«Man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» norāda Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kas ir sašutis, ka «kompānijas, kas strādā ar zaudējumiem, man vēl pamācīs, kā organizēt savu biznesu».
G. Aksjonovs retoriski jautā, vai esot pieņemami, ka «taksometru kompānijas, kuras medijos sevi tēlo kā pašas godīgākās, kā izrādās no publikācijām medijos, piemēram 2011. gadā ir strādājuši ar gandrīz pusmiljonu latu lieliem zaudējumiem, turklāt zaudējumi, saskaņā ar publiskotajiem datiem, pēdējā gadā ir pieauguši pat par 31,3%».
«Un viņi mani pamācīs, kā organizēt biznesu? Absurds! Jā, man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» G. Aksjonovs ir sašutis. «Taču es ļoti ceru, ka ilgtermiņā Latvijā tiks novērtēti uzņēmēji, kuri saimniecisko darbību veic ar pašu spēkiem, nevis pārdala nodokļos nomaksāto naudu, tai skaitā manis nomaksāto,» viņš norāda.
Viņš norāda, ka patlaban taksometru biznesu «nav iespējams organizēt» vairāku faktoru dēļ - gan nevienlīdzīgās konkurences dēļ, gan normatīvo aktu un noteikto prasību dēļ.
Db.lv jau vēstīja, ka šā gada jūlija beigās Kriminālpolicija aizturējusi Rīga Taxi šoferus, kas taksometros bija ierīkojuši speciāli pielāgotas palīgierīces, lai sagrozītu taksometra skaitītāju rādījumus. Pēc incidenta Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs pauda gandarījumu, ka policija ķērusies pie negodīgu šoferu tvarstīšanas.
«Pēdējā laikā, tai skaitā pēc tam, kad medijos tika plaši atspoguļots par Rīgas kriminālpolicijas aizturētajiem taksometru vadītājiem, kuri ir apzināti krāpuši klientus, daudz ir runāts arī par to, cik samērīgas ir taksometru kompānijas prasības pret saviem taksometru vadītājiem,» turpina G. Aksjonovs, norādot, ka «mūsu uzņēmumā taksometru šoferiem noteiktais dienas plāns ir augstāks nekā konkurentiem, bet tas ir tāpēc, ka mums ir daudz korporatīvo klientu, arī tāpēc, ka ir daudz labu stāvvietu, tai skaitā lidostā, bet ne tāpēc, ka es vai kompānija šādi vēlamies pārlieku ekspluatēt mūsu šoferus».
Viņš skaidro, ka «no vienas puses daudzviet tiek noteiktas prasības automašīnām, norādot, cik jaunas un aprīkotas tās drīkst būt, bet diemžēl pircēju gatavības par šādu servisu maksāt gan nav».
«Tipisks piemērs ir lidosta, jo par to, ka šajā teritorijā atļauts strādāt Rīga Taxi taksometriem, līdzīgi kā parējām taksometru kompānijām, firmai ikmēnesi jāmaksā 8,1 tūkst. Ls. Un šī summa tiek proporcionāli sadalīta uz katru taksometru, un šoferim tā savukārt ir jāatpelna,» norāda G. Aksjonovs, piebilstot, ka lidostai pašai būtu jātiek skaidrībā, vai tā vēlas pelnīt ar taksometru palīdzību vai rūpēties par klientu ērtībām.
«Mums šoferiem jānosaka tāds plāns, lai varētu gan norēķināties pat mašīnām un to remontu, gan samaksāt lidostai, un segt citus tekošos izdevumus, kamēr Baltic Taxi un Rīgas taksometru parks varēja turēt zemāku ikdienas plānu šoferiem,» viņš norāda.
Db.lv jau rakstīja, ka šā gada jūnijā citas taksometru kompānijas – Smile Taxi īpašnieki grasījās sūdzēt tiesā Taksi.lv «par identitātes zādzību un patērētāju maldināšanu». Savukārt šā gda sākumā notika tiesvedība starp divām taksometru kompānijām, kuras rezultātā Augstākā tiesa nosprieda aizliegt SIA Lady Taxi izmantot komercdarbībā MSIA Taxi Nurx preču zīmi Lady Taxi un domēna vāru lady-taxi.lv.