Tikai pirms dažām nedēļām no vadītāja pienākumiem Estonian Air atbrīvotais bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila Rīgā starptautiskā konferencē pamāca, kādam jābūt veiksmīgam uzņēmuma vadītājam
T. Taskilas prezentācija Big Business day konferencē bija virzīta uz to, ka veiksmīgs uzņēmuma vadītājs ilgtspējīgu izaugsmi spēj nodrošināt pateicoties ieviestām inovācijām, veiksmīgi atlasītai komandai, kā arī aktīvai sociālo tīklu izmantošanai.
Lai arī konferences programmā bija minēts, ka T. Taskila prezentēs arī Estonian Air stāstu, tomēr kopš 1. novembra no valdes priekšsēdētāja amata atbrīvotais T. Taskila par Estonian Air nerunāja, tajā vietā minot aviāciju kopumā kā vienu no inovatīvākajiem sektoriem.
«Eiropas aviācijā, kur pēdējo 10 gadu laikā ir nodibinātas 1 300 jaunas aviokompānijas, izdzīvot spēj tikai inovatīvākās un tās, kas spēj piedāvāt zemas cenas, neskatoties uz pieaugošajām degvielas un nodokļu izmaksām. Par inovācijām Baltijas reģionā man īpaši gribas uzteikt airBaltic lojalitātes programmu Baltic Miles, kas ļoti veiksmīgi izmanto arī sociālo tīklu dāvātās priekšrocības,» klāstīja T. Taskila.
Uz jautājumu no zāles, kāpēc T. Taskila, savulaik strādājot airBaltic, nav varējis nodrošināt peļņu un izaugsmi vienlaicīgi, ko viņš savā prezentācijā minēja kā veiksmīga uzņēmēja vadītāja pazīmi, T. Taskila noteica, ka viņam ir liegts publiski komentēt jautājumus, kas attiecas un konkrētu aviokompāniju darbību: «Baltijas aviācijā situācija nereti ir tāda, ka jaunais menedžments ne vienmēr var izmainīt iepriekšējās kompānijas vadības uzņemto virzienu. Visas kompānijas piedzīvo dažādas attīstības fāzes, bet vēlākais tad, kad iestājas stagnācija, ir jāveic stratēģijas maiņa. Ja to laicīgi nedara, tad sekas ir bēdīgas,» sacīja T. Taskila.
Uz Db.lv jautājumu, ar ko viņš pašreiz nodarbojas un vai strādā aviācijā, T. Taskila norādīja, ka cita starpā nodarbojas ar vairāku uzņēmumu konsultēšanu, tajā skaitā personāla atlasē un biznesa uzsākšanā. Pēc Db.lv rīcībā esošās informācijas, vēl šā gada septembra sākumā viņš kopā ar 23 citiem pretendentiem piedalījās konkursā uz Rumānijas aviokompānijas Tarom vadītāja krēslu.
DB jau rakstīja, ka pēc 20,2 milj. eiro zaudējumiem, ko Estonian Air piedzīvoja šā gada deviņos mēnešos, Igaunijas aviokompānijas akcionāri izlēma mainīt kompānijas stratēģiju, nomainot arī menedžmentu. T. Taskilas vietā tika iecelts kādreizējais Dānijas aviokompānijas Cimber Sterling vadītājs Jans Palmers. Igaunijas valdība pašlaik ir ļoti nobažījusies par Estonian Air finansiālo stāvokli, pieļaujot pat maksātnespēju, ja neizdosies ar Eiropas Komisiju saskaņot valsts finanšu atbalstu. Pašlaik Estonian Air veic masīvu darbinieku atlaišanu un samazina reisu skaitu. T. Taskila Estonian Air vadīja no 2011. gada vasaras, kad bija pametis airBaltic komercdirektora amatu. T. Taskilas darbības stilu raksturo lielas ambīcijas – vērienīga pasažieru un reisu skaita kāpināšana īsā laikā, kas airBaltic un Estonian Air gadījumā nebija pietiekami sabalansēta ar aviokompāniju ieņēmumiem.