Jaunākais izdevums

80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva, saka SIA Baltijas taksometrs valdes loceklis Jānis Naglis.

Kādreiz taksometra vadītājs bija auto vadīšanas paraugs. Tagad, nesauksim vārdā taksometru kompāniju, bet tās mašīnu ieraugot, esmu uzmanīgs, pēc pieredzes zinu, ka to var vadīt arī tāds šoferis, kura vadīšanas iemaņas ir iesācēja līmenī. Dzīvē gadās sastapt taksometru vadītājus, kuri nezina pat Rīgas centra ielu nosaukumus. Vai nav notikusi taksometru nozares degradācija?

Vaina ir tajā, ka taksometru kompānijas ļoti bieži pieņem vadītājus bez pienācīgas kvalifikācijas pārbaudes un apmācībām. Ir pāris kompānijas, kurām tas ir pašsaprotami, ka pirms cilvēks uzsāk taksometra vadītāja darbu, notiek apmācības. Ja runājam par tādiem zīmoliem kā RedCab un Baltic Taxi tad šādas apmācības ir vismaz nedēļu garas. Tajās ne tikai tiek dotas iespējas vēlreiz apgūt satiksmes noteikumus, bet arī tiek mācīta apkalpošanas kultūra, dotas konfliktsituāciju risināšanas iemaņas, mācīta Rīgas kartes atšifrēšana, un apmācības beigās ir prakstiskais eksāmens.

Respektīvi, sevi cienoša taksometru kompānija jebkuru darbā neņem?

Jebkuru darbā neņem - ir atlase, lai darbinieks būtu profesionāli piemērots šai viesmīlības nozarei. Viņam ne tikai ir jāmāk teicami vadīt auto un pilnībā jāorientējas apkārtnes ģeogrāfijā, bet ir jābūt arī labai nervu sistēmai, attiecīgām komunikācijas prasmēm un valodu zināšanām, lai kompānija varētu sniegt patīkamu pakalpojumu savam klientam, nogādājot viņu no punkta A uz punktu B. Tomēr problēma ir tā, ka cilvēki ne visai grib strādāt par taksometru vadītājiem. Darbs nav no vieglajiem. Rīgā vadītāju šodien nepietiek, tāpēc daudzi šoferi nāk no citām Latvijas vietām. Protams, viņiem ir grūtāk atšifrēt Rīgas kodu. Respektīvi, gan grūtāk piedalīties pilsētas satiksmē, gan apgūt ielu tīklu, gan komunicēt. Nozarē tik tiešām ir problēmas. Un tieši tāpēc taksometru nozare ir nākusi ar priekšlikumiem Satiksmes ministrijas darba grupā. Tas ir pasākumu kopums, kas ļautu sakārtot nozari un pacelt tās standartu. Viens no šādiem priekšlikumiem ir taksometru vadītāju sertifikācija. Tās kvalitatīvajos rādītājos ir iekļauta grupa priekšnosacījumu taksometra vadītājam - labas braukšanas prasmes, kartes zināšānas, vismaz elementāra mašīnas tehniskā stāvokļa pārzināšana, godīga attieksme pret klientu un vēl vesela virkne nosacījumu. Tiklīdz šī sertifikācijas sistēma sāks darboties, taksometru vadītāja pakalpojuma kvalitāte pieaugs.

Profesionālam taksometra vadītājam pēc būtības tātad ir jābūt samērā augsti kvalificētam cilvēkam, no kura tiek pieprasītas ne tikai vadītāja prasmes, bet arī valodu zināšanas un komunikācijas prasmes. Vai šāds cilvēks var saņemt 80 eiro algu mēnesī, kā pašlaik uzrāda nozares statistika?

Diemžēl tā saucamās ēnu ekonomikas līmenis taksometru nozarē ir ļoti augts. Finanšu ministrija ziņojumā par taksometru nozari raksta, ka tas varētu būt ap 80%. Šajā situācijā pati nozare nāk ar priekšlikumiem jau no 2016.gada 1.janvāra ieviest vai nu taksometra nodevu vai patentmaksu - sauksim to kā gribam - uz katru mašīnu tās lielumam ir jābūt ne mazākam kā 3000 eiro gadā. Tā būtu maksājama avansā, un tikai tad kāds tiek pie taksometra licences kartiņas. Tādā veidā no tirgus tiks izspiestas absolūti negodīgās kompānijas, kas nemaksā nodokļus. Bet, protams, ka par 80 eiro mēnesī ne tikai nebrauc neviens taksometra šoferis, bet vispār neviens cilvēks valstī par tādu samaksu mēnesī nestrādā pilna laika darbu - tas ir pilnīgi neiespējami. 80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva. Ar to mēs palīdzētu arī Valsts ieņēmumu dienestam, atvieglojot tā darbu. Pārējos uzlabojumus, kuri ir nepieciešami taksometru nozarē, var veikt divu trīs gadu laikā, bet taksometru nodeva ir jāievieš tūlīt.

Minējāt nepieciešamo taksometru nodevas apjomu 3000 eiro gadā. Vai tas nav par daudz?

Tas nav par daudz. Mēs ņemam vērā produktivitāti. Taksometra mašīnai ir jāstrādā, tai ir ne tikai jāatpelna tās iegādē iztērētā nauda, bet jāstrādā ar peļņu. Tā nevar stāvēt pie stūra, nobraucot mēnesī tūkstots kilometrus. Trīs tūkstoši eiro gadā varētu būt pamatota caurmēra taksometru nodevas summa Latvijā. Lielāka, apmēram 3600 eiro gadā, taksometra nodeva varētu būt Rīgā, mazāka citās Latvijas pilsētās. Šī maksa dotu ne tikai savu ieguldījumu valsts budžetā, ko varētu izmaksāt māmiņu algās un citur, bet padarītu arī godīgāku konkurenci taksometru kompāniju starpā. Nozare nāk ar stingru uzstādījumu, kurā vajadzētu tomēr ieklausīties gan Finanšu ministrijai, gan Saeimas budžeta komisijai. Taksometru nodeva ir jāievieš ar 2016.gada sākumu. Un nevis ar kādu attālāku datumu, kā, piemēram, 2017.gadu.

Kāda ir valsts atsaucība taksometru nozares priekšlikumiem tās sakārtošanā?

Ir izveidota liela darba grupa taksometru nozares sakārtošanai, ko vada Satiksmes ministrija. Tur ir pieaicinātas visas iesaistītā puses - Valsts ieņēmumu dienests, Finanšu ministrija, Valsts policija, Rīgas dome, pašvaldību pārstāvji. Taksomteru nozare ir konsultējusies ar nodokļu konsultantiem, kas paši ir bijušie Finanšu ministrijas augsta ranga pārstāvji, kas uzskata, ka ir nepieciešami pavisam nelieli grozījumi likumdošanā, lai realizētu nozares priekšlikumus. Mani tādēļ pārņem dziļa neizpratne, kad dzirdu viena otra Finanšu ministrijas ierēdņa atrunu, ka patentmaksa jeb taksometru nodeva ir kaut kas tāds, kas vispār nav mūsu valstī realizējams. Kā to saprast? Nozare pati nāk ar priekšlikumu, pati aicina - nosakiet mums nodevu, bet ierēdniecība stāsta, ka tas ir neiespējami, vienlaikus sūkstoties, ka taksometru nozarē ir augsts ēnu ekonomikas īpatsvars. Tomēr optimismu rosina pēdējās intervijas, kas izskanēja no Saeimas budžeta komisijas vadītāja Kārļa Šadurska puses. Tas vieš cerību, ka politiskā līmenī izpratne ir. Nozare ir jāsakārto ar vienkāršiem un efektīviem līdzekļiem, ko piedāvā pašas nozares profesionāļi. Pašlaik taksometru bizness ir "pārregulēts". Bet tieši tāpēc negodīgiem komersantiem ir iespējas izvairīties no kontroles un noteikumu ievērošanas, ka kontrolieri paši nezina, ko kontrolē un ir sarakstīts simts un viens noteikums, ko neviens ne īsti zina, ne ievēro, ne kontrolē. Mēs piedāvājam ļoti vienkāršu pamata pieeju - samaksā vienu maksājumu un vari mierīgi strādāt!

Liels jautājums ir taksometru tehniskais stāvoklis. Normāla prasība, protams, būtu arī zināms komforta un higiēnas līmenis taksometra mašība, bet elementāra prasība ir tāds auto tehniskais stāvoklis, kas neapdraud satiksmes drošību. Vai taksometru tehniskā apskate ir pietiekama?

Tas noteikti ir nākamais taksometru nozares sakārtošanas etaps. Tas ir panākams arī ar pašvaldību saistošajiem noteikumiem, panākot, lai taksometru autoparks ir krietni labākā stāvoklī. Pēc pieredzes varu teikt, ka CSDD savu darbu veic kvalitatīvi. Taču problēma ir tā, ka automašīnām, kuru vecums ir lielāks nekā desmit gadi, turklāt taksometru noskrējiens mēnesī tuvojas 10 000 kilomteriem, tehniskās apskates iziešana tikai divas reizes gadā - tas ir par maz. To ir pamanījis arī viens otrs deputāts, kurš ir pabraucis taksometrā un ieraudzījis, ka caur grīdu spīd dubļu peļķes, bet kāju apakšā uzlikts finierītis, lai tās nevilktos pa zemi. Domāju, ka ir kopīgiem spēkiem jāpanāk, lai šādi taksometri vairs neparādītos valsts kopīgajā satiksmē. Starp citu, nozares priekšlikums ir tāds. Ja tu nespēj samaksāt šo taksometru nodevu par pusgadu uz priekšu, tad sasaistām tehnisko kontroli ar licences kartiņas derīgumu, ej apskati un maksā to katru mēnesi. Ja taksometra nobraukums ir apmēram 10 000 kilomteri mēnesī, tad pusgadā viņš ir nobraucis jau 50-60 tūkstošus kilometru, respektīvi, tik cik caurmēra vadītājs, iespējams, nobrauc vairāku gadu laikā. Līdz ar to stingrāka un biežāka tehniskā apskate taksometriem ir loģiska un pamatota prasība. Tas veicinātu taksometru parka atjaunošanos. Jo investēt vecās automašīnās, lai tās spētu pienācīgi iziet tehnisko apskati vairs nebūtu izdevīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere,13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa no taksometru nozares secinājusi, ka nevar turpināties tāda situācija, kā šobrīd, jo ir vairākas lielas problēmas, intervijā Dienai saka Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, taksometru biznesa konsultants Jānis Naglis.

Patlaban aktualizēta nepieciešamība sakārtot taksometru nozari, ieviešot tā dēvēto taksometru sociālo nodokli. Tieši kā šis nodoklis darbotos?

Taksometru nozare vai, precīzāk, daļa no nozares nonākusi pie slēdziena, ka tā, kā ir šobrīd, turpināties nevar, jo ir vairākas lielas problēmas. Pirmā no tām ir negodīgā konkurence, ņemot vērā, ka visi nozares dalībnieki nenomaksā nodokļus, un ir ārkārtīgi lielas taksometru tarifu atšķirības. Otrā problēma ir tāda, ka nozarē strādājošajiem nav sociālā nodrošinājuma. Trešā problēma ir, ka pašreizējā regulācija ir ārkārtīgi dārga Valsts ieņēmumu dienestam (VID), tāpēc jādomā, kā procedūras atvieglot. Turklāt atbilstoši patlaban pastāvošajiem normatīvajiem aktiem ļoti birokrātiska ir grāmatvedība, to paredz gan likums, kas attiecas uz pasažieru pārvadāšanu, gan attiecīgie Ministru kabineta noteikumi, gan pašvaldību saistošie noteikumi, kas jāņem vērā taksometru kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas krīze ir īstais brīdis taksometru pakalpojumu sakārtošanai lidostā "Rīga", revīzijā norāda Valsts kontrole (VK).

Revidenti atzīmē, ka taksometru kompāniju cīņai par klientiem starptautiskās lidostas "Rīga" teritorijā ir vairāk nekā desmit gadus sena vēsture. "Lai arī risinājumi ir meklēti, aizvien nav panākts vēlamais rezultāts, lai pasažieri lidostā varētu saņemt drošu, kvalitatīvu un savām vajadzībām atbilstošu pakalpojumu. Ilgus gadus lidosta noteica savu kārtību taksometru pakalpojumu sniegšanai, tomēr šāda pieeja neatbilda normatīviem aktiem, ko likumsakarīgi 2017.gadā pārtrauca tiesas lēmums," pauž revidenti.

Revīzijā arī minēts, lai novērstu lidostā pastāvošo problēmu taksometru pakalpojumu sniegšanā, lidosta konkursā izraudzījās ārpakalpojuma sniedzēju. Vienlaikus vairākkārt tika grozīti un no jauna izdoti normatīvi, bet rezultātu līdz pat 2019.gada septembrim tā arī nebija. Ir arī veiktas normatīvu korekcijas, nosakot lidostas tiesības organizēt taksometru pakalpojumu sniedzēju piekļuvi taksometru līnijai un kritērijus, kuriem atbilstot, pārvadātāji taksometru līnijā var sniegt pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri sastrēgumstundās rīkos «brīdinājuma braucienu» ap Ministru Kabinetu

Lelde Petrāne,07.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.septembrī plkst 08:30 Latvijas taksometru arodbiedrība organizēs taksometru vadītāju “brīdinājuma braucienu” ap Ministru Kabineta ēku, lai «pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām, un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu».

8.septembrī Ministru Kabineta ēkā notiks Valsts sekretāru sanāksme. Tuvākajā laikā paredzēts tālāk virzīt izmaiņas likumos, kas būtiski ietekmēs taksometru nozari Latvijā.

Latvijas taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs norāda, ka iepriekš taksometru vadītāji «ar lielu nepacietību un ieinteresētību bija gaidījuši novārtā atstātās taksometru pārvadājumu nozares sakārtošanu, taču, iepazīstoties ar ministriju iniciatīvām, ir skaidrs, ka jaunie priekšlikumi radīs vēl lielāku haosu nozarē, un daudzos gadījumos vēl vairāk sarežģīs situāciju».

«“Ar savu “brīdinājuma braucienu” mēs nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,»” stāsta Genādijs Aksjonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrība 3.oktobrī plkst.7.30 pie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) galvenās ēkas Talejas ielā 1 organizēs piketu, kurā, protestējot pret VID neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, VID tiks aicināts pagarināt termiņu jaunu, tehniskām prasībām atbilstošu, taksometru skaitītāju nomaiņai vismaz uz 6 mēnešiem, informē biedrība.

Latvijas Taksmetru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers informē, ka 15.septembrī taksometru skaitītāju lietotājiem VID bija izsūtījis informāciju, ka VID vienotajā datu bāzē ir reģistrēts jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošs taksometra skaitītājs MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85, un aicināja visus taksometru skaitītāju MICROTAX-06 lietotājus sazināties ar taksometra skaitītāja apkalpojošo dienestu SIA Optumplus, un veikt jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošas versijas MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85 instalēšanu.

«Tā kā līdz pat 2017.gada 1.jūlijam ne VID, ne atestācijas institūcijām nebija skaidrības, vai MK noteikumi, kas regulē kases aparātu lietošanu un to tehniskās prasības ir attiecināmas arī uz taksometru skaitītājiem, par to netika informēti arī taksometru pakalpojumu sniedzēji, kuri bija spiesti ierastajā kārtībā iegādāties un reģistrēt līdz šim tirgū esošos taksometru skaitītāju modeļus. Bez tam, metroloģiskās prasības taksometru skaitītājam ir jau noteiktas Eiropas Savienības un Latvijas nacionālajos normatīvajos aktos, un pēc analoģijas šādi būtu jābūt definētām arī uz taksometru skaitītājiem attiecināmajām fiskālajām prasībām,» teikts biedrības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aicina taksistus un auto īpašniekus izvairīties no tā saucamajiem "firmu karuseļiem"

Lelde Petrāne,06.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) aicina auto īpašniekus un taksometru vadītājus neuzticēt savus personīgos automobiļus tām taksometru pakalpojumu firmām, kuras varētu būt iesaistītas tā saucamos "firmu karuseļos", kad taksometru uzņēmumi tiek dibināti ātras peļņas gūšanai un pamesti ar nodokļu parādiem.

SM norāda, ka ir izskanējušas vairākas sūdzības no taksometru vadītājiem, kuri savu auto nodevuši turējumā pārvadātājam (t.i. taksometru kompānijai). Iemesls tam ir taksometru kompānijas nenokārtotās saistības ar valsti. Proti, ja taksometru kompānija, izmantojot no taksometru šoferiem turējumā saņemto transportlīdzekli, ir guvusi ienākumus, bet no tiem nav veikusi nodokļu maksājumus – parāds attieksies uz kompāniju, bet ar to saistītie liegumi - uz automobiļu turētāju (īpašnieku).

Parasti šādas problēmas atklājas, kad taksometru firma sniedz iesniegumu, lai anulētu licences kartītes pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Pašvaldība un plānošanas reģions pieņem lēmumu tikai pēc tam, kad saņemta informācija no VID un Valsts policijas, vai pārvadātājs samaksājis nodokļus un tam nav administratīvo sodu par taksometru regulējošo noteikumu pārkāpumiem. Tikai tad, kad taksometru kompānija savas saistības pret valsti ir izpildījusi, reģistrā varēs dzēst turētāju - taksometru kompāniju un nomainīt taksometra numura zīmes pret vispārējās lietošanas numura zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Taksometru vaučeru tirdzniecību Rīgas lidostā varētu sākt aprīlī

LETA,28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vaučeru tirdzniecību VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" varētu sākt aprīlī, ceturtdien preses konferencē medijiem sacīja Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa norādīja, ka sākotnēji taksometru vaučeru tirdzniecību bija paredzēts sākt martā, bet viens no pakalpojumu sniedzējiem, kuram ir speciālā licence, juridisku apsvērumu dēļ nevarēja parakstīt līgumu.

"Es ļoti ceru, ka šie jautājumi tiks sakārtoti tuvāko nedēļu laikā un aprīlī varēsim sākt tirdzniecību," sacīja Odiņa.

Viņa papildināja, ka, līdz ko būs parakstīti līgumi ar abiem licencētajiem pārvadātājiem, Rīgas lidosta sniegs detalizētāku informāciju par vaučeru sistēmu.

Savukārt Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama (P) preses konferencē norādīja, ka Saeima trešdien, 27.martā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz, ka brauciena apmaksu pasažieru pārvadājumiem ar taksometriem/vieglajām automašīnām no Rīgas lidostas varēs veikt trijos veidos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP vadītāja: Problēmas ar taksometriem ir izveidojušās lidostas neizdarības dēļ

LETA,02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas ar taksometru pārvadātājiem starptautiskajā lidostā «Rīga» ir izveidojušās lidostas neizdarības dēļ, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Konkurences padomes (KP) vadītāja Skaidrīte Ābrama.

«Manuprāt, tas, kas ir noticis, ir lidostas neizdarība,» teica Ābrama.Viņa norādīja, ka atbilstoši Augstākās tiesas spriedumam lidostai ir jānodrošina taksometriem piekļuve tās teritorijā pēc vienlīdzīgiem nosacījumiem, bet lidosta ir ļāvusi situācijai attīstīties savā gaitā, nesniedzot klientiem pietiekamu informāciju par taksometru pārvadājumiem.

«Konkurence nekad nevar būt par sākumu un iemeslu krāpšanai, bet šeit ir runa par krāpšanas gadījumiem. Krāpšana rodas tikai tad, kad patērētājs nav saņēmis pietiekamu informāciju. Vai jūs esat redzējuši kaut kur informāciju, ka taksometru tarifiem griesti ir atcelti, ka šobrīd taksometrs var prasīt samaksu gan par nobrauktajiem kilometriem, gan par iekāpšanu pēc tā izpratnes un tirgus situācijas? Daudzi patērētāji, kad kāpj taksometrā, pat nepaskatās, kas ir rakstīts uz tā durvīm. Varbūt jau uz durvīm ir rakstīts, ka iekāpšana maksā 10 eiro,» pauda Ābrama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti 4520 transportlīdzekļu vadītāji, kuri ir tiesīgi vadīt taksometru vai veikt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, informē Autotransporta direkcija.

Reģistrēto vadītāju skaits pusgada laikā ir pieaudzis par 87%. Vadītāju reģistrāciju un izslēgšanu no Taksometru vadītāju reģistra veic Autotransporta direkcija.

No 2018. gada 1. jūnija pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru vai vieglo automobili drīkst nodrošināt tikai Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēti vadītāji. Šī gada 1. jūnijā reģistrēti bija 2420 autovadītāji, un pusgada laikā reģistrēto vadītāju skaits ir pieaudzis par 87%, sasniedzot 4520 transportlīdzekļu vadītājus (vadītāju reģistrācijas dinamiku skatīt 1. attēlā). Autotransporta direkcijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vadītāju skaita straujais pieaugums ir saistīts jaunajām prasībām taksometru pārvadājumos un pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili pakalpojuma attīstību un popularitātes kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sāk vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu organizācijas sistēmas ieviešanu lidostā

Db.lv,13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» ir uzsākusi vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi, un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā, informē uzņēmums.

Tostarp no 13. decembra tiek mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas «P1» autostāvvietas «B» brauktuvē, kas uzlabos gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļaus sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» uzvarēja VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» atklātajā konkursā «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» teritorijā un tās īstenošanu. Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pilnveido pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesisko regulējumu

Rūta Lapiņa,02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2.novembra Valsts sekretāru sanāksmē pieteikti divi jauni Satiksmes ministrijas izstrādāti noteikumu projekti, kas nosaka kārtību kādā veicami pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un prasības speciālās atļaujas jeb licences saņemšanai un par valsts nodevu par speciālās atļaujas izsniegšanu komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Greiškalna.

Grozījumi Autopārvadājuma likumā, kas stāsies spēkā 2018.gada 1.martā nosaka, ka licences pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometriem turpmāk izsniegs republikas pilsētas domes un plānošanas reģioni. Noteikts, ka plānošanas reģiona izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru republikas pilsētas teritorijā un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru pārējā plānošanas reģiona teritorijā.

Ministrijā skaidro, ka licence dod tiesības nogādāt pasažieri uz jebkuru citu vietu ārpus republikas pilsētas vai pārējās plānošanas reģiona teritorijas, kurā saņemta licence. Noteikumu projekts nosaka prasības plānošanas reģiona un republikas pilsētas speciālās atļaujas saņemšanai, kārtību, kādā veicami pasažieru pārvadājumi ar taksometru, taksometru radītā vides piesārņojuma ierobežojumus un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomu plānošanas reģionos, kā arī Valsts ieņēmumu dienestam sniedzamās informācijas apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ekonomikas ministrs: Taksometru pārvadājumos ir jābūt stingram regulējumam

LETA,03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pārvadājumos ir jābūt stingram regulējumam, otrdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» atzina ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).

«Esmu pārliecināts, ka ir jābūt striktam regulējumam,» teica ministrs, piebilstot, ka tostarp ir jābūt noteiktiem taksometru pakalpojumu cenu griestiem, kā arī ikvienā taksometrā būtu nepieciešams uzstādīt ierīci, kas pirms brauciena informē par provizorisko maksu, kuru klients var akceptēt vai nē.

Tāpat Ašeradens norādīja - nav pieļaujams, ka taksometru pārvadātāju klienti tiek atstāti bezpalīdzīgi. «Visi šeit ir sapinušies meistarībā. No vienas puse mēs sakām, ka ir jābūt brīvam tirgum, arī Administratīvā tiesa attiecībā uz lidostu »Rīga« ir lēmusi, ka tirgum ir jābūt pilnīgi brīvam, bet vienā brīdī mēs atstājam klientu pilnīgi bezpalīdzīgi,» teica ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.septembrī plkst 08:30 Latvijas taksometru arodbiedrība organizēja taksometru vadītāju brīdinājuma braucienu”ap Ministru Kabineta ēku, lai «pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām, un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu».

Šodien valdības ēkā notiks Valsts sekretāru sanāksme. Tuvākajā laikā paredzēts tālāk virzīt izmaiņas likumos, kas būtiski ietekmēs taksometru nozari Latvijā.

«Ar savu “brīdinājuma braucienu” mēs nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,» stāsta Latvijas taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs.

Latvijas taksometru arodbiedrība pieprasa izveidot darba grupa, kurā piedalītos taksometru arodbiedrības un arī “lielo” un “mazo” taksometru pārvadātāju pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiska mazspēja atsijāt graudus no pelavām legālo taksometru biznesu tur trauksmes stāvoklī, ko pārtrauktu saprātīgas nodevas ieviešana par katru taksometru

Aptuveni 45 miljoni eiro. Tik liela summa šķir legālā taksometru biznesa gada apgrozījumu Latvijā, kas ir 10 miljoni eiro, no kopējā nozares apgrozījuma, ko eksperti lēš aptuveni 55 miljonus eiro lielu, legālajiem pieskaitot arī mijkrēšļa ekonomikas aizsegā sniegtos taksometru pakalpojumus. Pēdējie tātad jāatzīst par tirgus līderiem pat tad, ja aprēķini par nelegāļu daļu nav precīzi.

Tā kā joprojām nav izdevies ieviest normālu un esošajai situācijai adekvātu regulējumu, pēc pašas taksometru nozares paustā, tur valda deviņdesmito gadu likumi. Tas nekas, ka atšķirībā no pēcpadomju gadiem taksometru vadītāji tagad stūrē vairāk vai mazāk pieklājīga izskata un tehniskā stāvokļa automašīnas un to saloni pēc cigarešu dūmiem varbūt vairs nesmird, tomēr aiz salīdzinoši jēdzīgās ārienes notiek netīri cīniņi par vietu, teritoriju un pasažieru dibeniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Naglis: Priekšlikums ieviest patentmaksu nozarē ir apsveicams, taču būtiski to noteikt taksometram

LETA,03.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrijas (FM) piedāvājums ieviest avansa patentmaksu taksometru pārvadājumu nozarē ir «priecīga ziņa», ņemot vērā, ka šis arī bija nozares priekšlikums, aģentūrai LETA uzsvēra BalticTaxi pārstāvis Jānis Naglis.

Viņš gan skaidro, ka būtiski, kā šo avansa patentmaksu 286 eiro apmērā tālāk traktēs, līdz ar to priekšā vēl esot daudz darāmā. Tāpat esot jādomā par valsts atbalstu nozarei un iespējamo saskaņošanu ar Eiropas Komisiju.

Nozares pārstāvjiem nesen bijusi sanāksme, kurā piedalījušies Rūpniecības un tirdzniecības palātas kameras, Darba devēju konfederācijas un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas pārstāvji, un vienbalsīgi visas trīs organizācijas atbalsta versiju, ka patentmaksa tiek noteikta taksometra auto, nevis personai.

Naglis norāda, ka, ja vairāki vadītāji strādā, izmantojot vienu auto, var būt problēmas ar 286 eiro patentmaksu, jo varētu izrādīties, ka jāmaksā vairāk un darba devējam būtu jāmaksā papildu nodoklis par katru darbinieku. Tas būtu ļoti sarežģīti. Tas nozīmēšot, ka no taksometru nozares strādājošajiem tiktu izstumti nepilnu darba laiku strādājošie - studenti, policisti, ātrās palīdzības šoferi, skolotāji un bārmeņi. Tāpēc nozares pārstāvji piedāvā attiecināt šo patentmaksu uz vienu mašīnu neatkarīgi no darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Policija: Būtu pārsteidzīgi apgalvot, ka Rīgā sākušies «taksometru kari»

LETA,11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija ir izvirzījusi daudz versiju par kompānijas BalticTaxi taksometru dedzināšanu, taču šobrīd ir pāragri runāt, ka Rīgā būtu sākušies «taksometru kari», atzina Rīgas reģiona Kriminālpolicijas priekšnieks Andrejs Sozinovs.

Par visiem pagājušajā nedēļā notikušajiem taksometru dedzināšanas gadījumiem ir sākti kriminālprocesi un izvirzītas ļoti daudzas versijas, teica Sozinovs. Lai arī automašīnu dedzināšanas ir notikušas, tomēr šobrīd ir pāragri izdarīt kādus secinājumus, viņš uzsvēra, gan atzīstot, ka sliecas domāt, ka konkrētie gadījumi ir ļaunprātīgas dedzināšanas.

Nesaskaņas starp taksometru vadītājiem ar policijas iejaukšanos bijušas arī iepriekšējos gados. Vēl pērn policija aizturēja vairākus cilvēkus, kas Vecrīgā meta paštaisītas ierīces zem taksometru riteņiem, dūra riepas un skrāpēja automašīnas, lai šādi paustu neapmierinātību saistībā ar stāvvietu dalīšanu, «nerakstītajiem likumiem» un tamlīdzīgi. Policija toreiz nekonstatēja, ka tas būtu darīts pašu taksometru kompāniju vārdā, taču kopš tā laika policijai nav bijusi informācija, ka taksistu starpā valdītu nesaskaņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP: Konkrēta ieteicamā maksa par braucienu taksometrā rada cenu paaugstināšanas riskus

LETA,05.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome uzskata, ka Latvijas Taksometru arodbiedrības lēmums ieviest konkrētu ieteicamo maksu par braucieniem atsevišķos maršrutos, var radīt risku, ka šāds ieteikums var kalpot par iemeslu nepamatotai cenu paaugstināšanai un saskaņošanai, īpaši to taksometru pārvadātāju vidū, kas šos braucienus var veikt un veic par lētāku maksu, aģentūru LETA informēja Konkurences padome.

Konkurences padome norādīja, ka izmaksas, kas veido tarifu, katram pārvadātājam atšķirībā no automašīnu veida, nolietojuma, skaita, tehniskā stāvokļa, vadītāju darba algām utt. var būtiski atšķirties. Līdz ar to katram pārvadātājam tarifs arī ir atšķirīgs.

Konkurences padome informēja, ka konkurences tiesību praksē viens no biežāk izplatītajiem aizliegtu vienošanos veidiem skar nozaru asociāciju lēmumus vai vienošanās par cenām. Lai arī maksimālo cenu noteikšana pati par sevi neierobežo godīgu konkurenci un pat aizsargā patērētāju, neliekot tam pārmaksāt un vienlaikus saglabājot cenu dažādību, tomēr minētajā gadījumā ir rūpīgi jāvērtē risks, vai arodbiedrības biedri ar zemākām reālajām izmaksām par braucieniem šīs vienošanās rezultātā nepamatoti nepaaugstina cenas līdz minētajam līmenim, tādējādi faktiski īstenojot aizliegtu vienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Plāno uzlabot taksometru un autoostu pakalpojumu kvalitāti

Zane Atlāce - Bistere,28.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu taksometru pakalpojumu kvalitāti un mazinātu ēnu ekonomikas līmeni, nepieciešams mainīt taksometru licencēšanas kārtību, kā arī precizēt pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru definīciju, nodalot pakalpojuma veidus – pasažieru komercpārvadājums ar vieglo taksometru un pasažieru komercpārvadājums ar vieglo autotransporta līdzekli. Tāpat nepieciešams noteikt stingrākas prasības pasažieru pārvadājumos ar vieglajiem taksometriem izmantotajiem transportlīdzekļiem un vadītāju kvalifikācijai, informē Satiksmes ministrija (SM).

SM virzītie grozījumi Autopārvadājumu likumā ceturtdien, 28.jūlijā, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē. Tie vēl jāapstiprina valdībā un Saeimā.

Ievērojot pašreizējo regulējumu, taksometru vadītājiem ir nepieciešams saņemt licenci katrā pašvaldībā. Ņemot vērā šīs jomas darbības specifiku un pašvaldību sadrumstalotību, 74 pašvaldībās no 119 taksometru pakalpojumi nav pieejami. Grozījumos paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, tādejādi ievērojami samazinot taksometru jomā nodarbinātiem uzņēmējiem nepieciešamo licenču skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) nosūtījis vēstules Rīgas domes Satiksmes departamentam, Rīgas pašvaldības policijai, kā arī vairākām citām pašvaldībām, aicinot uzsākt taksometru skaitītāju pārbaudes taksometros. Paredzams, ka pirmie kontroles pasākumi vārētu notikt jau tuvākajā laikā.

Vairumam taksometru pārvadājumu nozares uzņēmumu bija jāveic skaitītāju nomaiņa līdz šī gada 13.oktobrim, bet pārējiem - līdz 13.decembrim. Taksometru skaitītāju nomaiņas procesā VID ir sadarbojies ar taksometru nozari, konsultējot par jaunajām prasībām un meklējot risinājumu optimālam skaitītāju nomaiņas procesam.

Nodokļu maksātāji, tajā skaitā - taksometru nozares uzņēmumi - drīkst lietot tikai tādas elektroniskās ierīces un iekārtas, kuras atbilst normatīvajos aktos noteiktajām tehniskajām prasībām un kurām ir veikta atbilstības pārbaude.

«Apzinoties, ka skaitītāju nomaiņas process ir saistīts arī ar citu šo nozari reglamentējošo prasību izpildi, piemēram, taksometru skaitītāju verificēšanu, piedāvājām komersantiem iespēju darīt to pakāpeniski, atbilstoši apkalpojošo dienestu un verifikācijas institūciju kapacitātei, vienojoties par skaitītāju nomaiņas grafiku. Diemžēl jāatzīst, ka komersanti šo pretimnākšanu izmantoja visai kūtri, un viņu zemā aktivitāte neliecināja par vēlmi ievērot normatīvo aktu prasības un sekmēt godīgu konkurenci. Tādēļ tuvākajā laikā sadarbībā ar Rīga Domi un Rīgas pašvaldības policiju uzsāksim pasākumus, lai nodrošinātu prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju lietošanu,» norāda VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore S.Kārkliņa-Ādmine.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumus Rīgas lidostā, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, plānots noteikt maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas vai cita starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objekta un ieviest brauciena priekšapmaksu.

Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šodien nolēma virzīt galīgajam lasījumam Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā.

Plānots, ka brauciena priekšapmaksu varēs veikt tiešsaistē vai klātienē lidostā. Lai strādātu speciālajā zonā lidostā, taksometram būs jānodrošina iespēja klientam norēķināties ar šādu iepriekš iegādātu brauciena "vaučeru". Arī maksimālais tarifs attieksies uz ikvienu taksometru, kurš nodrošina pakalpojumu no lidostas. Tarifa griestus un darbības zonas, kā arī maksimālo papildmaksu par braucienu noteiks Ministru kabinets. Savukārt tie pārvadātāji, kas darbojas caur aplikāciju, jau šobrīd brauciena summu norāda tai brīdī, kad klients piesaka pakalpojumu, sprieda deputāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru lietotne Taxify paplašina savu darbību, piedāvājot inovatīvu biznesa pārvadājumu pakalpojumu Baltijā, informē uzņēmumā.

Atverot biznesa kontu, uzņēmumiem būs iespēja izmantot taksometru pakalpojumus vairāk kā desmit valstīs, kur šobrīd darbojas Taxify, un apmaksāt braucienu izmaksas ar vienu rēķinu. Šis pakalpojums ļaus uzņēmumiem būtiski ietaupīt naudu un laiku, atsakoties no čeku grāmatvedības un skaidras naudas norēķiniem. Biznesa pārvadājumu pakalpojuma klientu vidū jau ir tādi Baltijas uzņēmumi kā Transferwise, Telia, Swedbank, SEB un Statoil.

Pakalpojums ir izstrādāts, sadarbojoties ar Baltijas valstu uzņēmumiem, kuru darbinieki izmanto taksometrus darba vajadzībām, piemēram, lai satiktos ar klientiem, dotos uz lidostu, kā arī komandējumos. Latvijā šobrīd biznesa līgumus piedāvājot tikai atsevišķas firmas, kuru cenas ir aptuveni divas reizes augstākas par Taxify, un tās darbojas tikai Latvijas robežās. Taxify norāda, ka jau šobrīd piedāvā braucienus tādās valstīs kā Latvija, Lietuva, Igaunija, Čehija, Gruzija, Serbija, Nīderlande, Baltkrievija, Somija un Meksika. Darbinieks var vienlīdz ērti izsaukt taksometru ar aplikācijas palīdzību gan Rīgā, gan jebkurā citā pilsētā, kur darbojas Taxify, izvēloties piemērotāko cenu līmeni un apmaksājot visus braucienus ar vienu rēķinu. 2016. gadā Taxify plāno turpināt izvērst darbību citās valstīs, to skaitā Polijā, Zviedrijā un Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru