Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.
Prese
Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.
Televīzija
Televīzijā septembrī, salīdzinot arī augustu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 10 %. Septembrī televīzijā noraidītas 50,0 tūkstoši minūtes, bet augustā – 45,2 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits septembrī sasniedza 125 734 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada septembri, ir par 40 % vairāk (2006. gadā reģistrēti 89 503 reklāmas gadījumi). TNS Latvia Reklāmu reģistra vadītāja Inese Vēvere norāda, ka šā gada 28.septembrī tika sasniegts 2007.gada TV reklāmu rekords - 4649 reklāma vienā dienā, kas līdz septembra beigām ir lielākais fiksēto reklāmu skaits Reklāmu reģistra pastāvēšanas vēsturē. Salīdzinājumam - pērn lielākais reklāmu skaits dienā bija 16. decembrī – 3833 reklāmas.
Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Henkel, Colgate-Palmolive, L’Oreal, Rimi, Unilever, Masterfoods, Coca-Cola HBC, LMT. Reklamētākās markas televīzijā – Vanish, Rimi, Coca-Cola.
Radio
Radio reklāmas apjomi 2007. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, ir samazinājušies par 1 %, attiecīgi septembrī izskanējušas 18,6 tūkstoši reklāmas minūtes, bet augustā – 18,8 tūkstotis minūtes.
Šī gada septembrī radio reģistrētas 41 952 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada septembri, ir par 1 % vairāk, jo pērn septembrī tika fiksētas 41 593 radio reklāmas.
Septembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Maxima, Nordea, Veho, Essential Club, Rautakesko, Bite, Skandi Motors, Baltijas pērle, Hansabanka. Reklamētākās markas – LMT, Maxima, Nordea.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares septembrī:
* Kosmētika, higiēna
* Sakari, biroja aprīkojums
* Mājsaimniecības preces
* Pārtikas produkti
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums