Samazinoties pirktspējai, sarucis un pirmskrīzes apjomu arvien nav sasniedzis sulu patēriņš Latvijā; vietējie ražotāji meklē iespējas ārvalstīs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijā lielāko sulu tirgus pīrāgu dala divi ražotāji – Cido Grupa un SIA Orkla Foods Latvija, tajā darbojas arī vairāki citi augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumi, kas piedāvā sulas, piemēram, SIA Puratos Latvia, SIA Kronis, SIA Verry Berry un SIA Strēlnieki. Pēdējās lielākās pārmaiņas tirgū notikušas 2015. gada beigās, kad noslēgts SIA Spilva un AS Gutta apvienošanas process, kā rezultātā abas kompānijas turpina darbu kā viens uzņēmums SIA Orkla Foods Latvija.
«Esam Baltijā lielākais sulu ražotājs. Latvijā Cido Grupas ražoto sulu, nektāru un sulu dzērienu tirgus daļa, ieskaitot citus grupas izplatītos zīmolus, piemēram, Frutto, ir aptuveni 40%, Lietuvā – ap 20%, Igaunijā – 5%. Cido sulas Igaunijā nopērkamas sen, taču mātes kompānija uzņēmumu Royal Unibrew Eesti dibināja vien 2012. gada decembrī un kopš tā laika aktīvāk sākusi iekarot Igaunijas tirgu,» stāsta Cido grupas padomdevēja juridiskajos jautājumos Inese Lielpinka.
Kopējā tirgus tendence – sulu tirgus samazinās, un tam pamatā ir fakts, ka Latvijā paliek aizvien mazāk iedzīvotāju. «Otrs iemesls ir eksporta apjoma samazināšanās uz Krieviju un Ukrainu līdz ar abu valstu saspīlētajām attiecībām. Embargo neskāra sulas un dzērienus, bet problēmas radās valūtas kursa svārstību dēļ, kas ietekmēja produktu patēriņu šajās valstīs,» viņa turpina.
Visu rakstu Izpatīk sulu mīļiem Latvijā un ārvalstīs lasiet 2. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.
#1/4
Cido grupas padomdevēja juridiskajos jautājumos Inese Lielpinka
#2/4
Cido grupas padomdevēja juridiskajos jautājumos Inese Lielpinka