Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pēc TAP ierosināšanas iestājušās saistības un prasījuma tiesības vairāku miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka,24.02.2015

Jaunākais izdevums

AS Liepājas autobusu parks meitas sabiedrībai Baltic Taxi pēc tiesiskās izsardzības procesa ierosināšanas ir iestājušās saistības divu miljonu eiro apmērā pret SIA Finanšu restrukturizācijas un risinājumi, kā arī prasījuma tiesības 2,5 miljonu eiro apmērā pret SIA Baltijas Aviācijas Sistēmas.

Minētās saistības plānots dzēst saskaņā ar SIA Baltic Taxi izstrādājamo tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu. SIA Baltic Taxi plāno atjaunot savu maksātspēju. Ņemot vērā minēto, līdz tiesas noteiktajam termiņam tiks izstrādāts un saskaņots attiecīgās sabiedrības tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāns.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Baltic Taxi ir stabils uzņēmums, veiksmīgi darbojas taksometru pakalpojumu tirgū un bez izmaiņām turpinās nodrošināt taksometru pakalpojumus. «Uzņēmuma darbs norit ierastajā režīmā un minētais process neietekmē un neietekmēs uzņēmuma darbu ar klientiem un sadarbības partneriem,» teica Brodiņa.

Baltic Taxi dibināts 2003.gadā. Kompānija veic pasažieru pārvadājumus ar taksometriem Rīgā, Liepājā un Jūrmalā, kā arī Mārupes novada teritorijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522,2 tūkstoši eiro. Tas pieder uzņēmumiem Liepājas autobusu parks (68,12%), JS Advisory (29,15%), Baltijas aviācijas sistēmas (1,91%) un privātpersonai Jānim Naglim (0,82%), liecina informācija datubāzē Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pārdēvēts par SIA Baltijas Taksometrs

Žanete Hāka,07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosaukumu mainījis SIA Baltic Taxi, kas pārsaukts par SIA Baltijas Taksometrs, liecina Lursoft dati.

Jāpiebilst, ka vakar Komercreģistrā līdz ar līdzšinējā SIA Baltic Taxi nosaukuma maiņu reģistrēts arī jauns uzņēmums SIA Baltic Taxi, kura vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Sergejam Seņkānam piederošais SIA Environment Solutions. Jaunreģistrētā uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 64 tūkstoši eiro.

Lursoft esošā informācija rāda, ka Sergejs Seņkāns vēl bez SIA Environment Solutions ir arī SIA Lauku izaugsmes grupa un SIA Teritoriju apsaimniekošanas serviss kapitāldaļu turētājs.

6.maijā Komercreģistrā reģistrēti 66 jauni komersanti.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi liedz atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas

Žanete Hāka,14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu uzņēmumam SIA Baltic Taxi reģistrēts jauns nodrošinājums, kas paredz aizliegumu atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas, liecina Lursoft dati.

2003. gadā dibinātā Baltic Taxi daļas savā starpa dala AS Liepājas autobusu parks, SIA JS Advisory, Baltijas Aviācijas Sistēmas un Jānis Naglis. Uzņēmuma valdē šobrīd darbojas Iveta Šipenko un Jānis Naglis.

Aizvadītajā gadā uzņēmums paaugstināja savu neto apgrozījumu un tas sasniedza 3,9 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa bija mērojama ar 53,9 tūkstošiem eiro. Uzņēmumam izdevies palielināt savu rentabilitātes rādītāju, kas tagad ir 3,87. Kopumā ar darbavietām aizvadītajā gadā Baltic Taxi nodrošināja 422 darbiniekus.

Aizvadītā gada laikā Baltic Taxi ir veiksmīgi pildījis dalībnieku noteiktos uzdevumus, kā arī izpildījis savus stratēģiskos mērķus. 2013. gada beigās kopējais automašīnu skaits ar Baltic Taxi zīmolu ir sasniedzis 164.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Baltic Taxi ir stabils uzņēmums, veiksmīgi darbojas taksometru pakalpojumu tirgū un bez izmaiņām turpinās nodrošināt taksometru pakalpojumus. «Uzņēmuma darbs norit ierastajā režīmā un minētais process neietekmē un neietekmēs uzņēmuma darbu ar klientiem un sadarbības partneriem,» teica Brodiņa.

Baltic Taxi dibināts 2003.gadā. Kompānija veic pasažieru pārvadājumus ar taksometriem Rīgā, Liepājā un Jūrmalā, kā arī Mārupes novada teritorijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522,2 tūkstoši eiro. Tas pieder uzņēmumiem Liepājas autobusu parks (68,12%), JS Advisory (29,15%), Baltijas aviācijas sistēmas (1,91%) un privātpersonai Jānim Naglim (0,82%), liecina informācija datubāzē Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nekādu pievienotās vērtības nodokli (PVN) no valsts neizkrāpj un neko neoptimizē tie, kas nekādu PVN no klientiem nesaņem. Baltic Taxi partneri, kas darbojas mikrouzņēmuma režīmā, priekšnodoklī PVN neatskaita, jo nav PVN maksātāji. Tādēļ nekādas shēmas nav iespējamas,» pēc LTV raidījumā Aizliegtais paņēmiens izskanējušās informācija, ka Baltic Taxi izstrādājis shēmu PVN nemaksāšanai, savu viedokli pauž uzņēmuma konsultants Jānis Naglis.

Viņš norāda, ka 2014. gadā taksometru nozare Latvijā oficiāli apgrozīja 10,7 miljonus eiro un no tiem Baltic Taxi apgrozīja 7,3 miljonus eiro. Līdz ar to 6% no visiem nozares dalībniekiem nodrošinājuši 70% no nozares oficiālā apgrozījuma.

«Lai tie, kas saredz nodokļu nomaksas lietderību uzņēmējdarbībā, spētu konkurēt ar nodokļu nemaksātājiem tik veselīgos apstākļos, kādus valsts pārvalde ir radījusi taksometru nozarē Latvijā, tas, kas šķiet, «nodokļu optimizācija», acīmredzot, ir daudzu uzņēmēju nepieciešamība. Nozarē šodien nevar runāt par kvalitatīvu pakalpojumu, par godīgu konkurenci, vienādiem spēles noteikumiem, kurus visi ievēro,» uzsver J. Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA,27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem pasažieru pārvadājumu veikšanai lidostā «Rīga», informē RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Rīgas plānošanas reģions kopumā ir izsniedzis jau 86 speciālās licences kartītes pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga». Atļauju pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā saņēma arī zīmols «Baltic Taxi», zem kura apvienojušies 28 pārvadātāji. Atļaujas piešķirtas pirmajām 23 šīs apvienības automašīnām.

Šī ir otrā pārvadātāju apvienība, kas izpilda Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības, kas stājās spēkā šī gada 15.septembra. SIA «Red Cab lidosta» un AS «Rīgas Taksometru parks» veidotajai pārvadātāju apvienībai pagājušajā nedēļā izsniegtas 63 speciālās licences kartītes.

Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: «Speciālās licences kartītes uz doto brīdi kopumā izsniegtas 86 automašīnām, bet to skaits tikai pieaugs, jo abas pārvadātāju apvienības jau ir informējušas, ka kārto formalitātes arī vēl citiem transportlīdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere,13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc ceturtdienas rītā tika slēgts Deglava tilts Rīgā - sabiedrības drošības, politikas vai ekonomisku interešu dēļ? Tāds ir jautājums par Deglava tilta slēgšanas iemeslu žurnālistiem. Tikmēr rīdzinieki un galvaspilsētas viesi 25. aprīlī izjuta satiksmes haosu, ko izraisīja viena tilta slēgšana Rīgā.

Pie redakcijas apaļā galda, diskutējot par veidiem, kā apiet satiksmes haosu, izskanēja viedoklis, ka Rail Baltica līnija varētu novērst Deglava tilta slēgšanas izraisītās problēmas. Diskusijas turpinājumā nāca atgādinājums par metro nepieciešamību galvaspilsētā. Ja Rīgā būtu metro un mēs būtu klausījuši Rubiku, tad nebūtu nonākuši šādā situācijā. Pēc šādiem secinājumiem tālākās diskusijas jau šķiet nenopietnas.

Reģionos dzīvojošie var atviegloti nopūsties un nostiprināt pārliecību par labu dzīvei ārpus Rīgas, bet galvaspilsēta turpinās cepties. Izskatās, ka tas būs uz ilgāku laiku, jo satiksmes haosu Rīgā pastiprina vēl viena tilta pārbūve. Arī Brasas tilts rada apgrūtinājumus satiksmei. Taču, atšķirībā no Deglava tilta, Brasas tilta šķērsošana ir ierobežota, nevis apturēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Meklēs risinājumus taksometru haosam lidostā

Elīna Pankovska, Egons Mudulis,22.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru caurlaižu sistēmas likvidēšana lidostā Rīga radījusi satiksmes haosu; tiek meklēti risinājumi kā situāciju uzlabot, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar automātiskās barjeras demontāžu un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanu starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, nozares pārstāvji un eksperti pauž bažas, ka tas var radīt haosu, neapmierinātību klientos un, iespējams, veicināt ēnu ekonomiku nozarē. Jau šobrīd lidosta norāda, ka lielais taksometrus skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo, tā dēvēto, taksometru līniju, apgrūtina satiksmi.

Jāatgādina, ka Augstākās tiesas Administratīvo lietu departaments marta beigās atstāja negrozītu spriedumu, ar kuru lidostai Rīga tika uzlikts pienākums demontēt automātisko barjeru, kas ierobežo piekļūšanu taksometru stāvēšanas joslai. Tiesa uzdeva arī atcelt ceļa zīmi Iebraukt aizliegts un papildzīmi Izņemot ar lidostas atļaujām. DB apkopotā citu valstu lidostu pieredze liecina, ka kārtība, kādā tiek sniegti taksometru pakalpojumi to teritorijās, ir dažāda. Savukārt Mārupes pašvaldībā DB uzzināja, ka vairāki taksometru pakalpojumu sniedzēji ir vērsušies pašvaldībā un vēlas saņemt licenci, lai darbotos tās teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti tam, ka jau kopš šī gada 13.septembra VID vienotajā datubāzē ir reģistrēts taksometru skaitītājs Microtax-06, kuru atbilstības pārbaudes institūcija ir atzinusi par atbilstošu normatīvā regulējuma prasībām, komersantu aktivitāte to reģistrēšanā ir ļoti zema, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Minētā norma, kas nosaka, ka atbilstības pārbaudes ir jāveic visiem elektronisko ierīču un iekārtu modeļiem, tika pieņemta jau 2015.gada 15.decembrī un stājās spēkā 2016.gada 1.jūlijā. Šajā laikā ir notikušas regulāras VID ekspertu tikšanās gan ar nozares pārstāvjiem, gan apkalpojošajiem dienestiem un atbilstības institūcijām, lai informētu par aktualitātēm elektronisko ierīču un iekārtu jomā, kā arī skaidrotu jauno iekārtu ieviešanas procesu.

Saskaņā ar skaitītāja modeļa “Microtax 06 apkalpojošā dienesta sniegto informāciju, uzstādīšanai šobrīd ir pieejami jau 500 jaunie skaitītāji, tomēr taksometru skaitītāju lietotāju aktivitāte ir ļoti zema - no šī gada 13.septembra līdz 30.septembrim VID datubāzē bija piereģistrēti tikai 15 skaitītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga ziņojusi policijai par nelicencētu taksometru darbību tās teritorijā

LETA,17.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta «Rīga» ziņojusi Valsts policijai par taksometriem, kuri bez speciālās licences kartītes tomēr mēģina sniegt pasažieru pārvadājumu pakalpojumus lidostas teritorijā, sacīja AS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» pārstāve Laura Karnīte.

Viņa teica, ka autostāvvietā pie lidostas drīkst iebraukt jebkurš, bet veidot rindu pie atlidošanas termināla atļauts tikai tiem taksometriem, kuri ir saņēmuši speciālās licences. Taču pašreiz otru rindu starptautisko autobusu pieturā sākuši veidot arī taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās atļaujas.

Lidosta ir vērsusies policijā, informējot, ka taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās licences, veido rindu lidostas teritorijā, mēģinot piesaistīt klientus, sacīja Karnīte, piebilstot, ka policijai ir jāizvērtē, vai šie taksometri lidostas stāvvietā drīkst atrasties un, vai tie drīkst sniegt pakalpojumus.

Jau ziņots, ka no svētdienas, 15.septembra, lidostas «Rīga» teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ierobežotu nelicencēto taksometru darbību starptautiskajā lidostā «Rīga», piesaistītas Mārupes pašvaldības policijas ekipāžas, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

«Sadarbībā ar Mārupes domi esam atraduši pašvaldības policijas ekipāžas, kuras maksimuma stundās stāvēs un dzenās [nelicencēto taksometru pakalpojumu sniedzējus],» teica Linkaits, piebilstot, ka Mārupes pašvaldības policijas ekipāžām darbu lidostā vajadzēja sākt pirmdien, 23.septembrī.

Tāpat ministrs pauda viedokli, ka ir izdarīts liels darbs, lai lidostā «atbīdītu bandītus prom no tā sauktā zelta kilometra».

Jau ziņots, ka no 15.septembra lidostas «Rīga» teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Nākamajam ministram jāturpina tautsaimniecības produktivitātes vairošana

Anda Asere, Armanda Vilcāne, Elīna Pankovska, Sandra Dieziņa, Rūta Kesnere,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par aiziešanu no ekonomikas ministra amata paziņojušā Arvila Ašeradena veikumu biznesa aprindās vērtē gana atzinīgi, nepietaupot arī kritiku.

Ēnu ekonomikas pētnieks un Rīgas ekonomikas augstskolas asociētais profesors Arnis Sauka pozitīvi vērtē A. Ašeradena attīstīto sadarbību ar dažādām tautsaimniecības nozarēm, īpaši ēnu ekonomikas mazināšanā, kā arī akadēmisko vidi, norādot, ka šāda sadarbība būtu jāturpina arī viņa pēctecim. A. Saukas ieskatā A. Ašeradena pienesums ir bijusi aktīvā iestāšanās par produktivitātes vairošanu Latvijas tautsaimniecībā, kam noteikti jābūt arī turpmākā uzmanības fokusā, jo darba ražīguma ziņā Latvija krietni atpaliek no Eiropas Savienības vidējā rādītāja.

Kā viens no nozīmīgākajiem A. Ašeradena laikā pieņemtajiem likumiem noteikti jāmin Jaunuzņēmumu likums, par kuru ministrs pats ir izteicies, ka vēlas panākt, lai Latvija kļūst par pievilcīgāko valsti, kurā dibināt start up. Jaunuzņēmuma TWINO Grupas dibinātājs un vadītājs Armands Broks uzsver, ka «lēmums Latvijā izveidot startup atbalsta likumu bija nozīmīgs solis, lai šī nozare tiktu pamanīta gan valstiskā līmenī, gan arī no plašākas sabiedrības puses. Lai gan start up atbalsta likums šobrīd vēl līdz galam nestrādā, tas bija nozīmīgs atspēriena solis, lai ar Latvijas start up spēlētājiem sāktu rēķināties arī valstiskā līmenī.Risinājumu no ekonomikas ministra gaida arī taksometru nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Licence taksometru pakalpojumu sniegšanai lidostā Rīga izsniegta arī pārvadātājam TaksiLV

LETA,27.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions izsniedzis speciālās licences kartītes SIA "Welltaxi" taksometriem, kas pasažieru komercpārvadājumus starptautiskajā lidostā "Rīga" veiks ar preču zīmi "TaksiLV", informēja Rīgas plānošanas reģionā.

Šobrīd speciālās kartītes piešķirtas 13 "TaksiLV" automašīnām, bet to skaits drīzumā varētu pieaugt, jo pārvadātājs kārto dokumentus par vēl citiem transportlīdzekļiem.

Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs Edgars Rantiņš norādīja, ka pašreiz taksometra pakalpojumu starptautiskās lidostas "Rīga" slēgtajā zonā var veikt trīs pārvadātāji vai to apvienības, kopumā nodrošinot vairāk nekā 130 transportlīdzekļu. "Trīs pārvadātāji jau nozīmē konkurences paplašināšanu lidostā," viņš atzīmēja.

Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības darbībai lidostā "Rīga", kas stājās spēkā šogad septembrī, izpildījušas un atļauja pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā iepriekš izsniegta arī SIA "Red Cab lidosta" un AS "Rīgas taksometru parks" apvienībai, kā arī "Baltic Taxi", ar kuras zīmolu strādā 28 pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Latvijā ienāk pirmā digitālā apdrošināšanas kompānija

Zane Atlāce - Bistere,25.02.2020

"Cachet" ir jauns apdrošināšanas tehnoloģiju (insuretech) jaunuzņēmums, ko Igaunijā dibinājuši Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo) un Kalle Pallings (Kalle Palling).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sācis darboties jauns Igaunijas apdrošināšanas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Cachet" - digitālā apdrošināšanas platforma.

Tajā transporta apdrošināšanas polisi varēs iegādāties ne tikai ikviens savām ikdienas vajadzībām, bet arī autovadītāji, kas sniedz kopbraukšanas pakalpojumus.

Papildu standarta apdrošināšanas polisēm, "Cachet" izstrādājis risinājumu, kas ļaus kopbraukšanas platformu "Bolt" un "Yandex.Taxi" auto vadītājiem saņemt transportlīdzekļa apdrošināšanas piedāvājumu, kas balstīts uz konkrētā lietotāja paradumiem kopbraukšanas pakalpojuma sniegšanā.

"Cachet" nodrošina, ka kopbraukšanas platformu autovadītāji, kas sniedz šo pakalpojumu, kā nepilnas slodzes darbu, varēs ietaupīt apdrošināšanas polisei veltītos līdzekļus, nemaksājot par laiku, kad auto tiek izmantots personiskām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākais reģistrētais uzņēmums pagājušajā nedēļā - SIA 3E Risinājumi

Žanete Hāka,11.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Komercreģistrā un Uzņēmumu reģistrā reģistrēti 233 jauni subjekti, kas ir par 33 subjektiem mazāk nekā pirms nedēļas, liecina UR dati.

Biedrību un nodibinājumu reģistrā tika reģistrēts 21 subjekts. No kopējā skaita visvairāk jeb 213 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību, 13 individuālie komersanti un 20 biedrības.

Pagājušajā nedēļā likvidēti 126 subjekti, kas ir par pieciem mazāk nekā pirms nedēļas.

Lielākais pagājušajā nedēļā reģistrētais uzņēmums, vērtējot pēc pamatkapitāla, bijusi SIA 3E Risinājumi ar 100 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīga, Vietalvas iela 5 un tā valdē darbojas Gatis Taurenis un Ēriks Timpars.

Otrs lielākais reģistrētais uzņēmums bijis SIA Baltic Taxi ar 64 tūkstošiem eiro. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīga, Aleksandra Čaka iela 148-7. Uzņēmuma vienīgais valdes loceklis ir Sergejs Seņkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sīvā konkurence taksometru vidū braucienu izmaksas padara arvien zemākas. Atšķirība starp to, ko spēj piedāvāt sabiedriskais transports un taksometrs, laikam ejot, kļūst arvien lielāka, trešdien raksta laikraksts Diena.

Diena, izvēloties taksometru Panda, no tirdzniecības centra Alfa līdz Brīvības piemineklim aizbrauca par 5,49 eiro. Ja četras personas izvēlētos sabiedrisko transportu un pirktu biļetes, piemēram, autobusā, kopā būtu jāmaksā astoņi eiro. Turklāt atšķirībā no sabiedriskā transporta braukt ar taksometru pārsvarā ir daudz komfortablāk – nav jādala telpa ar svešiem cilvēkiem, un brauciens ir bez apstāšanās pieturās.

Atsevišķiem nozares spēlētājiem šāda konkurence nav pa prātam, un viņi nesaprot, kā legālā veidā vispār ir iespējams nodrošināt tik zemas cenas. Iespējams, tāpēc jautājumam arvien lielāku uzmanību sāk pievērst arī Valsts ieņēmumu dienests (VID). Tiek lēsts, ka taksometru pakalpojumu sfērā ēnu ekonomikas īpatsvars veido pat 80%. Straujais ēnu ekonomikas pieaugums degradē un kropļo nozari. Paši uzņēmēji aprēķinājuši, ka četri no pieciem taksometriem nemaksā nodokļus pilnā apmērā, turklāt, ja nozare tiktu sakārtota, jau 2016. gadā budžeta ieņēmumi pieaugtu par četriem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva, saka SIA Baltijas taksometrs valdes loceklis Jānis Naglis.

Kādreiz taksometra vadītājs bija auto vadīšanas paraugs. Tagad, nesauksim vārdā taksometru kompāniju, bet tās mašīnu ieraugot, esmu uzmanīgs, pēc pieredzes zinu, ka to var vadīt arī tāds šoferis, kura vadīšanas iemaņas ir iesācēja līmenī. Dzīvē gadās sastapt taksometru vadītājus, kuri nezina pat Rīgas centra ielu nosaukumus. Vai nav notikusi taksometru nozares degradācija?

Vaina ir tajā, ka taksometru kompānijas ļoti bieži pieņem vadītājus bez pienācīgas kvalifikācijas pārbaudes un apmācībām. Ir pāris kompānijas, kurām tas ir pašsaprotami, ka pirms cilvēks uzsāk taksometra vadītāja darbu, notiek apmācības. Ja runājam par tādiem zīmoliem kā RedCab un Baltic Taxi tad šādas apmācības ir vismaz nedēļu garas. Tajās ne tikai tiek dotas iespējas vēlreiz apgūt satiksmes noteikumus, bet arī tiek mācīta apkalpošanas kultūra, dotas konfliktsituāciju risināšanas iemaņas, mācīta Rīgas kartes atšifrēšana, un apmācības beigās ir prakstiskais eksāmens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri lidostā: tarifi un kvalitāte visdažādākajā līmenī

Jānis Goldbergs,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.

Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.

Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru