Pēc dalības bērnu modes preču izstādē Parīzē Leny Tomy Factory zīmola tērpi būs nopērkami Dubaijā, Parīzē, Helsinkos, Devonā un Japānā ar līgumiem.
Sākotnēji tērpu tapšanā Leny Tomy Factory īpašnieces Liene Andersone un Krista Preisa vadījās pēc savām sajūtām un produkti tapa spontāni - priekšautiņi, sedziņas u.c., taču pēdējos gados zīmols attīstījies un šobrīd piedāvā svētku tērpu kolekcijas divas reizes gadā. «Augot mūsu bērniem Lenijai un Tomasam un redzot, ka mūsu radītās svētku tērpu kolekcijas iegūst aizvien lielāku popularitāti, pagaidām esam nolēmušas specializēties šajā virzienā,» stāsta Liene.
Līdz šim šī zīmola tērpi ārpus Latvijas bija nopērkami Viļņā, Kauņā, Kaļiņingradā, mazliet arī Norvēģijā. Šī gada mērķis ir dalība starptautiskās bērnu modes ražotāju izstādēs un nesen viņas atgriezās no savas pirmās bērnu modes izstādes Parīzē Playtime Paris.
Ar panākumiem uzņēmējas ir apmierinātas - parakstīti pieci sadarbības līgumi un Leny Tomy Factory tērpi nākamajā pavasarī būs nopērkami Dubaijā, Parīzē, Helsinkos, Devonā, kā arī internetveikalā Japānā. Viņas gan skaidrības labad piebilst, ka daļa veikalu izvēlējās tikai tilla svārkus un kleitas, nevis visu kolekciju. «Mēs augstu novērtējam uzsākto sadarbību ar jaunajiem partneriem, kas jau pirmajā izstādē, kurā piedalāmies, veikuši pasūtījumus un turpmāk vēlas veidot ilgtermiņa attiecības. Apzināmies, ka veikala īpašniekam ir drošāk izvēlēties zināmus zīmolus, ko iespējams apskatīt citos veikalos, kā arī prognozēt pārdošanas apjomus, no otras puses - acīmredzot mūsu tērpos saskata potenciālu, kā arī novērtē kvalitāti un personisko kontaktu,» spriež Liene.
Krista un Liene atzīst, ka izstāde ir dārgs notikums, tāpēc cer saņemt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu, jo, piemēram, citi Latvijas ražotāji, tostarp apakšveļas ražotāji starptautiskās izstādēs piedalās ar LIAA apmaksātu nacionālo stendu. Uzņēmējas teic, ka būtu labi, ja šādi tiktu atbal- stīti arī bērnu apģērbu ražotāji.
«Lai mūsu bizness sāktu nest peļņu, būtu ļoti nepieciešams ar katru kolekciju divas reizes gadā piedalīties pēc iespējas vairāk izstādēs, jo ir daudzas izdevumu pozīcijas, kas ir vienlīdz lielas, piedaloties vienā vai sešās izstādēs - kolekcijas modeļu lekālu izstrāde un ražošana, fotosesijas, mārketinga materiālu izstrāde, stenda noformēšanas materiāli u.c. Pasūtījumu apjoms pēc dalības vairākās izstādēs būtu proporcionāli daudz lielāks un attiecīgi atmaksātos gan audumu iegāde, gan tērpu rūpnieciskā ražošana lielos apjomos. Diemžēl pagaidām tas finansiāli nav iespējams, taču tas ir mērķis, uz kuru ejam,» saka Liene.
Biznesu sākot, Leny Tomy Factory piedalījās dažādos tirdziņos, bet šobrīd iekārtojušas savu salonu Rīgas centrā. Pa vidu tam viņām ir arī pieredze, vadot veikalu tirdzniecības centros. «Strādājot tirdzniecības centros, redzējām, ka ārzemju tūristiem mūsu cenas ir pilnībā pieņemamas. Tas deva pašapziņu, un sapratām, ka ar produktu viss ir kārtībā, bet neatrodamies pareizajā vietā,» teic Krista.
Lai jauns zīmols spētu uzturēt savu veikalu tirdzniecības centrā, jārēķinās ar lielām izmaksām, kas vairāk ir pa kabatai populāriem masu produktiem. «Visu laiku analizējām apgrozījumu un veikala izmaksas, ko lielākoties veidoja nomas cena, darba algas, administratīvie un mārketinga izdevumi, nodokļi, kā arī pašu produktu ražošanas izmaksas. Tāpēc nolēmām pārtraukt tirdzniecību iepirkšanās centrā, kaut nedaudz samazinot izmaksu apjomu. Tirdzniecības centri vairāk ir domāti jau zināmiem zīmoliem, masu produkcijai,» spriež Liene. Tāpēc viņas meklēja vietu, kas būtu piemērota gan tirdzniecībai, gan paraugmodeļu ražošanai un birojam. Šobrīd Leny Tomy Factory ierīkots show-room, birojs un neliela darbnīca Martas ielā, Rīgā. «Divus gadus, dzīvojot lielveikalā, mums pietrūka saules gaismas un brīvības sajūtas, kas radošā darbā ir ļoti svarīga. Jaunajās telpās ir ļoti patīkama vide darbam un prieks uzņemt gan klientus, gan sadarbības partnerus,» saka Krista.