«Pirms dažiem gadiem, kad secinājām – apmeklētāju interese par tādu dzīvesstila pasākumu kā izstāde Erots sarukusi par ceturto daļu, pasūtījām pētījumu, kāpēc tā. Izrādījās... cena par zemu,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze saka izstāžu sabiedrības BT 1 direktors Viesturs Tīle.
Atbildot uz jautājumu: «Kā izstāžu biznesu ietekmē ekonomiskā situācija?», V. Tīle stāsta:
«2009. gada pavasara/vasaras sezonas rezultāti un dalībnieku aptaujas apliecina, ka dalība izstādēs ekonomiskās krīzes laikā kļuvusi īpaši nozīmīga, jo izstādēs tiek noslēgti darījumi, kas ikdienas biznesa vidē ir apsīkuši.
Raksturīgi, ka tagad uzņēmēji mēģina pārbīdīt līgumu slēgšanas laiku tuvāk izstādei. Jo apgrozības nauda ir kļuvusi ļoti vērtīga. Turklāt pie mums jāmaksā tikai 20 procenti par vietas rezervēšanu, bet Vācijā tā ir puse no visas summas.»
«Lielu ļaunumu ir nodarījusi uzkurinātā masu psihoze. Tā nāk no valdības, arī no medijiem un dažām pazīstamām personām. Dažbrīd cilvēkus uzkurina tā, ka viņiem šķiet, kāda jēga vairs vispār ko darīt...,» uzskata V. Tīle.
Uz Latvijas Avīzes jautājumu, kādēļ šogad pirmo reizi grāmatu izstādē ieeja bija par maksu, V. Tīle atbild:
«Cilvēkiem ir niķis nenovērtēt to, kas tiek pilnīgi par velti. Esam pētījuši to psiholoģisko parādību, kā cena ietekmē apmeklētājus. Pirms dažiem gadiem, kad secinājām – apmeklētāju interese par tādu dzīvesstila pasākumu kā izstāde Erots sarukusi par ceturto daļu, pasūtījām pētījumu, kāpēc tā. Izrādījās... cena par zemu. Kad biļetes maksu pacēlām uz sešiem latiem un pēc tam uz astoņiem, sāka nākt cita publika. Izrādījās, ja cena par zemu, cilvēki netic kvalitātei...»