Jaunākais izdevums

Kompānija Procter&Gamble, pielāgojoties pircēju prasībām pēc aizvien lētākiem produktiem, laidusi klajā jaunu mazgāšanas līdzekļa Tide produktu, ziņo Wall Street Journal.

Jaunajā produktā trūkst dažas tīrīšanas vielas, kas ir atrodamas dārgāku mazgājamo līdzekļu sastāvā. Taču, kā norāda kompānija, šis līdzeklis maksās par 20% lētāk.

Šī produkta esamība pierāda to, ka ražotājiem jāpielāgojas ekonomikas radītajiem skarbajiem apstākļiem un jāmaina kurss.

P&G vadītāji ļoti bažījās, ka tāda produkta kā Tide Basic ieviešana varētu aptraipīt Tide kvalitatīvo zīmolu, kas ik gadu gūst ap 3 miljardiem no kopējiem 79 P&G ieņēmumiem. Taču vērojot kā cilvēki arvien vairāk izmanto tādas metodes kā kuponu krāšana, akciju preču iegāde lai sabalansētu savus tēriņus,, P&G pieņēma šādu lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz Gillette izaicinājumiem, Procter & Gamble akcijai klājas labi

Pēdējo gadu laikā vīriešu vidū dominējot bārdas kultam, grūtāk klājas atsevišķiem tādu preču ražotājiem, kas paredz šāda apmatojuma likvidēšanu. Piemēram, grūtības pēdējā laikā ziņot par izciliem darbības rezultātiem bijušas Procter & Gamble skuvekļu biznesam Gillette, kam bijusi negatīva ietekme uz visa kopējā uzņēmuma ienākumiem. Turklāt mazāk skujas ne tikai vīrieši – arī sievietes nevēlamo apmatojumu arvien vairāk likvidējot, piemēram, ar lāzeru palīdzību. Tāpat pieejamā informācija liecina, ka Gillette ir sarežģīti konkurēt ar uzņēmumiem, kuri piedāvā lētākus apmatojuma likvidēšanas produktus (kaut vai tos pašus skuvekļus). Rezultātā Gillette spiesta samazināt savu produktu cenu (negatīva ietekme uz peļņas maržām), kur, piemēram, ASV tirgus daļa šai kompānijai šobrīd sarukusi līdz 54% no 70% 2010. gadā, liecina Euromonitor dati. Tāpat Giltette pārdošanas apjomi pagājušogad salīdzinājumā ar vēl iepriekšējo gadu sarukuši par 5,4% līdz 1,4 miljardiem ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Procter&Gamble nomaina uzņēmuma vadītāju

LETA,29.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV higiēnas, mājsaimniecības un patēriņa preču ražotājs Procter&Gamble paaugstinājis skaistumkopšanas produktu ražošanas struktūrvienības direktoru Deividu Teiloru, kas tagad kļuvis par kompānijas vadītāju, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

Teilors aizvietos pašreizējo "Procter&Gamble" vadītāju Alanu Lefliju, otrdien vēsta mediji.

57 gadus vecais Teilors uzņēmumā strādā jau 35 gadus, kuru laikā viņš ieņēmis vairākus augsta līmeņa vadītāja amatus.

Procter&Gamble, kas ražo tādu pazīstamu zīmolu kā Pampers un Gillette produktus, pašreiz samazina savu produktu līniju, daļu pārdodot konkurentiem.

Uzņēmums jaunākos finanšu rezultātus publiskos ceturtdien.

Kā ziņots, Procter&Gamble šā biznesa gada trešajā ceturksnī, kas noslēdzās martā, strādāja ar 2,2 miljardu dolāru (1,9 miljardu eiro) tīro peļņu un tas ir par 17,5% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju guru Vorena Bafeta uzņēmums Berkshire Hathaway iegādāsies bateriju ražotāju Duracell no starptautiskās kompānijas Procter&Gamble, raksta Business Insider.

Bafets paziņojumā minējis, ka viņu vienmēr ir fascinējis Duracell – gan kā patērētāju, gan kā ilgtermiņa Procter&Gamble un Gillette investoru. Viņš piebilst, ka Duracell ir vadošais pasaules zīmols, kas pārstāv kvalitatīvu produkciju, tādēļ labi saderēs kopā ar Berkshire Hathaway.

Berkshire maksās aptuveni 1,7 miljardus dolāru naudā un Procter&Gamble vēl saņems 4,7 miljardu dolāru vērtas sava uzņēmuma akcijas, kuras patlaban pieder Berkshire Hathaway.

Procter&Gamble vadītājs A.G. Leflijs uzsvēris, ka pateicas Duracell darbiniekiem par viņu ieguldījumu, jo viņi padarījuši Duracell par pasaules līderi bateriju ražošanā. Viņš arī uzsvēris, ka ir pārliecināts, ka jaunā īpašnieku struktūra nodrošinās spēcīgu atbalstu Duracell nākotnes izaugsmes plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krituma laikā par sevi atgādinājuši «vecās ekonomikas» līderi

Akciju cenas novembra pirmajā pusē pēc oktobra izpārdošanas nedaudz atguvušās. Turklāt interesanti, ka investori šoreiz uzticību pauduši vairākiem lielajiem tā saucamās vecās, tradicionālās ekonomikas pārstāvjiem. Pirms šī oktobra notikumiem ilgstoši varēja runāt par to, ka gluži vai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmu tehnoloģiju gigantu akciju cenu pieaugums bija atbildīgs vairāk nekā par pusi no kopējās ASV akciju tirgus izaugsmes. Šo kompāniju kapitalizācijai līdz ar to akciju cenu kāpumu kļūstot lielākai, auga arī to ietekme uz visu kopējo indeksu. Savukārt daudzas vecās ekonomikas uzņēmumu akcijas auga lēnāk vai stagnēja. Savukārt pēdējā laikā situācija mainījusies - tehnoloģiju kompāniju akcijas gāzušās straujāk, bet zināmu stabilitāti investori varēja atrast atsevišķu agrāko korporatīvo līderu vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Papildināta ar FOTO - Sekojot idejai: Tic kaltētu mēslu biznesam un turpina to

Anda Asare,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Gavi Store joprojām ražo un izplata kaltētu govs mēslu pulveri gavi, ko pievieno ūdenim, ar ko mazgā grīdu

Aizspriedumi šajā biznesā ne vien traucē, bet arī palīdz nodrošināt publicitāti.

Iepriekš gavi pulveri ražoja un izplatīja Alīnas Gržibovskas uzņēmums SIA Domi. Tas nebija kompānijas vienīgais darbības virziens, tā nodarbojās arī ar dzīvnieku pieskatīšanu. «Man diezgan veiksmīgi attīstījās dzīvnieku pieskatīšanas bizness, bet trūka laika, lai pilnvērtīgi pievērstu uzmanību gavi. Turklāt jārēķinās, ka dzīvnieku pieskatīšana ir lokāls bizness. Lai gan klientu loks katru gadu paplašinājās un bija patīkami vērot tā attīstību, man bija jārēķinās ar objektīvo realitāti. Mans vīrs dzīvo ārzemēs – ja dzīvošu pa divām valstīm, nevarēšu nodarboties ar dzīvnieku pieskatīšanu,» stāsta Alīna. Tāpēc viņa šo biznesu pārdeva un kopš pagājušā gada 1. oktobra vairs nav šī uzņēmuma īpašniece. Attīstīt savu kompāniju no nulles un pēc četriem gadiem to pārdot – tā viņai bijusi ļoti interesanta pieredze. Pērn jūlijā Alīna ievietoja sludinājumu par uzņēmuma pārdošanu bizon.lv, septembra sākumā bija pārrunas ar pircēju un oktobrī uzņēmumam jau bija cits īpašnieks. Darījuma summa neesot bijusi liela, bet pārdošanas scenārijs bijis izdevīgāks nekā uzņēmuma slēgšana, un Alīna vēlējusies, lai iesāktais bizness turpinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošās Rietumvalstu kompānijas jau kādu laiku sākušas ziņot par savu iepriekšēja ceturkšņa sniegumu. Peļņas atskaites bieži vien papildina uzņēmumu vadītāju spriedumi un mājieni par nākotni. Redzams, ka šo finanšu atskaišu publicēšanas sezonu daudzas lielās kompānijas arī izmanto, lai informētu par savu produktu un pakalpojumu cenu tālāku palielināšanu.

Piemēram par cenu palielināšanu plašam produktu klāstam nupat ziņojis globālais dažnedažādu patēriņa preču ražotājs Procter & Gamble (tas kontrolē, piemēram, Gillette, Pampers, Ariel un teju neskaitāmas citas preču zīmes). Līdzīgi par cenu palielināšanu ziņojis globālais patēriņa preču smagsvars Unilever, kas iepriekšējā ceturksnī vidēji tās audzējis par 4%, kas ir visvairāk kopš 2021. gada. Arī šai kompānijai piederošo preču zīmju saraksts ir ļoti garš, kur cita starpā šis uzņēmums ir lielākais pasaules saldējuma ražotājs (tas kontrolē, piemēram, Magnum preču zīmi).

Vēl par savu cenu palielināšanu nupat ziņojuši tādi uzņēmumi kā Nestle, Danone un WD-40 Co utt. Tāpat dauzu šādu uzņēmumu vadība devusi mājienus, ka cenu palielināšana, iespējams, būs nepieciešamā arī nākamgad. “Mums jāgatavojas vēl vismaz 12 mēnešiem ar inflācijas spiedienu. Mēs atrodamies tādā inflācijas vidē, kas ir vērojama reizi divdesmit gados,” spriedusi minētā Unilever vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Procter&Gamble pārdevis savu zāļu biznesu par 3.1 miljardu dolāru

,25.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Procter&Gamble pārdevis savu medikamentu biznesu īru specializētajai zāļu kompānijai Warner Chilcott, raksta Financial Times.

3.1 miljardu ASV dolāru vērtais darījums turpina Procter&Gamble iesāktās finanšu operācijas farmācijas nozarē. Jau notikuši darījumi ar tādām kompānijām kā GlaxoSmithKline un Novartis. No farmācijas nozares Procter&Gamble šī gada ieņēmumi līdz 30. jūnijam sasniedza 540 miljonus ASV dolārus, no kopējiem 2.3 miljardus dolāru lielajiem koncerna ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka laiž apgrozībā sudraba jubilejas monētu «Latvijas Universitāte». Tās grafisko dizainu veidojis mākslinieks Guntars Sietiņš, ģipša modeli – tēlnieks Jānis Strupulis.

Monētas aversā izmantots Latvijas Universitātes ģerbonis, savukārt reversa kompozīciju veido Latvijas Universitātes galvenā ēka, kuras priekšplānā gudrības simbols – uz grāmatām sēdoša pūce.

Monētas kalumā, atveidojot Latvijas Universitātes ģerboni, izmantota Nīderlandes Karaliskās kaltuves patentētā tehnoloģija – metālā iekalts fotoattēls, kas Latvijā jau lietota monētu sērijā «Cilvēki». Paredzams, ka monēta būs interesanta gan kolekcionāriem, gan tiem daudzajiem, kuru dzīve saistīta ar Latvijas Universitāti.

Sudraba 1 lata monēta «Latvijas Universitāte» ir likumīgs maksāšanas līdzeklis Latvijas Republikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pret vīrusu - ar bērza tāss ekstraktu

Kristīne Stepiņa,11.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā ir būtiski palielinājies pieprasījums pēc augu valsts produktiem, tostarp, betulīna, ko iegūst no bērzu mizas baltās daļas – tāss, secina ārsts, zīmola "Dr.Tereško tējas" izveidotājs un ZS "Doktus" īpašnieks Artūrs Tereško.

Uzņēmuma produktu portfelī "Betullife" ir pieci dažādi betulīnu un vērtīgu ārstniecības sakņu un ziedu pulveri saturoši uztura bagātinātāji, kas ir izstrādāti, sadarbojoties ar Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūta zinātniekiem Aigaru Pāži un Jāni Rižkovu. Pēc kokapstrādes uzņēmuma "Latvijas finieris" pasūtījuma institūtā ir veikti pētījumi par augstas tīrības betulīna ražošanu no bērza pārstrādes produktiem.

A.Tereško uzskata, ka profilaktiskiem pasākumiem ir daudz lielāka nozīme nekā ārstēšanai, tāpēc iesaka pareizi ēst, daudz kustēties svaigā gaisā, dzert zāļu tējas un veicināt imunitāti, lietojot betulīnu saturošus ārstniecības līdzekļus, kuriem ir nozīmīga loma cīņā pret dažādiem vīrusiem – arī Covid – 19.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilie sakari joprojām reklamētākā nozare Latvijā

Sanita Igaune,03.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo sakaru nozare (Tele2, LMT, Bite) pirmajos sešos mēnešos ir saglabājusi reklamētākās nozares statusu, otrdien žurnālistiem pastāstīja TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Tai seko mazumtirdzniecības nozare (Maxima, Rimi, Linstow), trešajā vietā ir mājsaimniecības higēna (Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser), ceturtajā – aukstie dzērieni (Coca Cola, Cido, Cēsu alus), bet piektajā vietā – zāles (Nycomed, Berlin-Chemie, Menarini, Sandoz).

Pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Pozīcijas, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu ir saglabājusi mobilo sakaru un mazumtirdzniecības nozare, kā arī ceturto vietu auksto dzērienu nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzņēmums ilgtermiņā spētu ne tikai eksistēt, bet arī augt un attīstīties, vadības komandai nemitīgi ir jāseko līdzi globālajām tirgus tendencēm, kā arī skaidri jāzina, kādu viņi vēlas savu biznesu redzēt pēc pieciem un desmit gadiem, spriež Valērija Lieģe, Oaklins Baltics partnere.

Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir stratēģija, atzīmē V. Lieģe, piebilstot, ka nereti uzņēmuma vadības komanda ir tik ļoti ierauta operacionālajās lietās, ka aizmirst par lielo bildi. Tiklīdz tas notiek, virzība uz priekšu apstājas, jo vadības galvenais uzdevums nav kontrolēt detaļas, bet gan rūpēties par lielo vīziju, skaidro Oaklins Baltics partnere, uzsverot, ka svarīgi aspekti biznesa veiksmes stāstā ir arī profesionāla komanda un pareizie sadarbības partneri.

Vilina izaicinājumi

“Jau kopš bērnības es vienmēr esmu gribējusi būt starp labākajiem, tāpēc pēc vidusskolas beigšanas nolēmu iestāties Rīgas Ekonomikas augstskolā, kas tajā laikā bija viena no prestižākajām augstākās izglītības iestādēm Latvijā,” atminas V. Lieģe. “Tā bija praktiski vienīgā ārzemju augstskola mūsu valstī, un, lai tajā tiktu, bija jāiztur milzīgs konkurss, jo uz vienu vietu pretendēja apmēram 15 cilvēki. Tas man šķita izaicinoši, bet arī ļoti vilinoši, tāpēc es nolēmu mēģināt. Ja godīgi, apgūstamā joma tolaik pat nešķita tik svarīga, jo mani vairāk saistīja doma par iespēju mācīties šajā prestižajā augstskolā, nevis apgūt kādu konkrētu profesiju. Es vienkārši gribēju būt starp labākajiem, jo, manuprāt, pēc 12. klases ir ļoti grūti izlemt, kas tieši tu vēlies būt. Es nevarētu teikt, ka jau no padsmit gadiem zināju, ka vēlos savu dzīvi saistīt ar finansēm, taču tieši tā arī sanāca,” spriež V. Lieģe, kura arī savu pirmo profesionālo pieredzi ieguva tieši studiju laikos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz visiem zināmajiem veļas pulveru zīmoliem būs no Latvijas tirgus jāaiziet vai arī jāpiedāvā mazgāšanas līdzekļi, kuros fosfātu saturs ir attiecīgi samazināts.

To Db.lv pavēstīja vides ministra padomnieks Didzis Jonovs, komentējot uz 7.jūliju valdībā iesniegtos noteikumus, kas Latvijā aizliegs tirgot veļas mazgāšanas līdzekļus, kuros fosfātu saturs pārsniedz 0.5 procentus no kopējās masas.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)Šo līdzekļu izplatītājiem tiks dots gandrīz viena gada pārejas periods lai iztirgotu esošos mazgāšanas līdzekļu krājumus un iegādātos jaunus, kas atbilst jaunajām prasībām, jo noteikumi stāsies spēkā nākamā gada 1. jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas tirgus sarucis par 13%

Dace Skreija,09.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju reklāmas tirgus 2010. gadā attiecībā pret 2009. gadu samazinājies par 13% un bijis 52,7 milj. Ls apjomā.

Salīdzinot ar 2009. gadu, tik pat kā nemainīgs ir palicis televīzijas un interneta reklāmas tirgus, televīzijā kritums par 1%, internetā par 2%. Vislielāko kritumu piedzīvojis preses reklāmas tirgus – laikraksti par 32% un žurnāli par 30%.

«Reklāmas apjomu kritums presē par 30–32% ir pagājušā gada pirmā pusgada efekts. Mēneša žurnāli turpina izjust imidža reklāmu samazinājumu, nedēļas žurnāli piesaista pārdošanas kampaņas un uz tā rēķina iegūst. Laikraksti informācijas pasniegšanas ātruma ziņā zaudē internetam, taču saglabā augstu lasītāju uzticamību drukātajam medijam, kas reklāmas apjomu ziņā uzrāda pozitīvu tendenci šogad. Prese kopumā 2011. gadā rēķinās ar reklāmas apjomu pieaugumu, jo vairāk – tieši žurnālu grupā. Par kategorijas spēku šobrīd liecina gan lasītāju auditoriju stabilitāte, gan abonentu skaita pieaugums,» skaidro AS Diena reklāmas aģentūras direktore Ilana Isājeva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Valda bažas, ka vasaras rallijs biržās sevi izsmēlis

Žanete Hāka,09.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz akciju tirgus indeksu kāpumu, tirgū valda bažas par to, ka vasaras rallijs varētu būt sevi izsmēlis, jaunākajā apskatā norāda LHV Bankas eksperte Zane Tiltānova.

Tas pamatā skaidrojams ar to, ka peļņas sezona tuvojas noslēgumam un ekonomikas dati joprojām nespēj iepriecināt. Līdz ar to pagaidām nav redzams skaidrs katalizators, kas varētu likt akciju tirgiem turpināt kāpumu, uzskata eksperte.

Lai gan jūlija nodarbinātības dati radīja vilšanos, ASV biržu indeksi aizvadīto nedēļu noslēdza ar kāpumu. S&P 500 indeksa vērtība nedēļas laikā pieauga par 1,82%, savukārt Dow un Nasdaq – attiecīgi par 1,79% un 1,50%. Turklāt VIX indeksa vērtība nedēļas laikā saruka par 7,36%. No sektoriem vislabāko sniegumu aizvadītajā nedēļā uzrādīja veselības aprūpes, enerģētikas un patēriņa preču sektori, savukārt vissliktāk klājās finanšu sektoram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Max Factor atvadās no Amerikas

,05.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Procter & Gamble Co. nolēmusi no ASV kosmētikas veikalu plauktiem izņemt Max Factor kosmētikas līniju, kas nav pietiekami populāra, lai turpināto to piedāvāt ASV tirgū, raksta online.wsj.com.

Procter & Gamble Co atzīmē, ka Max Factor ierindojas starp top zīmoliem stratēģiski svarīgos tirgos, piemēram, Krievijā un Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā pieaudzis reklāmas apjoms televīzijā

Elīna Pankovska,26.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, televīzijā novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un radio – samazinājums, liecina pētījumu aģentūras TNS Latvia dati.

Televīzijā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 2 % un kopumā jūlijā noraidīti 43,8 tūkst. reklāmas minūšu. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmas apjoma samazinājums pret jūniju ir novērojams katru gadu, jo vasaras mēnešos reklāmdevēji TV izvietojot mazāk reklāmas. Taču šogad vasarā samazinājums bijis vairākas reizes mazāks nekā iepriekšējos gados, kas liecina par lielu TV piesātinājumu ar reklāmu tradicionālajos klusuma mēnešos. Tas nozīmējot, ka rudenī pieaugums pēc vasaras nebūs tik straujš kā agrāk. Jūlijā lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši: Henkel, Reckitt Benckiser, Procter & Gamble, Coca – Cola un Tele2. Reklamētākie zīmoli televīzijā bijuši : Danone, Zelta zivtiņa, Maxima, Aldaris un Gruzija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Procter&Gamble peļņa - 2.47 miljardi USD

,05.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākā patēriņa preču ražotāja Procter&Gamble finanšu rezultāti par finanšu gada ceturto ceturksni liecina, ka kompānijas peļņa ir 2.47 miljardi USD.

Jāatzīmē, ka tas ir peļņas kritums, jo pagājušā finanšu gada pēdējā ceturksnī Procter&Gamble peļņa bija 3.02 miljardi USD.

Kompānija peļņas zudumu skaidro ar cilvēku pirktspējas mazināšanos. Pēdējā ceturksnī pārdošanas apjomi kompānijai samazinājusies par 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Februārī TV, presē un vidē pieaudzis reklāmu apjoms

Dace Skreija,05.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar 2010. gada februāri, TV, avīzēs, žurnālos un vidē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet radio neliels samazinājums, liecina TNS Latvia apkopotā informācija.

Analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada februāri, TV, avīzēs, žurnālos un vidē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet radio neliels samazinājums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka mediju piesātinājums ar reklāmu ir augsts – šī gada februārī, skaitot kopā visus analizētos medijus, reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 201,29 tūkstošus, kas ir augstākais rādītājs kopš 2008. gada.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada februārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 11%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 6%, sasniedzot 4,57 tūkstošus reklāmas gadījumu. Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) februārī bija Prisma Peremarket, Air Baltic, Capital, Inchcape Motors un PTA. Reklamētākie zīmoli avīzēs – Prisma, Air Baltic, Nissan, iPad un PTA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Procter&Gamble iegādāsies Merck veselības aprūpes produktu ražošanas biznesu

LETA,19.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas farmācijas un ķīmijas kompānija «Merck» ceturtdien paziņoja, ka pārdos plaša patēriņa veselības aprūpes produktu ražošanas biznesu ASV higiēnas, mājsaimniecības un patēriņa preču ražotājam «Procter&Gamble».

Šī darījuma summa veidos 3,4 miljardus eiro, un tas paredz, ka aptuveni 3300 «Merck» darbinieki pāries pie «Procter&Gamble».

«Merck» jau septembrī pavēstīja, ka apsver dažādas iespējas plaša patēriņa veselības aprūpes produktu ražošanas biznesam, tostarp tā pārdošanu.

Uzņēmums ceturtdien norādīja, ka ienākumus no šī darījuma galvenokārt izmantos parādsaistību nomaksai.

«Merck» veselības aprūpes produktu bizness ražo vairāk nekā 900 produktus, kas tiek pārdoti 44 valstīs.

Šo darījumu paredzēts pabeigt līdz gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas tirgus pamazām, bet stabili atgūstas

Elīna Pankovska,27.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc laukuma kvadrātcentimetros un reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, medijos ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums. Par to liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati par šā gada septembri.

Televīzijā septembrī, salīdzinot ar augustu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 5%. Kopumā septembrī televīzijā noraidīti 42,9 tūkst. reklāmas minūšu, bet augustā – 40,72 tūkst.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka kopumā reklāmas tirgū šī gada pirmajos trijos ceturkšņos novērojamas pozitīvas tendences, kas liecina, ka tirgus pamazām, bet stabili atgūstas pēc krituma.

Šogad arī kopējais reklāmu garums ir bijis par 15% lielāks. Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter& Gamble, Bite, Tele2, Henkel un Unilever, bet reklamētākie zīmoli televīzijā bija Bite, Tele2, Zelta Zivtiņa, Maxima un Bifri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī pieaudzis reklāmu apjoms visos medijos

Elīna Pankovska,02.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā mēnesī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, visos medijos ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati.

Vidē šī gada janvārī izvietoti 419,82 tūkst. kvadrātmetri reklāmas. Šogad vides reklāmu kopējā platība ir par 54% lielāka nekā pērnā gada janvārī. Vides reklāmas gadījumu skaits, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 80%.

Janvārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija Linstow, Rimi, Zetcom, Ziedot un LMT, bet reklamētākie zīmoli – Rimi, Amigo, Paēdušai Latvijai, Dell un LMT.

Televīzijā janvārī kopumā noraidīti 32,34 tūkst. reklāmas minūšu, kas ir par 18% vairāk nekā pagājušā gada janvārī. Janvārī reģistrēti 83,14 tūkst. reklāmu, kas ir par 20% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, jau šovasar valsts meži varētu atsākt tirgot apaļkoksni ar FSC logo, bet no 2012. gada arī uzsākt pārdot koksni ar PEFC logo.

Tādējādi, ja īstenotos labākais scenārijs, valsts mežu apsaimniekotājas a/s Latvijas valsts meži (LVM) struktūrvienība LVM Mežs pēc nepilna gada pārtraukuma varētu atsākt koksnes ar FSC logo pārdošanu.

LDDK piesaka šahu Latvijas Vēstnesim

Uzņēmēji uzskata, ka var samazināt valsts nodevas, kuras jāmaksā par obligātajiem sludinājumiem laikrak­stā Latvijas Vēstnesis.

Investors

Likmju celšanas gaidās

Akciju tirgus jau lielā mērā iecenojis procentu likmju kāpumu.

Enerģētika

Par biodegvielas nākotni nevar izšķirties

Neste Oil otrās paaudzes biodegvielai zaļo gaismu Latvijā vēl nedod.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Procter & Gamble finanšu rezultāti iepriecina investorus

Žanete Hāka,26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākā patēriņa preču kompānija Procter & Gamble paziņojusi par finanšu gada otrā ceturkšņa rezultātiem, kas pārspējuši analītiķu prognozes, raksta Bloomberg.

Rezultātus uzlabot palīdzēja produktu cenu paaugstināšana un izmaksu samazināšana.

Patlaban kompānija, kuras jaunais vadītājs ir Deivids Teilors, velta uzmanību, lai uzlabotu peļņas maržu un samazinātu izdevumus, tādējādi tiekot galā ar spēcīgā dolāra negatīvo efektu. Valūtas kursa svārstības ir samazinājušas uzņēmuma ienākumus ārvalstīs – iepriekšējā ceturksnī pārvēršot 2% pieaugumu 9% lielā kritumā.

Kompānijas ienākumi otrajā ceturksnī sasniedza 1,04 dolārus par akciju. Analītiķi prognozēja, ka tie sasniegs 98 centus.

Kompānija prognozē, ka valūtas negatīvais efekts ienākumus šajā gadā samazinās par 37 centiem uz akciju jeb par 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Procter & Gamble peļņa sarukusi par 11,3%

Jānis Šķupelis,03.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Procter & Gamble paziņojusi, ka tās šā gada otrā ceturkšņa peļņa samazinājusies par 11,3% līdz 2,19 miljardiem ASV dolāru.

Jāpiebilst, ka attiecīgajā periodā pērn kompānija spēja strādāt ar 2,47 miljardu lielu peļņu. Tiesa, labas tendences uzrādījuši kompānijas pārdošanas apjomi, kuri otrajā ceturksnī palielinājušies par 5% līdz 18,93 miljardiem USD.

Jāatgādina, ka kompānijai Procter & Gamble pieder tādas preču zīmes kā Head & Shoulders un Pampers un Gillette.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūnijā pieaudzis reklāmas apjoms medijos

Jānis Rancāns,28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā TV, radio, vidē un žurnālos pieaudzis reklāmas apjoms, salīdzinot ar 2010. gadu. Salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, pieaudzis reklāmas apjoms visās mediju grupās, izņemot avīzes, liecina Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrasTNS Latvia pētījums.

2011. gada jūnijā televīzijā raidīts 43,9 tūkstoši reklāmas minūšu, kas ir 8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gada jūniju. Šī gada jūnijā ir reģistrēti 126,7 tūkstoši reklāmu – par 13% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Tele2, LMT un Unilever. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BITE, RIMI, Maxima, Algida un Schwarzkopf.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada jūnijā sasniedza 436 090 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 3%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits jūnijā sasniedza 4 989 reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru