Sasniegt biznesa plānā nospraustos mērķus Igaunijas nacionālajai aviokompānijai Estonian Air pagaidām nav bijis pa spēkam. Kompānijas vadība sola uzlabot tās rādītājus otrajā pusgadā. Kopš Estonian Air vadību pērnā gada vasarā pārņēma bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, Igaunijas aviokompānija izvirzījusi sev daudz ambiciozākus mērķus nekā līdz tam un kļuvusi reģiona aviācijā daudz pamanāmāka.
Īstenojot līdzīgu taktiku kā iepriekš airBaltic, Estonian Air īsā laikā kļuva par visstraujāk augošo aviokompāniju Eiropā, šā gada otrajā ceturksnī pārvadājot par 90% pasažieru vairāk nekā iepriekš šajā periodā, bet šā gada jūnijā Estonian Air pirmo reizi vēsturē mēneša laikā pārvadāja vairāk nekā 100 tūkst. pasažieru. Arī vietu piepildījums pret 2011. gadu pieauga par 10% līdz 78%. Straujā izaugsme vairākiem nozares ekspertiem ļāva jūsmot par «jauno reģiona airBaltic», kamēr citi palika skeptiski, sakot, ka Estonian Air ar pārāk lielajām ambīcijām pasažieru skaita pieaudzēšanā uz lētu biļešu rēķina finansiāli noasiņo.
To apliecināja arī Estonian Air pirmā pusgada dati, kuri rādīja 14,9 milj. eiro lielus zaudējumus, kas bīstami pietuvojās līdz šim lielākajam Estonian Air zaudējumu apjomam - 17,3 milj. eiro, ar ko aviokompānija noslēdza 2011. gadu. Kompānijas akcionāri ar pusgada rezultātiem nebija apmierināti, notika izmaiņas Estonian Air padomē, bet Tero Taskila DB apņēmīgi apgalvo, ka viņa mērķis ir padarīt aviokompāniju rentablu, ko viņš arī īstenošot.
Tero Taskila Estonian Air zaudējumus saista ar augstajām degvielas cenām un eiro straujo pieaugumu pret dolāru. airBaltic pārstāvji Estonian Air aktivitātes līdz šim komentējuši atturīgi, uzsverot, ka viņu līderpozīcijas Baltijas jūras reģionā nedod iemeslu nopietnam satraukumam par igauņu aviokompānijas iespējamo konkurenci. «Neskatoties uz to, ka ar pirmā pusgada finanšu rezultātiem neesmu apmierināts, gribu uzsvērt, ka mēs dubultojām savu pasažieru skaitu, tajā pašā laikā mēs zaudējām naudu dārgas flotes maiņas dēļ, aizvietojot esošās lidmašīnas ar jaunās paaudzes reģionālajiem lidaparātiem. Estonian Air tikko ir sācis ieviest savu jauno biznesa modeli, kas ir bāzēts uz savienojošo lidojumu attīstību. Šī gada otrā puse mums noteikti būs veiksmīgāka,» DB saka T. Taskila, piebilstot, ka kompānijai arī bijuši jāpieņem šajā laikā vairāki sarežģīti lēmumi, piemēram, jāatlaiž 15% strādājošo, turklāt summāri šie esot mazākie aviokompāniju zaudējumi reģionā.
DB jau rakstīja, ka airBaltic pirmajā pusgadā strādāja ar 23 milj. Ls zaudējumiem, tomēr airBaltic ir pārvadāto pasažieru skaita ziņā (pērn 3,3 milj.) aptuveni piecas reizes lielāka par Estonian Air, kas pērn pārvadāja vien 700 tūkst. pasažieru. Taču Estonian Air tuvāko gadu mērķis ir 950 tūkst. pasažieru gadā, kas ļautu kompānijai jau 2013. gadā strādāt ar peļņu, skaidro T. Taskila, solot, ka nākamajā ziemā Estonian Air veiks par 70% vairāk lidojumu nekā pērnajā ziemā.