A/s Rīgas taksometru parks automašīnas mainīs krāsu; pakalpojuma kvalitāti galvaspilsētā kropļo nodokļu krāpnieki un sīkfirmas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šobrīd pasažieru pārvadājumus ar vieglajiem taksometriem Rīgā veic 615 pārvadātāji ar vairāk nekā 2200 taksometriem. «Eiropas normāla prakse ir viens taksometrs uz 1000 iedzīvotājiem, tādējādi Rīgā nevajadzētu būt vairāk par 700 taksometriem. Tieši tāpēc nevaram runāt par apkalpošanas kvalitāti, jo nav kārtības, bet Konkurences padome šajos jautājumos ir ļoti tuvredzīga,» uzskata a/s Rīgas taksometru parks (RTP) valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks, piebilstot, ka uzņēmuma balsts pašlaik ir stabilie korporatīvie klienti. Viņa tēvs Leopolds Muižnieks privatizācijas laikā bija pie uzņēmuma stūres, to veiksmīgi novaldot bangojošajos izzagšanas laikmeta viļņos, tostarp ļaujot ikvienam darbiniekam kļūt par akcionāru. Pēc 22 gadu aktīva darba RTP L. Muižnieks ir uzņēmuma padomes priekšsēdētājs.
Piesārņo nozari
Uzņēmuma komercdirektore Anita Pakalniece taksometru pakalpojumu sniegšanu salīdzina ar pakešlogu licējiem – pie logiem var tikt normālā ceļā, bet var arī bez līguma un garantijas, un daudzi otro veidu izvēlas lētuma dēļ, lai gan drīz vien gar logiem sāk svilpot vējš. A. Pakalniece apkopo datus par konkurējošām firmām – dažai ar 30 spēkratu lielu autoparku nodokļi maksāti vien dažos desmitos eiro. Savukārt RTP nodokļos pērn samaksājis aptuveni 1,5 milj. eiro, bet gandrīz 400 mazie nozares uzņēmumi valstij atmetuši vien tūkstoš eiro, salīdzina A. Pakalniece, norādot uz taksometru jomas nesakārtotību un iespēju ne tikai izbēgt no saistībām ar valsti, bet arī piesārņot jomu ar nekvalitatīvu pakalpojumu. Tas savukārt uzliek zīmogu visiem Rīgas taksometriem. «Pietiek ar vienu neveiksmīgu gadījumu, lai klientam uz visiem laikiem būtu sabojāts priekšstats par taksometru vadītājiem Rīgā. Līdzīgi ir ar policistiem un kukuļiem,» uzskata K. Muižnieks. «Neviena taksometru kompānija mums paldies nav pateikusi, bet visas mūsu aktivitātes likumu sakārtošanā ir vērstas uz to, lai pakalpojums kļūtu pārredzamāks, lai būtu mazāk iespēju apkrāpt klientu,» uzsver uzņēmuma vadītājs.
Visu rakstu Rīgā par daudz taksometru lasiet 5. augusta laikrakstā Dienas Bizness.