Svaigās pastas ColorPasta ražotājs Arno Polītis par svarīgāko iemeslu pievērsties savam biznesam uzskata iespēju vairāk laika pavadīt kopā ar meitu
Iepriekš Arno strādāja par pavāru, un šis darbs nozīmē to, ka katru dienu vairāk nekā desmit stundas nākas pavadīt, kājās stāvot, līdz ar to spēka ir vien tik, cik aiziet mājās, atlūzt un pamosties. «Diena, kas seko, ir tāda pati, privātās dzīves nekādas. Gribot negribot sāku domāt, kā to mainītu un izdarīt tā, lai darbs strādā manā labā un varētu pietiekami daudz laika pavadīt ar bērnu. Laiku, ko sanāk pavadīt kopā ar meitu, neatsver nekas. Tā ir tāda vērtība! Tas ir primāri, un tādā gadījumā vienīgā iespēja ir izveidot savu biznesu,» skaidro Arno.
Tieši meitai ir nopelni biznesa idejas radīšanā. Viņa kādudien pateica, ka vēlas vakariņās pelmeņus. Arno negribēja iet uz veikalu un atcerējās, ka mājās ir pastas mašīna. Tā viņš pagatavoja pelmeņus, un sāka raisīties domas par paštaisītu pastu un ravioli. Kopā ar meitu sākuši mājās eksperimentēt, pievienojot masai dārzeņu sulas un biezeņus, pakāpeniski izkristalizējās doma pārvērst to biznesā.
Agrāk Arno pastas mašīna mājās krāja putekļus līdzīgi kā lielākajai daļai cilvēku, kuri veikuši šo pirkumu. «Mājās nav ne laika, ne vēlēšanās to izmantot, kur nu vēl pavāram – strādājot pa 14 stundām dienā, mājās nenāk ne prātā taisīt pašgatavotu pastu,» viņš saka. Taču tagad tā tiek noslogota visai pamatīgi, un jau vairāk nekā pusgadu Color Pasta ir Arno pamatnodarbošanās. Veikli strādājot, dienā var saražot septiņus kilogramus pastas. Slodze ir pamatīga, taču to nevar salīdzināt ar garu darba dienu pavāra profesijā.
Šobrīd Latvijā veikalos ir vietējo mājražotāju pasta, bet tie ir klasiskie kaltētie makaroni. ColorPasta produkcija atšķiras ar to, ka tā ir svaiga un sastāvā ir svaigu dārzeņu sulas un biezeņi. «Svaigajai pastai tirgus Latvijā jau ir izveidojies, jo veikalos ir nopērkami tāda veida produkti, bet vietējie uzņēmēji to neražo. Nav tā, ka var ieiet lielveikalā un nopirkt svaigu vietējā ražotāja pastu. Vietējā tirgū tā šobrīd ir niša, bet starptautiski šajā jomā ir konkurence. Un ļoti labi, ka ir piedāvājums, jo no konkurentiem var daudz ko mācīties un varbūt izvairīties no kādas kļūdas,» spriež Arno.
Svaigā pasta ir dārgāka nekā tradicionālā kaltētā pasta. «Jā, ir cenas atšķirība, bet cilvēki ir gatavi maksāt par šādu produktu,» viņš saka.
Visu rakstu lasiet 26. augusta laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!