūtāk nospiežams, tas var lēni atgriezties nenospiestā stāvoklī vai, sliktākajā gadījumā, iesprūst nospiestā stāvoklī.
Toyota ir radusi risinājumu, kā šo problēmu vērst par labu, un šobrīd norit noslēdzošā izvērtēšanas un apstiprināšanas procedūra. Tiklīdz šie pasākumi tiks apstiprināti, Toyota informēs visus klientus un citas iesaistītās puses par pieņemto rīcību plānu un tā norises procedūru.
Jau ir ieviestas izmaiņas ražošanā, izmantojot citas detaļas visiem Eiropā pārdotajiem modeļiem, sekojot Toyota nepārtrauktās kvalitātes uzlabošanas principam. Tādēļ nav nepieciešamības pārtraukt automobiļu ražošanu Eiropā.
Eiropā ir konstatēti tikai daži šo traucējumu gadījumi, un Toyota Motor Europe rīcībā nav nonākusi informācija, ka šī iemesla dēļ būtu noticis kāds satiksmes negadījums.
Toyota pieliek visas pūles, lai šo situāciju saviem klientiem atrisinātu pēc iespējas ātrāk.
Šo darbības traucējumu iespējamība ir zema, tomēr neskaidrību gadījumā Toyota saviem klientiem iesaka vērsties Toyota pārstāvniecībās lai uzzinātu, kādā veidā notiks automobiļu atsaukšana.
Atgādināsim, ka iepriekš Latvijas Toyota pārstāvji Wess Motors un Amserv Motors db.lv noraidīja baumas, ka Latvijā tirgotajām Toyota automašīnām varētu būt problēmas ar akseleratora pedāli. Wess Motors izpilddirektors Oļegs Artemenkovs:«Līdz šim nevienam no Toyota modeļiem mūsu servisā nav konstatēti akseleratora pedāļa defekti.»