Latvijas iedzīvotāji ir konservatīvi un plašajā sulu klāstā visbiežāk roku stiepj pēc apelsīnu, ābolu vai tomātu sulas, tomēr tas nebaida ražotājus piedāvāt jaunas garšas un produktus.
Eiropā vidēji viens iedzīvotājs izdzer 19 litrus sulas gadā, Latvijā un Lietuvā - apmēram 14 litrus sulas, bet kaimiņvalstī Igaunijā – 25 litrus. Arī garšu ziņā ir manāmas atšķirības, piemēram, igauņiem labāk garšo dažādu ogu sulas, bet Latvijā pēdējos gados nav mainījies populārāko sulu tops un iecienītākās ir apelsīnu, tomātu, ābolu un multiaugļu sulas.
Saskaņā ar biedrības 5 dienā un GFK veikto aptauju, 60% iedzīvotāju savā ikdienas ēdienkartē par maz iekļauj augļus un dārzeņus. Tādēļ SIA Cido Grupa šogad uzsāka ražot jaunas dārzeņu un augļu sulas Veggie ar biešu vai ķirbju garšu, attīstot jaunu kategoriju sulu klāstā. Cido grupas pārstāve Inese Lielpinka uzsver, ka dārzeņu un augļu sulu kombinācija ir jauna niša Latvijas tirgum, bet ārvalstīs šis strauji augošais segments iemanto arvien lielāku popularitāti līdz ar izpratnes par veselīgu uzturu palielināšanos. «Jaunums ir arī sulu iepakojuma izmērs. Esam sākuši ražot sulas 0,5 litru iepakojumā, bet ūdeni sākuši pildīt 0,7 litru pudelēs. Šie izmēri ir kļuvuši iecienīti. Ik gadus investējam ražošanas attīstībā, pērn ieguldījām 1,1 milj. eiro un daļa no tā tika novirzīta jauno iepakojuma veidu īstenošanai,» stāsta Cido grupa pārstāve.
Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne stāsta, ka jau vairāku gadu garumā pieprasītākās sulu garšas ir nemainīgas – ābolu, apelsīnu, tomātu un multiaugļu. Nenoliedzami parādās dažādi jaunu garšu produkti, taču iecienītākās garšas ieņem stabilas pozīcijas. «Daudzi cilvēki nesaprot atšķirību starp sulu, nektāru un sulas dzērienu, līdz ar to nereti par izdevīgāku sulas pirkumu tiek uzskatīts sulas dzēriens, kas patiesībā ir citas kategorijas produkts salīdzinājumā ar 100% sulu, kas ir vērtīgāka un dārgāka. Tāpat tikai pamazām cilvēki sāk novērtēt Tetra Pak iepakojuma priekšrocības,» teic D. Erciņa-Užāne. Joprojām daudzi pircēji ir pārsteigti, uzzinot, ka Tetra Pak iepakojumam ir seši aizsardzības slāņi, kas nodrošina produkta kvalitāti visā tā uzglabāšanas laikā. Trīs iekšējie slāņi rūpējas par hermētiskumu – lai nepiekļūtu gaiss, kā arī pasargā produktu no gaismas un svešu aromātu ietekmes. Savukārt trīs ārējie slāņi nodrošina paciņas stabilitāti, sniedz papildu hermētiskumu un pasargā no mitruma.
SIA Very Berry mārketinga un pārdošanas daļas vadītāja Ilze Sauškina stāsta, ka uzņēmumā piedāvātais sulu klāsts katru gadu pieaug, 2015.gadā sortimentu papildināja ķiršu sula, bet šogad - jāņogu sula un notiek darbs pie dažādu sulu kombinācijas izveides. Viņa novērojusi, ka cilvēki arvien meklē jaunas vai nedaudz aizmirstas garšas. Pirms pāris gadiem kā jaunums bija smiltsērkšķis, tagad jau tas ir kļuvis par pašsaprotamu produktu. «Problemātiskāk ir tieši ar izejvielām, t.i. ogām. esam ļoti atkarīgi no laika apstākļiem un ogu ražām. Tāpat ir būtiskas problēmas ar darba spēku, tieši ogu lasīšanas laikā. Piemēram, 2015.gada vasarā mums pašiem nācās braukt uz citu audzētāju upeņu laukiem un lasīt ogas, lai nodrošinātu veikalu pieprasījumu. Tāpat, Latvijā ir daudz deklarētu BIO audzētavu, taču iegādāties bioloģiski audzētas ogas praktiski nav iespējams,» uzsver I. Sauškina.