Jaunākais izdevums

«Nekādu pievienotās vērtības nodokli (PVN) no valsts neizkrāpj un neko neoptimizē tie, kas nekādu PVN no klientiem nesaņem. Baltic Taxi partneri, kas darbojas mikrouzņēmuma režīmā, priekšnodoklī PVN neatskaita, jo nav PVN maksātāji. Tādēļ nekādas shēmas nav iespējamas,» pēc LTV raidījumā Aizliegtais paņēmiens izskanējušās informācija, ka Baltic Taxi izstrādājis shēmu PVN nemaksāšanai, savu viedokli pauž uzņēmuma konsultants Jānis Naglis.

Viņš norāda, ka 2014. gadā taksometru nozare Latvijā oficiāli apgrozīja 10,7 miljonus eiro un no tiem Baltic Taxi apgrozīja 7,3 miljonus eiro. Līdz ar to 6% no visiem nozares dalībniekiem nodrošinājuši 70% no nozares oficiālā apgrozījuma.

«Lai tie, kas saredz nodokļu nomaksas lietderību uzņēmējdarbībā, spētu konkurēt ar nodokļu nemaksātājiem tik veselīgos apstākļos, kādus valsts pārvalde ir radījusi taksometru nozarē Latvijā, tas, kas šķiet, «nodokļu optimizācija», acīmredzot, ir daudzu uzņēmēju nepieciešamība. Nozarē šodien nevar runāt par kvalitatīvu pakalpojumu, par godīgu konkurenci, vienādiem spēles noteikumiem, kurus visi ievēro,» uzsver J. Naglis.

Tāpat viņš skaidro, ka ir uzņēmēji, kas izvēlas maksāt samazināto nodokļu likmi un strādāt apjomā, kas neliek kvalificēties PVN maksātāja statusam. Līdz ar to, tie saņem no klientiem tikai maksu par pakalpojumu, bet PVN no klienta nesaņem.

Jāatgādina, ka raidījums Aizliegtais paņēmiens vēstīja, ka pagājušajā gadā Baltic Taxi ar maksātnespējas palīdzību ne tikai ir sanācis veiksmīgi izvairīties no Valsts ieņēmumu dienesta vairāk nekā 400 tūkst. eiro lielā uzrēķina, bet izdevies arī izveidot vairāk nekā 150 kompāniju tīklu, kas šobrīd ļauj faktiski valstij nemaksāt pievienotās vērtības nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA,27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere,13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem pasažieru pārvadājumu veikšanai lidostā «Rīga», informē RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Rīgas plānošanas reģions kopumā ir izsniedzis jau 86 speciālās licences kartītes pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga». Atļauju pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā saņēma arī zīmols «Baltic Taxi», zem kura apvienojušies 28 pārvadātāji. Atļaujas piešķirtas pirmajām 23 šīs apvienības automašīnām.

Šī ir otrā pārvadātāju apvienība, kas izpilda Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības, kas stājās spēkā šī gada 15.septembra. SIA «Red Cab lidosta» un AS «Rīgas Taksometru parks» veidotajai pārvadātāju apvienībai pagājušajā nedēļā izsniegtas 63 speciālās licences kartītes.

Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: «Speciālās licences kartītes uz doto brīdi kopumā izsniegtas 86 automašīnām, bet to skaits tikai pieaugs, jo abas pārvadātāju apvienības jau ir informējušas, ka kārto formalitātes arī vēl citiem transportlīdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Dienas tēma: Solidaritātes nodoklis atņems konkurētspēju

Māris Ķirsons,27.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vēlme, ar solidaritātes nodokļa ieviešanu iekasēt vairāk naudas nodokļos, cerēto rezultātu var arī nenest

Pašvaldību ienākumiem pastāv risks pat samazināties. Saruks arī to uzņēmumu konkurētspēja, kuri savu produktu radīšanai izmanto augstas kvalifikācijas speciālistus. Par to liecina Deloitte apaļā galda diskusija par solidaritātes nodokļa slēptajiem riskiem. Uzņēmēji uzskata, ka solidaritātes nodokļa ieviešana nevis veicinās investīciju pieplūdumu Latvijas ekonomikai, bet – tieši pretēji – slāpēs, turklāt netiek izslēgts, ka pat tie, kuri jau ir investējuši Latvijā, augstākā līmeņa speciālistu darba vietu pārcels uz kādu no kaimiņvalstīm.

Tiek pieļauts, ka daļa solidaritātes nodokļa maksātāju šāda nodokļa ieviešanu Latvijā apstrīdēs Satversmes tiesā. Valsts, daudz gribēdama, finālā varot dabūt ļoti maz – patiesībā konsolidētais efekts var būt arī negatīvs.Efektīvāk būtu bijis palielināt nodokļu iekasējamību, vēl jo vairāk, ja valsts budžeta parāds uz šā gada oktobri ir 1,47 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Meklēs risinājumus taksometru haosam lidostā

Elīna Pankovska, Egons Mudulis,22.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru caurlaižu sistēmas likvidēšana lidostā Rīga radījusi satiksmes haosu; tiek meklēti risinājumi kā situāciju uzlabot, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar automātiskās barjeras demontāžu un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanu starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, nozares pārstāvji un eksperti pauž bažas, ka tas var radīt haosu, neapmierinātību klientos un, iespējams, veicināt ēnu ekonomiku nozarē. Jau šobrīd lidosta norāda, ka lielais taksometrus skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo, tā dēvēto, taksometru līniju, apgrūtina satiksmi.

Jāatgādina, ka Augstākās tiesas Administratīvo lietu departaments marta beigās atstāja negrozītu spriedumu, ar kuru lidostai Rīga tika uzlikts pienākums demontēt automātisko barjeru, kas ierobežo piekļūšanu taksometru stāvēšanas joslai. Tiesa uzdeva arī atcelt ceļa zīmi Iebraukt aizliegts un papildzīmi Izņemot ar lidostas atļaujām. DB apkopotā citu valstu lidostu pieredze liecina, ka kārtība, kādā tiek sniegti taksometru pakalpojumi to teritorijās, ir dažāda. Savukārt Mārupes pašvaldībā DB uzzināja, ka vairāki taksometru pakalpojumu sniedzēji ir vērsušies pašvaldībā un vēlas saņemt licenci, lai darbotos tās teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu sistēmā un arī vairāku nodokļu likmēs briest izmaiņas.

Līdz 2020. gada 31. maijam Finanšu ministrijai sadarbībā ar valdības sociālajiem un sadarbības partneriem ir jāizstrādā vidēja termiņa valsts nodokļu pamatnostādnes. Pašlaik par iespējamām nodokļu sistēmas pārmaiņam notiek diskusijas dažādos formātos, tai skaitā arī Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Nodokļu politikas apakškomisijā.

Pamatīgu ažiotāžu raisīja izskanējušās ziņas par iespējamiem piedāvājumiem būtiski palielināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi strādājošiem (atceļot solidaritātes nodokli un diferencēto neapliekamo minimumu, taču līdz 310 eiro (otrā variantā līdz 500) nodokļa likme būtu 0%), kuru mēneša bruto ienākums būtu lielāks par 1000 (otrā variantā 1200) eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālo pakalpojumu nodoklis Latvijā varētu tikt ieviests pēc tam, kad par to tiks panākta vienošanās OECD līmenī, kura tiek gaidīta jau šogad.

Tādu aina iezīmējās Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Nodokļu politikas apakškomisijas sēdē, vērtējot digitālās ekonomikas nodokļu izaicinājumus.

Pēc Finanšu ministrijas (FM) informācijas, digitālo pakalpojumu nodokļa nav ne Igaunijā, ne arī Lietuvā. Jāņem vērā, ka tās ES dalībvalstis, kuras ieviesušas digitālo pakalpojumu nodokli, nesteidzas ar tā piemērošanu, piemēram, Francija atlikusi tā piemērošanu līdz šā gada beigām, Spānija - noteikusi, ka attiecīgais likums (kurš bijis izstrādāts jau pirms diviem gadiem) nestājas spēkā, liecina FM informācija.

Maina visu būtību

"Digitālās ekonomikas izaicinājumi skar visus nodokļu veidus," uzsvēra FM valsts sekretāres vietnieks Ilmārs Šņucins. Digitalizētajiem uzņēmumiem ir vairākas būtiskas iezīmes, kas tos atšķir no klasiskās ekonomikas. Proti, jauno tehnoloģiju attīstība rada iespēju būtiskai līdzdalībai konkrētā ekonomikā bez (vai ar nebūtisku) fiziskās klātbūtnes, piemēram, tiešaistes mazumtirgotāji, sadarbības platformas Airbnb, abonentmaksas "Netflix". Tāpat liela nozīme ir, tā dēvētajiem, nemateriālajiem aktīviem -- datiem, algoritmiem, intelektuālajam īpašumam, kas var ļoti viegli mainīt savu pieraksta adresi. Digitalizēto uzņēmumu darbībā pastāv tāds fakts kā lietotāju radītā vērtība un pats produkts nepastāv, ja tā lietotāji nepiedalās tā radīšanā, piemēram, "Facebook" (pats neraksta ziņas, tās raksta lietotāji).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Naglis: Pēc taksometru nozares sakārtošanas lēto kompāniju pakalpojumi kļūs dārgāki

LETA,13.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nodokļu sakārtošanas taksometru nozarē lēto kompāniju piedāvātie pakalpojumi kļūs dārgāki, intervijā norāda zīmola Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis.

Viņš skaidro, ka ar tādiem tarifiem, ar kādiem patlaban strādā virkne kompāniju, ir «neiespējamā misija» darboties tālāk. Nomaksājot nodokļus, neesot iespējams segt izmaksas, kas ir lētākas par 44-45 centiem par kilometru. Pretējā gadījumā notiekot ārkārtīgi liela manipulācija ar nodokļu nomaksu. Lielajām kompānijām brauciena cenu izmaiņas tuvākajā laikā neesot gaidāmas.

Izņēmums gan varot būt pārvadājumi, kas skar lidostas apkalpošanu, jo iebraukšana šajā teritorijā esot ļoti dārga un tā ir jākompensē. Viņš gan pieļauj, ka mazās kompānijas meklēs iespējas, kā vēl vairāk izdevumus minimizēt. Taču tas notikšot uz kvalitātes samazināšanas rēķina - vecāka automašīna un negarantēta nokļūšana galapunktā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ierobežotu nelicencēto taksometru darbību starptautiskajā lidostā «Rīga», piesaistītas Mārupes pašvaldības policijas ekipāžas, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

«Sadarbībā ar Mārupes domi esam atraduši pašvaldības policijas ekipāžas, kuras maksimuma stundās stāvēs un dzenās [nelicencēto taksometru pakalpojumu sniedzējus],» teica Linkaits, piebilstot, ka Mārupes pašvaldības policijas ekipāžām darbu lidostā vajadzēja sākt pirmdien, 23.septembrī.

Tāpat ministrs pauda viedokli, ka ir izdarīts liels darbs, lai lidostā «atbīdītu bandītus prom no tā sauktā zelta kilometra».

Jau ziņots, ka no 15.septembra lidostas «Rīga» teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Tikai laikrakstā Dienas Bizness: Dažas adreses uzņēmējus pievelk kā magnēts

Māris Ķirsons,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir 40 adreses, kurās deklarējušies vismaz 110 uzņēmumu, tomēr tas ir 4,5 reizes mazāk nekā rekordistei, kurā mājo teju 600 kompāniju; juridisko adresi var iznomāt par 100 – 150 eiro gadā

To rāda SIA Lursoft pētījums un eksperiments. «Latvijā nevienā normatīvā nav noteikti ierobežojumi tam, cik uzņēmumiem vienā adresē drīkst būt juridiskā adrese. Biroju centru un arī biznesa inkubatoru adrese ir pat vairākiem desmitiem uzņēmumu juridiskā adrese, taču pētījumā konstatētajās vairākās adresēs tikai ar lielu fantāziju var pieņemt, ka tajās patiešām būtu sastopami nevis tikai daži vai daži desmiti, bet pat simtiem uzņēmumu,» skaidro SIA Lursoft pētniece Indra Urtāne.

Viņa kategoriski noraida pieņēmumu par to, ka visi – daudzi simti uzņēmumu – būtu «kreisie». «Tas, ka kādā adresē ir daudz reģistrētu kompāniju, vēl nenozīmē, ka tās visas ir nestrādājošas un fiktīvas. Piemēram, Rīgā, Šampētera ielā 139A, kurā reģistrēti 198 uzņēmumi, vairums no tiem ir saistīti ar Baltic Taxi zīmolu,» tā uz jautājumu, vai daudzi simti uzņēmumu vienā adresē nav uzskatāmi par riskantu parādību, atbild I. Urtāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridisko adrešu absolūta rekordiste pēc tajā reģistrēto komersantu skaita ir Vīlandes iela 12-3, Rīgā, kur patlaban reģistrēti 528 uzņēmumi, liecina Lursoft apkopotā informācija.

Vairākumam no šiem uzņēmumiem norādīts, ka to pamatdarbība saistīta ar citur nekvalificētu individuālu pakalpojumu sniegšanu, tāpat arī populāri šajā adresē ir uzņēmumi, kuri nodarbojas ar tirgus un sabiedriskās domas izpēti.

Šo adresi Rīgas klusajā centrā iecienījuši itāļu uzņēmēji, kuri ir arī daudzo Vīlandes ielā 12-3 reģistrēto uzņēmumu dalībnieki, informē Lursoft.

Ārpus galvaspilsētas izceļas kāda adrese Cēsīs. Lursoft izpētījis, ka Leona Paegles ielā 19A-41, Cēsīs vienlaikus reģistrēti 106 uzņēmumi. Izpētot šajā adresē reģistrētos uzņēmumus, atklājas, ka tie visi ir ar taksometru pakalpojumiem un pasažieru pārvadājumiem saistīti uzņēmumi. To vidū ir liela daļa ir uzņēmumu, kuru nosaukums iepriekš vai arī patlaban nes vārdu «Borts» un kuri ikdienā strādā ar zīmolu «Baltic Taxi». Lursoft norāda, ka daļai uzņēmumu patlaban ir uzsākts likvidācijas process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlmi sakārtot taksometru nozari vērtē pozitīvi, tomēr nav pārliecības, vai priekšlikumi efektīvi darbosies arī reālajā dzīvē.

Valdības sēdē šodien tiks skatīti grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas ietver arī jaunā satiksmes ministra Tāļa Linkaita priekšlikumus taksometru nozares sakārtošanai. Pirmais no regulējumiem definēs, ka mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka uz mobilajām aplikācijām attieksies reģistrēšanas nosacījumi un platformai būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm.

Grozījumi arī paredz paaugstinātas prasības pie starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektiem – lidostām, autoostām, dzelzceļa stacijām un ostām. Taksometru kompānijām būs iespēja noteikt konkrētu pārvadājuma cenu no šiem infrastruktūras objektiem. Pasažieris norēķinu varēs veikt arī ar īpašu kuponu, ko būs iespēja iegādāties vai nu tam paredzētā interneta vietnē, vai tirdzniecības vietās konkrētajos objektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepārdomāti ieviešot kopbraukšanas pakalpojumu, regulārajiem pasažieru pārvadātājiem varētu tikt atņemta daļa pasažieru.

Tā intervijā DB norāda AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns. «Savulaik es biju taksometru kompānijas Baltic Taxi padomes priekšsēdētājs un varu pateikt, ka šajā situācijā runa nav tik daudz par taksometriem, kā par starppilsētu pasažieru pārvadātājiem. Mēs savos maršrutos ilgus gadus cīnījāmies ar nelegālajiem pārvadātājiem, bet joprojām tiek veiksmīgi apieta esošā likumdošana. Paralēli Liepājas Autobusu parkam darbojas vēl virkne uzņēmumu, kas pārvadā pasažierus,» norāda L. Krongorns.

Viņš arī piebilst, ka, ieviešot kopbraukšanas pakalpojumu Latvijā, problēma ar nelegālajiem pārvadātājiem atkal pieaugs. DB jau rakstīja, ka partijas Vienotība Saeimas deputāti sadarbībā ar Ekonomikas ministriju (EM) ir izstrādājuši un iesnieguši izskatīšanai Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas pakalpojumus. Jāmin, ka populārākais uzņēmums pasaulē, kas sniedz šo pakalpojumu, ir Uber. Savukārt Latvijā darbojas arī uzņēmums Taxify. Tāpat jāmin, ka šie grozījumi kopumā ir izraisījuši negatīvu pasažieru pārvadātāju reakciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri lidostā: tarifi un kvalitāte visdažādākajā līmenī

Jānis Goldbergs,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.

Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.

Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads solās viest dažādus jaunumus taksometru nozarē, to DB atzīst nozares pārstāvji un atbildīgās valsts un pašvaldību institūcijas. Visi kā viens joprojām piekrīt, ka kaut kas ir jāmaina, lai arī šajā nozarē ieviestu kārtību un vienādus spēles noteikumus visiem tirgus spēlētājiem. Tomēr ne visos jautājumos domas par labākajiem iespējamiem risinājumiem sakrīt.

Satiksmes ministrija šobrīd ar ministrijām un sociālajiem partneriem saskaņo informatīvo ziņojumu par tiesisko regulējumu pasažieru pārvadājumiem ar taksometriem un priekšlikumiem nozares pilnveidošanai. Maijā tas tiks iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja apkopojusi un sagatavojusi priekšlikumus Satiksmes ministrijai. Pašvaldība aicina sagatavot grozījumus Autopārvadājumu likumā, paredzot, ka speciālās atļaujas (licences) izsniegšana vieglo taksometru pārvadājumu veikšanai ir deviņu republikas pilsētu un plānošanas reģionu kompetencē. Papildus noteikts, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedod tiesības veikt vieglo taksometru pārvadājumus republikas pilsētā un otrādi. Tāpat pēc domes paustā likumā būtu jānosaka, ka automašīnām, kas tiek izmantotas kā vieglie taksometri, ir jābūt pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai līzingā un visi pasažieru pārvadājumiem izmantotie transportlīdzekļi nedrīkst būt vecāki par trim gadiem vai par ražotāja noteikto garantijas termiņu no pirmās reģistrācijas datuma. Tieši pēdējā prasība ir izraisījusi neizpratni taksometru pakalpojumu sniedzējiem. AS Rīgas Taksometru parks valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks DB saka: «Kāda ir jēga tam, ka nosaka vecuma ierobežojumu? Būtiskākais ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniskā apskate un transportlīdzekļa uzturēšana atbilstošā tehniskā kārtībā. Jebkuru jaunu transportlīdzekli pusgada laikā var pārvērst par «miskasti».»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, grasās iesaistīties taksometru nozarē

Elīna Pankovska, Lāsma Vaivare,19.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, gatavojas iesaistīties taksometru nozarē

Tā liecina DB rīcībā esoša informācija, ko Rīgas domes vadība gan neapliecina.

Tomēr vairāki gan ar nozari saistīti, gan nesaistīti cilvēki apliecina, ka runas par kāda ne tieši ar pašvaldību saistīta uzņēmuma iesaisti taksometru biznesā klīstot jau ilgāku laiku. DB izpēte rāda – tās nav bez pamata.

Ēnu ekonomikas pētnieks un asociētais profesors Arnis Sauka DB atzīst, ka ir dzirdējis, ka Rīgas pašvaldība grasās izveidot taksometru uzņēmumu. «Tas būtībā ir par mūsu – nodokļu maksātāju naudu. No kurienes tad vēl viņiem nauda? Man kā nodokļu maksātājam neviens nav prasījis, vai es dodu savu naudu kādam, kuram, protams, būs liela alga un laba dzīve. Un šis bizness var būt ar mīnusiem vai pat bankrotēt. Tai pašā laikā ir arī privātais taksometru bizness, kam šādā veidā tiks bojāts tirgus. Ja Rīgas pašvaldība taisīs taksometru biznesu, un to, visdrīzāk, tā arī darīs, jo gan jau tas ir labs bizness, būs lozungs, ka mēs sakārtosim nozari un tā tālāk. Viņi nemonopolizēsies, bet paši saprotat, ko tas nozīmē,» piebilst A. Sauka. Arī Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis DB norāda, ka klīstot baumas par Rīgas domei pietuvināta taksometru uzņēmuma izveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Biznesa sakārtošanai atkal jaunas idejas

Elīna Pankovska,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plāno samazināt iecerēto valsts sociālās obligātās apdrošināšanas priekšapmaksu taksometru nozarei, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc taksometru nozares pārstāvju tikšanās ar Finanšu ministriju (FM) tapis skaidrs, ka nozarei tiks ieviesta valsts sociālās obligātās apdrošināšanas priekšapmaksa 130 eiro apjomā uz vienu taksometra automašīnu mēnesī, DB norāda Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis. «Tā arī ir vienīgā atblāzma no nozares piedāvājuma. Protams, labāk par neko. Lai vesela pusotra gada darbs nebūtu pilnīgi vējā, un tā vienīgais rezultāts nebūtu FM un Labklājības ministriju (LM) noraidījums visiem nozares priekšlikumiem, pēdējā brīdī bija jāveic korekcijas, lai nonāktu pie vāja kompromisa,» piebilst J. Naglis. Jāatgādina, ka nozares sākotnējais priekšlikums bija ieviest tā saukto ikmēneša patentmaksu katram taksometram 286 eiro apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdienas rītā tika slēgts Deglava tilts Rīgā. To, vai tilta slēgšana izraisīja satiksmes haosu, komentē Baltic Taxi brigadieris Jānis Ledainis.

Komentāri

Pievienot komentāru