Latvijā mobilo sakaru nozare (Tele2, LMT, Bite) pirmajos sešos mēnešos ir saglabājusi reklamētākās nozares statusu, otrdien žurnālistiem pastāstīja TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.
Tai seko mazumtirdzniecības nozare (Maxima, Rimi, Linstow), trešajā vietā ir mājsaimniecības higēna (Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser), ceturtajā – aukstie dzērieni (Coca Cola, Cido, Cēsu alus), bet piektajā vietā – zāles (Nycomed, Berlin-Chemie, Menarini, Sandoz).
Pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Pozīcijas, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu ir saglabājusi mobilo sakaru un mazumtirdzniecības nozare, kā arī ceturto vietu auksto dzērienu nozare.
Mājsaimniecības higiēnas preču reklāmā šogad ieguldīts vairāk līdzekļu, norādīja M. Traubergs, tādējādi attiecīgā nozare ir pakāpusies uz trešo vietu. Savukārt zāļu nozares reklāmdevēji reklāmām tērējuši mazāk nekā 2009. gada pirmajos sešos mēnešos, līdz ar to atkāpjoties uz piekto vietu.
Šogad pieci lielāko nozaru reklāmdevēji veikuši par aptuveni 10% lielākus ieguldījumus reklāmā nekā pagājušā gada pirmo piecu nozaru pārstāvji.
Pirmajā pusgadā lielākie reklāmdevēji ir Henkel, Tele2, Procter & Gamble, Coca Cola un Danone, bet reklamētākie zīmoli ir Danone, Lattelecom, Zelta Zivtiņa, Maxima un Viasat. Lattelecom un Viasat šajā pieciniekā ir jaunpienācēji, kas skaidrojams ar analogās TV atslēgšanu.
Pirmā pusgada lielāko reklāmdevēju tops ir interesants ar Henkel izrāvienu par piecām vietām augšup, kā arī līdz šim stabilu pirmo piecu reklāmdevēju LMT un Bites palikšanu ārpus tā, atzīmēja M. Traubergs.