Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".
Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.
Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.
Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".
Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.
Taču "Teslas" novērtējums ir ievērojams, ņemot vērā tās izmērus, ja salīdzina ar citiem autoražotājiem. "Tesla" 2019. gadā visā pasaulē pārdeva kopumā 367 500 automašīnas, savukārt "General Motors" pārdošanas apjomi tikai Amerikas Savienotajās Valstīs sasniedza 2,9 miljonus transportlīdzekļu, kā arī vēl 3 miljonus Ķīnā. "Ford" pārdošanas apjomi ASV bija 2,4 miljoni.
"Tesla" arī aug daudz ātrāk nekā citi autoražotāji. Tās pārdošanas apjomi 2019. gadā palielinājās par 50%. Tieši šī izaugsme un investoru cerības uz turpmāko sniegumu ir palielinājušas akciju cenu, liekot konkurentiem nobālēt.
"Tesla" tomēr vēl jāpacenšas, lai kļūtu par visvērtīgāko autoražotāju pasaulē. "Toyota" tirgus vērtība ir 25 triljoni jenu jeb aptuveni 228 miljardi ASV dolāru. "Volkswagen" tirgus vērtība ir 90,3 miljardi eiro jeb 100,4 miljardi dolāru. Taču "Tesla" jau tagad ir vērtīgāka nekā daudzi citi globālie autoražotāji, tostarp "Honda", "Nissan", "Hyundai", "BMW" un "Daimler".