Zīmola "ProudBe" radītāja Dace Vintere izveidojusi savu perfekto somu un piedāvā tādu arī citiem.
"Ceļojumos teju vienmēr dodos ar mugursomu plecos. Līdz šim esmu iegādājusies piecas dažādas somas. Bet diemžēl neviena man nešķiet perfekta. Vienā trūkst kāda man ļoti nepieciešama kabata, citā tieku iekšā tikai no augšas, vēl kādai ir neērta muguras daļa u.tml. Reiz, kāda 2018.gada ceļojuma laikā, stāvēju autobusa pieturā un vēroju cilvēkus. Pie autobusa pienāca trīs savā starpā nepazīstamas meitenes, visas ar mugursomām plecos un centās noskaidrot, ar kuru autobusu viņām jādodas tālāk savos piedzīvojumos. Sapratušas, ka kādu laiku ceļojumu turpinās kopā, meitenes uzsāka sarunu. Interesanti, ka, iepazīstoties, pirmais jautājums nebija, kā kuru sauc. Tas bija – no kurienes tu esi? Visas šīs meitenes vienojošais elements bija ceļojuma mugursoma. Viņas visas lepojās ar piederību valstij, no kuras nāk. Un tā dzima ideja par somu. Ļoti īpašu somu. Par somu, kas jau savā būtībā atbild uz šo galveno jautājumu – no kurienes tu esi," stāsta zīmola "ProudBe" izveidotāja D.Vintere.
Kvalitatīvu somu pašizmaksa nav zema, taču investīcijas D.Vintere laika gaitā iekrājusi pati, sākot ar pirmo ieguldījumu - 5000 eiro.
Viņasprāt, "ProudBe" ir ne tikai soma, kurā atrast sev visas ceļojumam nepieciešamās lietas. Tā var arī kalpot par ilgas sarunas tematu, jo tās dizainā ietverts gan valsts karogs, gan kontūra, gan īpaši raksti, ar kuriem lepojamies. "Tādējādi tā ļauj ātri, vienkārši un ļoti precīzi parādīt savam jauniegūtajam draugam vietu, kur tieši pasaules kartē atrodas tava dzimtene. Un, kas zina, varbūt tieši šī saruna par somu kalpos par sākumu ilgai un skaistai draudzībai. Jā, es beidzot esmu atradusi savu perfekto somu," teic D.Vintere.
Viņa stāsta, ka katra somas kabata ir rūpīgi pārdomāta. Tās muguras sadaļa veidota, lai soma spētu pielāgoties kā vīrietim, tā sievietei, turklāt neatkarīgi no viņu auguma parametriem – soma derēs gan 150 cm, gan 2 metrus garam cilvēkam.
Tāpat arī nereti savās gan ikdienas gaitās, gan ceļojot, mums katram nepieciešama somiņa, kuru viegli paņemt līdzi, kas nav smaga un tajā var ielikt visas pašas nepieciešamākās lietas. Tāpēc pārgājienu mugursomai ir arī papildinājums - jostas soma. To var izmantot kā dodoties ikdienas gaitās, tā pārgājienos un kaut uz mūzikas festivāliem.
"Un vēl ļoti svarīga sadaļa ir ceļojumu blogs. Šo esmu sākusi rakstīt jau pirms daudziem gadiem un tiešām, esmu ieguvusi arī neskaitāmus pierādījumus, ka cilvēki ceļo pēc maniem aprakstiem. Katru reizi, kad dodos ceļojumā, atveru savu pierakstu kladi un rakstu, par redzēto, dzirdēto, izjusto, piedzīvoto, par visu un ceru, ka kaut vienam cilvēkam pasaulē šis apraksts noderēs vai būs baudāma lasāmviela," stāsta D.Vintere.
Viņa stāsta, ka ceļš līdz perfektajām somām bija garš. "Skaidri saprotot, ko es vēlos, uzskicējot zīmējumus, domāju par realizāciju. Sākotnēji likās, ka mēģināšu šūt pati. Bet tad, visi mani mēģinājumi beidzās ar fiasko, saprotot, cik specifiska ir muguras sadaļa, cik specifisks audums nepieciešams utt, sapratu, ka pati netikšu galā. Uzrunāju vairākus šuvējus tepat Latvijā, bet neviens neuzņēmās vairumā veidot šādas somas. Diemžēl Latvijā man zināma tikai viena kompānija, kurai ir nepieciešamā rūpnieciskā tehnika šādām mugursomām, bet arī tā jau fokusējas uz armijas specifiku. Uzrunāju rūpnīcas Vācijā, Portugālē, Ķīnā un pat devos izpētes ceļojumā uz Vjetnamu, kur tiek ražotas lielāko konkurentu "Osprey" somas. Izpētot piedāvājumu, kvalitāti, pieredzi un sapratni par to, kādu vēlos gala produktu, sapratu, ka nekas nestāv klāt Ķīnas pieredzei, materiāliem, iespējām," atklāj D.Vintere.
Viņa vairākkārtīgi saņēma paraugus, laboja tos, līdz nonāca līdz, viņasprāt, perfektajam variantam. "Somas ir radītas no nulles. Tās nav taisītas uz kādas jau iepriekš izstrādātas somas bāzes. Esmu ļoti priecīga, ka pēc sarunām ar vismaz 40 rūpnīcām pasaulē, esmu atradusi tieši savus sadarbības partnerus. Viņi ieklausās, labo, ja vēlos, iesaka, ja nepieciešams, balstoties uz savu vairāk kā 10 gadu pieredzi un rezultātā, esam izveidojuši ko skaistu un arī jaunu muguras sadaļu, kāda nav šobrīd atrodama nevienā man zināmā kompānijā. Jo tieši muguras sadaļa man bija vissvarīgākā, lai garos un tālos ceļos, mugura justos pēc iespējas komfortablāk," komentē D.Vintere.
Zīmols savus klientus un potenciālos klientus sadalījis vairākās kategorijās. Kā galvenie ir ceļotāji. Tie, kuri savos ceļojumos dodas ar mugursomām plecos, tie kuri zina, cik liela nozīme ir labai somai un, cik kvalitatīva soma maksā. Kā nākamie ir patrioti - tie klienti, kas lepojas ar Latviju un vēlas būt tai piederīgi Latvijai. Akcentē savu piederību Latvijai apkārtējiem pamanāmā veidā, kā arī biroja darbinieki, kas dodas savos atvaļinājumos ārpus Latvijas. Tāpat starp klientiem ir sievietes, kuras visbiežāk izvēlas mazās "ProudBe" somas, kā arī ārzemēs dzīvojošie latvieši.
Šobrīd zīmola somas tiek sūtītas uz dažādām pasaules vietām. "Pagaidām esam tikai starta pozīcijās, tāpēc rosība notiek Latvijā. Apzinos, ka šis nav pateicīgākais laiks, jo pandēmija skar visu pasauli, lai ražotu un tirgotu ceļojuma piederumus, bet kas neriskē, nedzer šampanieti. Šis ir laiks, kad iepazīstināt savu vēlamo auditoriju ar sevi, kad pastāstīt, kad lēnām paplašināties, papildināt sortimentu. Kad uzklausīt ieteikumus, testēt esošos produktus, izpētīt citu valstu tirgus, lai redzētu, kur vēl dzīvo tik patriotiski cilvēki kā Latvijā," stāsta D.Vintere.
Pēc viņas domām, pasaulē ir lieli uzņēmumi, kuri ražo somas jau gadiem, tāpēc "ProudBe" mērķis nav konkurēt, drīzāk mācīties no labākajiem. "Mans mērķis ir būt īpašai savā nišā, kuru nepārstāv neviens. Lai "ProudBe" somas ir ne tikai profesionālas, bet galvenokārt patriotiskas," pauž D.Vintere.
Zīmola izveidotāja atzīst, ka plāni viņai ir kā Napoleonam. "Vienu dienu, cerams jau pēc 5-10 gadiem tās trīs meitenes, kuras satikās pie autobusa, kad man radās ideja, ka jātaisa somas, satiksies un viņām plecos būs "ProudBe" somas. Katrai ar savas valsts simboliku, savas valsts lepnumu, karogiem, norādi pasaules kartē. Šobrīd strādājam pie sortimenta paplašinājumiem, gan redzot, kāds pieprasījums ir tieši tagad, Covid-19 laikā, kad tāli ceļojumi ir vairāk sapņi, nekā realitāte. Jau drīzumā ceram iepazīstināt Latviju ar cita veida somām, nepazaudējot šo savu es - lepns būt latvietis," domā D.Vintere.