Ražošana

Prezidente gandarīta par karotītes sekmēm

,01.06.2007

Jaunākais izdevums

Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga vakar vakarā Daugavpils rajona Sventes muižā tikās ar Latvijas lauksaimniecības un pārtikas produktu tirgus veicināšanas programmas jeb Zaļās karotītes dalībniekiem un Lauksaimniecību organizāciju pārstāvjiem, uzsverot, ka aizvadītie astoņi gadi Latvijai ir nesuši lielu izaugsmi dažādās jomās, un viņa izteica cerību, ka šī attīstība turpināsies arī nākamo gadu laikā, Db.lv informēja Prezidenta preses dienests.

Pēc prezidentes sacītā, no pirmās reizes, kad viņa ir izdzirdējusi par tā dēvētās Zaļās karotītes programmu, viņa ir bijusi pilnībā pārliecināta, ka šādai programmai ir jābūt un tā nesīs labumu Latvijas pārtikas un lauksaimniecības produktu ražotājiem.

Prezidente ir tā dēvētās Zaļās karotītes patronese un šajā tikšanās reizē, savas prezidentūras noslēgumā, prezidente uzsvēra, ka aizvadītajos gados ir bijis ļoti nozīmīgi, ka Latvijā ražotie produkti tikuši reklamēti un atpazīti, un ieguvuši lielu ievērību ne tikai Latvijas iedzīvotāju vidū, bet arī ārpus mūsu valsts.

Pēc prezidentes sacītā, viņai ir bijis liels gandarījums un lepnums cīnīties par Latvijas interesēm ārzemēs, zinot cik stipri ir Latvijas ļaudis, kas attīsta Latviju un arī tās lauksaimniecību un pārtikas nozari: "Man ir bijis prieks pie daudziem no Jums viesoties, man ir bijis gandarījums redzēt kā cep maizi, kā top Jūsu ražotnēs ievārījums, kā aug kumeļi, cik Js esat bijuši spējīgi pārvarēt dažādas grūtības un vienmēr garantēt savu produktu augsto kvalitāti un arī dot darba vietas Latvijas iedzīvotājiem".

Sarunā tika atzīmēts, ka šī programma noteikti ir bijusi ļoti sekmīga, jo kopš 2002. gada Latvijas pārtikas un lauksaimniecības produktu eksports ir pieaudzis par trīs reizēm, kas ir ievērības cienīgs rezultāts. Vaira Vīķe-Freiberga atzina, ka šis ir viens no tiem statistikas rādītājiem, kas patiesi raisa gandarījumu un iedrošina lauksaimniekus turpmākiem plāniem.

"Latvijā ražotie lauksaimniecības pārtikas produkti ir pazīstami ar to, ka tie ir skaisti, garšīgi un latviski, tāpēc es novēlu arī turpmākos gados Jums tikpat sekmīgi darboties, kā līdz šim, un pārvarēt arvien jaunus izaicinājumus," novēlēja prezidente.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karotīti integrēs ar Rīgas marku

Sandra Dieziņa,20.02.2013

Latvijas ražotāju produkcija, kurai piešķirts Nacionālās pārtikas kvalitātes "Zaļā karotīte" zīmols.

Foto: Leta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bordo karotīti, ko paredzēts ieviest 2014. gadā, plānots integrēt ar preču zīmi Rīgas marka.

Par to šobrīd tiek veiktas pārrunas ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, informē Latvijas pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure. Šāda iespēja palīdzētu pārtikas uzņēmumiem eksportā uz ārvalstīm. Paredzēts, ka uzņēmumi, kas būs saņēmuši karotītes preču zīmi, ar atvieglojumiem varēs saņemt preču zīmi Rīgas marka, jo būs izpildījuši noteiktas kvalitātes prasības.

Trešdien zemkopības ministre Laimdota Straujuma parakstīja līgumu ar LPUF vadību par karotītes nodošanu LPUF pārziņā. LPUF turpmāk rūpēsies par karotītes popularizēšanu, lietošanas tiesību piešķiršanu un līgumu slēgšanu ar ražotājiem. Savukārt Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) no šā gada 1. janvāra veic karotītes produktu atbilstības kontroles. LPUF jau pērn saņēmusi ap 300 tūkstošus Ls klastera ietvaros, ko paredzēts tērēt karotītes aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izcepta līdz šim lielākā Zaļās karotītes torte

,12.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc biedrības Mārketinga padome pasūtījuma izcepta īpaša Ziemassvētku torte, kas šodien tiks pasniegta daudzbērnu ģimenēm, kuras viesosies pie Valsts prezidenta rīkotajā svinīgās egles iedegšanā pie Rīgas pils. Tā būs līdz šim lielākā un smagākā Zaļās karotītes torte.

Ingūna Gulbe, biedrības Mārketinga padome direktore: "Zaļās karotītes tortes cepšana Ziemassvētkos ir mums jauna tradīcija. Šī torte ir īpaša, jo cepta no Zaļās karotītes produktiem, kas nozīmē augstu kvalitāti un izcilas garšas īpašības. Tā apvieno visus Zaļās karotītes produktu ražotājus no dažādiem Latvijas reģioniem un to ieguldīto darbu kvalitatīvu un labu produktu audzēšanā un ražošanā. Valsts prezidents Valdis Zatlers ir Zaļās karotītes patrons. Tādēļ arī nolēmām šo Zaļās karotītes torti, kas tapusi pēc īpašas receptes, pasniegt daudzbērnu ģimenēm Valsts prezidenta rīkotajā svinīgās egles iedegšanā pie Rīgas pils."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiks piešķirti "Zaļās karotītes" ordeņi par izcilu kvalitāti

,11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 12.septembrī plkst.12:00 restorānā "Sarkans" Stabu ielā 10 biedrība "Mārketinga padome" sadarbībā ar lielveikalu tīkliem "RIMI Latvija" un "ELVI" kvalitatīvu produktu popularizēšanas kampaņas ietvaros piešķirs pirmos "Zaļās karotītes" ordeņus.

"Zaļās karotītes" ordenis ir atzinība par izcilu kvalitāti. Apbalvoti tiks "Kvalitatīvs produkts Latvija" sadarbības partneri, godināti arī lielveikalu tīkli "RIMI Latvija" un "ELVI", kā arī mediji, kas ilgstoši atbalstījuši "Zaļās karotītes" ideju un tās augstos kvalitātes standartus.

"Tuvojoties "Zaļās karotītes" sešu gadu jubilejai, esam pārliecinājušies, ka šī kustība ir kļuvusi karaliska gan pēc vēriena, gan pēc satura. Tā kā karaliskam vērienam pieklājas dot apbalvojumus, ar šo dienu mēs iedibinām "Zaļās karotītes" ordeni, kas tiks pasniegts pašiem produktiem, to popularizētājiem un izcilākajiem pārdevējiem." atzīst biedrības "Mārketinga padome" direktore Ingūna Gulbe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Baltijā lielākā bioloģiskās putnkopības zemnieku saimniecība "Karotītes" piesaistījusi "BluOr Bank" finansējumu 1,643 miljonu apmērā, kas paredzēts saimniecības paplašināšanai un modernizācijai.

Ar saņemtā finansējuma palīdzību Tukuma novada zemnieku saimniecībā uzsākta jaunas kautuves ēkas būvniecība, kā arī tiks izveidots mūsdienīgs gaļas un barības sagatavošanas cehs. Kopējās saimniecības modernizācijas projekta investīcijas sasniedz 4,703 miljonus eiro, ko veido bankas piešķirtais aizdevums, Lauku atbalsta dienesta un Eiropas Savienības fondu finansējums, kā arī paša uzņēmuma līdzekļi.

Jaunās ēkas būvniecības darbus paredzēts pabeigt līdz 2024.gada pavasarim, savukārt iekārtu uzstādīšanu un sagatavošanu darbam - līdz nākamā gada jūlijam. ZS "Karotītes" astoņu darbības gadu laikā kopš dibināšanas kļuvusi par Baltijā lielāko bioloģiskās vistas gaļas audzētāju, un produkciju ražo gan ar savu, gan privātajām bioloģiskās produkcijas preču zīmēm. Unikālā un pašu radītā biznesa formula saimniecībai ļauj nodrošināt gaļas produkcijas piegādes cikliskumu un regularitāti. Tas savukārt pēdējos gados pavēris ceļu sadarbības uzsākšanai ar vadošajām pārtikas lielveikalu ķēdēm un bioloģiskās pārtikas ražotājiem. ZS "Karotītes" galvenie klienti ir lielveikali, bioloģiskās produkcijas tirgotāji un bioloģiskās pārtikas, tostarp bērnu pārtikas, ražotāji visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju

,08.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkls ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju Latvijā, saņemot biedrības Mārketinga padome gadskārtējo nomināciju, informēja SIA ELVI grupa ģenerāldirektors Ģirts Kurmis.

Balva piešķirta, balstoties uz vietējo patērētāju un uzņēmēju aptauju, kurā ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju Latvijā. „ELVI pieredze liecina, ka bieži vien pircēji izvēlas savējos produktus - Latvijā ražotu pārtiku. Un, apzinoties to augsto kvalitāti, dažkārt to dara pat neskatoties uz cenu,'' skaidroja Ģ. Kurmis.

Biedrības Mārketinga padome aptaujā par “tautā mīlētākajiem “karotītes” produktiem 2007” tika nominēti:

Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2007 Nr.1 – Īstā rupjmaize - Sia Lāči;

Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2007 Nr.2 – Biezpiena sieriņš Kārums vaniļas – a/s Rīgas piensaimnieks;

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirmklasnieki atkal tiek pie "Karotītes" burtnīcām un zīmuļiem

,31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trešo gadu pēc kārtas biedrība "Mārketinga padome" rūpējas, lai pirmklasnieki saņemtu "Karotītes" dāvinātās burtnīcas visā Latvijā. Arī šogad tradīcija turpinās un šoreiz pie burtnīcām mazie skolnieki tiks pie "Karotītes" zīmuļa.

Īpaša sveikšana paredzēta 3.septembrī Skrundas 1.vidusskolā plkst.13:00, kurā skolēni burtnīcas saņems no Zemkopības ministra Mārtiņa Rozes rokām, kurš viesosies Skrundā un sveiks visus ar jaunā mācību gada sākšanos.

""Karotīte" ir kvalitātes zīme, ar kuras palīdzību mēs cenšamies veicināt tādu produktu ražošanu un patēriņu, kuru sastāvā dominē Latvijā audzētas un iegūtas izejvielas. Dāvinot "Karotītes" burtnīcas un zīmuļus Latvijas pirmklasniekiem, mēs ceram, ka viņi savā turpmākā dzīvē pievērsīs uzmanību tam, cik svarīgi ir, ka jaunā paaudze aug un apzinās savas zemes vērtības, izkopj patriotismu un mīlestību pret visu, kas saistīts ar Latviju - arī pārtikā. Tieši bērni un jaunieši ir tie, kas veidos un noteiks mūsu nākotni, un nereti viņi ietekmē arī tagadni, jo pats personīgi zinu, ka arī vecāki no saviem bērniem var daudz ko mācīties," stāsta zemkopības ministrs Mārtiņš Roze, novēlot "visiem Latvijas pirmklasniekiem zināšanām un labiem iespaidiem ražīgu pirmo mācību gadu!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās karotītes uzraudzības nodošanā PVD nozares eksperti saskata vairākas bīstamības.

Maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis uz izmaiņām skatās skeptiski. «Nodot jau var šīs funkcijas un pēc tam nolikt kādā atvilknē vai skapī. Viss ir atkarīgs no tā, vai šī ideja tiks atdzīvināta un iedoti līdzekļi. Mēs esam ieinteresēti, lai caur šo zīmolu veicinātu patēriņu un realizāciju. Ja tas netiks darīts, tad varam tikai izteikt līdzjūtību,» tā N. Skauģis, kura uzņēmumā ražotā rupjmaize vairākkārt saņēmusi Tautā mīlētākā Zaļās karotītes produkta atzinību.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Lai pārtikas veikalos redzamajai zaļajai karotītei nebūtu garlaicīgi...

Dienas Bizness,30.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai protat atšķirt karotītes? Šķiet, šāda spēle pārskatāmā nākotnē varētu tikt piedāvāta Latvijas patērētājiem, tādējādi ļaujot viņiem noskaidrot savas modrības līmeni, pērkot dažādus pārtikas produktus. Kā zināms, jau vairākus gadus Latvijā ir ieviests Zaļās karotītes simbols, kuru uz saviem izstrādājumiem brīvprātīgā kārtā ir tiesības attēlot tiem ražotājiem, kuri vismaz 75% apmērā izmanto vietējās izejvielas. Cik lielā mērā šis Zaļās karotītes zīmols ir veiksmīgs – tas ir cits jautājums. Tomēr tā ideja pilnībā ir skaidra. Savukārt nedaudz mulsinoša ir pašreizējā iecere, teiksim tā, palielināt karotīšu klāstu.

Problēma slēpjas faktā, ka daļai pārtikas produktu, kas itin veiksmīgi tiek ražoti Latvijā, vietējās izejvielas nepieciešamajā apjomā nemaz nav iespējams izmantot. Nu, nav iespējams mūsu valstī izaudzēt, piemēram, kafijas pupiņas un citas tamlīdzīgas lietas. Toties ir vēlme norādīt, ka produkti, kuru izejvielas galvenokārt tiek importētas, arī tiek izgatavoti Latvijā. Un to ir paredzēts darīt, šāda veida produktiem piešķirot Sarkano karotīti. Un te jau jārēķinās ar vienu otru problēmu... Pirmkārt, Latvijas iedzīvotājiem tradicionāli ir paticis pirkt vietējās izcelsmes pārtiku, kas ir ražota no vietējos laukos izaudzētas lauksaimnieciskās produkcijas. Tā tas vienkārši ir! Dažu labu reizi ievestās izejvielas nav pat par mata tiesu nekvalitatīvākas par vietējām, bet mūsu patērētājiem tas nav diez ko svarīgi. Savukārt bāšana acīs, ka konkrētais produkts gan ir ražots Latvijā, taču daudzas sastāvdaļas, kas bija vajadzīgas tā pagatavošanai, nācās ievest, var izraisīt pat pretēju efektu. Otrkārt, jārēķinās, ka, manipulējot ar dažādu krāsu karotītēm, vismaz sākotnēji var iznākt tāda kā patērētāju maldināšana. Proti, ieejot veikalā un ieraugot, ka uz plauktā novietotas preces ir karotītes simbols, pircējs var nospriest, ka tās ir pagatavotas no vietējām izejvielām, nepievēršot uzmanību karotes krāsai. Treškārt, nevar izslēgt iespēju, ka pircējiem vienkārši sāks jukt, kura karotīte ko īsti apzīmē, un arī tas nebūtu labvēlīgs aspekts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Paaugstinātas kvalitātes produktu skaits turpina pieaugt

Ināra Šure, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja,24.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu skaits, kas ieguvuši tiesības produktus marķēt ar Zaļās un Bordo karotītes pārtikas kvalitātes zīmēm, turpina pieaugt arī Covid-19 laikā – karotīšu produktu skaits ir pārsniedzis 800. Nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai turpina pievienoties gan lielāki uzņēmumi, gan zemnieku saimniecības un mājražotāji.

10. jūnijā Latvijā beidzās 12. martā izsludinātā ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa Covid-19 ierobežošanai. Šis laiks bija izaicinājums visai pasaulei, un Latvijas pārtikas nozare nebija izņēmums. HoReCa (viesnīcas, restorāni, sabiedriskā ēdināšana) segments faktiski apstājās līdz ar tūrismu, slēgtajām skolām un bērnudārziem. Pārtikas ražotāji meklēja jaunus un radošus risinājumus, piemēram, uzsāka tirdzniecību internetā, nodrošinot produktu piegādes uz mājām.

Mums ir prieks, ka ir arvien jauni uzņēmumi, kas gatavi veikt sertificēšanos Pārtikas un veterinārajā dienestā, lai savu produkciju varētu marķēt ar Zaļās un Bordo pārtikas kvalitātes zīmēm. Aktīvākie pandēmijas laikā izrādījušies mazie un vidējie uzņēmumi. Piemēram, Nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai nesen pievienojies Amatas novada gaļas pārstrādes uzņēmums "Sidrabi", graudaugu ražošanas un fasēšanas uzņēmums "Oma Food" no Pārgaujas novada, Jaunjelgavas piena pārstrādes uzņēmums "Sērenes piens", kā arī "Alūksnes putnu ferma".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ieviestā Bordo karotīte izvērtusies par legālu vietējo ražotāju protekcionismu, savukārt divu karotīšu - Zaļās un Bordo - līdzās pastāvēšana pircējiem galvu nejaucot, jo katrai no tām ir sava nozīme, norādīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas vadītāja Ināra Šure.

«Neatkarīgi no tā, ar kādu karotīti produkts marķēts, kvalitāte pārsniedz noteiktos standartus, pārstrāde ir izsekojama, kā arī produkts nesatur neko no ģenētiski modificētiem organismiem. Produktiem jābūt ražotiem Latvijā, bet atšķirība ir izejvielu proporcijās. Zaļās karotītes sastāvā 75% jābūt vietējām izejvielām, bet Bordo pieļauj arī ievestās izejvielas,» sacīja Šure.

Jautāta, kāpēc nevar atstāt tikai vienu - Bordo - «karotīti» un nejaukt galvu ne pircējiem, ne ražotājiem, Šure atbildēja noraidoši.

«Jau vēsturiski Zaļā karotīte asociējas ar to, ka šo produktu ražošanā ir izmantotas tikai vietējās izejvielas. Tā tas arī ir, jo līdz šim neviens ārzemju ražotājs Zaļo karotīti nav ieguvis, lai gan teorētiski to varētu. Savukārt Bordo karotīte ir paredzēta uzņēmumiem, kuri izejvielas ieved, tādēļ nebūtu pareizi šo uzņēmumu produkciju palikt zem Zaļās kvalitātes zīmes. Tagad sistēma ir daudz skaidrāka,» sacīja uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Karotīte" atradusi labākos šī gada reklāmas kampaņas realizētājus

,10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 27.jūlijā noslēdzās atklātais konkurss par tiesībām realizēt preču zīmes "Kvalitatīvs produkts Latvija" mārketinga un reklāmas kampaņu 2007.gadā.

Mūsu patērētājiem arvien būtiskāk ir apzināties pārtikas kvalitāti un veidot savus ēšanas paradumus pēc iespējas labākus. Tajā "karotīte" ir palīgs ikvienam, kas izvēlas kvalitatīvus Latvijas produktus.

"Kvalitatīvs produkts Latvija" ir aizvadījis jau piekto pastāvēšanas gadu un iemantojis arvien vairāk "karotītes" lietotāju uzticību. Šo gadu laikā preču zīmei veiktas dažādas mārketinga un sabiedrisko attiecību aktivitātes un kampaņas, kas tai nodrošinājušas gandrīz ¾ Latvijas iedzīvotāju atpazīstamību. 2006.gada kampaņu "Ēd ar karotīti" pamanījuši 65% Latvijas iedzīvotāju.

Tradicionāli arī šogad "Mārketinga padome", kas ir "Kvalitatīvs produkts Latvija" administrators, uzklausīja vadošo Latvijas reklāmas, mēdiju plānošanas un sabiedrisko attiecību speciālistu viedokļus un ierosinājumus kampaņas realizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zaļo karotīti kontrolēs PVD

,16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmu (NPKS), ko aizvien ļoti liela Latvijas sabiedrības daļa zina kā zīmolu Zaļā karotīte, no nākamā gada kontrolēs Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Šo ziņu aizvadītajā nedēļā apstiprinājusi Zemkopības ministrijā. «PVD veiks kvalitātes shēmā iesaistīto dalībnieku uzraudzības un kontroles funkcijas, kas līdz šim tika deleģētas kontroles iestādei (Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūtam), kuras darbību uzraudzīja PVD. Samazināsies kontroles institūcijas uzturēšanas izmaksas un izmaksas kvalitātes shēmas dalībniekiem. PVD ir kvalificēts personāls darba veikšanai un nebūs nepieciešami arī papildu līdzekļi speciālistu apmācībai,» norādīts Zemkopības ministrijas (ZM) speciālistu sagatavotajā atbildē Latvijas Avīzei.

Aizvien neesot zināma organizācija, kas uzņemsies Zaļās karotītes atpazīstamības un uzticamības veicināšanu. Tātad Zaļā karotīte, visticamāk, mainīsies, tomēr patlaban vēl nav skaidrs, kā, secinājis laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biedrības "Mārketinga Padome" aktivitātes pārtikas izstādē "Riga Food 2007"

,03.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau sesto gadu biedrība "Mārketinga padome" Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmas ietvaros un, pateicoties LR Zemkopības ministrijas piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, mazajiem un vidējiem pārtikas uzņēmumiem vai apvienībām palīdz apmaksāt daļu no ekspozīcijas laukuma nomas maksas dalībai starptautiskajā pārtikas izstādē "Riga Food".

Realizējot LR Zemkopības ministrijas lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmu, biedrība Mārketinga padome un LVAEI atbalsta vidējos un mazos uzņēmumus, kā arī "karotītes" uzņēmumus.

Biedrība "Mārketinga padome" finansiāli atbalsta uzņēmumus, samazinot platības maksājumus, izstrādājot un realizējot dizainu, sagatavojot informatīvo materiālu par un atbalstāmajiem uzņēmumiem. Stendā notiks arī degustācijas "karotītes" produktiem un aptauja par tautā mīlētāko "karotītes" produktu, aptaujas dati tiek publiskoti "Kvalitatīvs produkts Latvija" jubilejas svinībās.

Plānota arī diskusija 6.septembrī no plkst. 12:00 par tēmu "Pārtikas nozares diferenciācija un specializācija", kurā savos viedokļos un pieredzē dalīsies vadošie Latvijas valsts sektora un pārtikas nozares eksperti un profesionāļi- Zemkopības ministrs Mārtiņš Roze, biedrības "Mārketinga padome" direktore Ingūna Gulbe, SIA "Rimi Latvia" pārstāvis, Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības "Mūsmāju dārzeņi" izpilddirektore Edīte Strazdiņa , Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības valdes priekšsēdētājs Arvīds Ušča. Diskusiju vadīs Sarmīte Plūme konferenču zālē Nr.1.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazie ražotāji jau ikdienā strādā taupīgi, tāpēc, reaģējot uz energoresursu cenu kāpumu, nav iespējams vēl samazināt energoresursu patēriņu, neapdraudot dzīvnieku labturību, stāstīja aptaujātie mazie putnkopības nozares pārstāvji.

Bioloģisko vistu saimniecības Z/S "Karotītes" pārstāve Liene Kalnciema skaidroja, ka, tā kā saimniecība ir vēl maza un tirgū aktīvi darbojas tikai dažus gadus, ikdienas darbs, neatkarīgi no globāliem apstākļiem, ir vērsts uz taupīgumu un izmaksu samazināšanu, un pie esošās situācijas nav pozīciju, kurās uzņēmums varētu veikt taupības pasākumus.

Pēc saimniecības "Karotītes" sniegtās informācijas izmaksas uz bioloģiskajiem kviešiem, salīdzinot ar 2021.gada vasaru, uzņēmumam palielinājušās vairāk nekā divas reizes, bet bioloģiskajiem zirņiem - par 86% un bioloģiskajai sojai - par 36%. Tāpat saimniecībā elektrības rēķins par septembri sasniedzis 4000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mārupes gurķi - vismīlētākais produkts

,05.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par tautā vismīlētāko «karotītes» produktu šogad atzīti SIA «Mārupes siltumnīcas» ražotie gurķi.

Par to liecina biedrības Mārketinga padome rīkotās aptaujas rezultāti. Otrajā vietā ierindojies Lazdonas piensaimnieks ražotais Brokastu biezpiens 9%, bet 3. vietā z/s Galiņi burkāni. Par visdraudzīgāko «karotītes» produktu tirgotāju šogad atzīts SIA Rimi Latvija.

Visa gada laikā aptaujā piedalījās vairāk kā pieci tūkstoši respondentu aizpildītas anketas, kā rezultātā tika noskaidroti tautā vismīlētākie produkti, kuriem piešķirta «karotītes» zīme.

Apbalvošana notika šodien Zaļās Karotītes astoņu gadu Dzimšanas dienas svinībās. Pasākumu ar savu klātbūtni pagodināja arī Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kurš ir zīmes Kvalitatīvs produkts patrons un pasniedza balvu pirmās vietas ieguvējam SIA Mārupes siltumnīcas valdes priekšsēdētājam Jānim Bērziņam par gardajiem un kraukšķīgajiem gurķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Kvalitātes karogi" atkal plīvos pie labāko pārtikas ražotāju uzņēmumiem

,26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26.jūnijā, zemkopības ministrs Mārtiņš Roze ar komisiju noteica tos piecus "karotītes" pārtikas ražotāju uzņēmumus, pie kuriem plīvos "Kvalitātes karogi".

Jau tuvākajā laikā tiks uzvilkti karogi, kas pēc skaita jau būs 15 uzņēmumiem. Izvēloties labākos uzņēmumus, komisija tos vērtēja pēc sekojošiem kritērijiem:

- mērķtiecīga izaugsme un pastāvīga gatavība apliecināt produktu kvalitāti;

- aktīva līdzdarbība "zaļās karotītes" pasākumu programmā;

- ražotāja atbildība pret patērētāju, lietojot zīmi "Kvalitatīvs produkts";

- stabilas un noturīgas produktu kvalitātes nodrošināšana ilgtermiņā;

- vietējo izejvielu izmantošana;

- zīmes "Kvalitatīvs produkts" veiksmīga komunikācija.

Ekspertu komisija izvērtēja "karotītes" uzņēmumus, pieciem no tiem piešķirot īpašo "kvalitātes karogu":

1. Z/s "Dimdiņi"

2. A/s "Latfood"

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kampaņā Turies pie karotītēm! mudinās izvēlēties Latvijā ražotu produkciju

Dienas Bizness,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kampaņu Turies pie karotītēm! Iedzīvotāji tiek aicināti izvēlēties kvalitatīvu, Latvijā ražotu produkciju, kas marķēta ar Zaļās un Bordo karotītes kvalitātes zīmēm, kā arī pievērst uzmanību informācijai, kas norādīta uz produktu etiķetēm, informē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF).

Federācijas aptauja Pārtikas kvalitātes zīmes Latvijā, kas veikta, gatavojoties kampaņai, liecina, ka Zaļā karotīte ir atpazīstamākā no pārtikas produktu kvalitātes zīmēm Latvijā, un arī tās jaunāko māsu – Bordo karotīti – atpazīst gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju.

Aptauja liecina, ka pārtikas izvēlē galvenais kritērijs iedzīvotājiem joprojām ir cena (79%), taču 71% aptaujāto uzsvēruši arī kvalitātes nozīmi. Kā sava veida iepirkšanās ceļvedis pārtikas iegādē iedzīvotājiem kalpo kvalitātes zīmes uz iepakojuma – 74% aptaujāto tām pievērš uzmanību, sevišķi, ja tiek lemts par kāda jauna produkta iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

LPUF: Kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana Latvijā palīdzētu mazināt darbaspēka trūkumu

LETA,26.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana uz trim gadiem palīdzētu risināt darbaspēka trūkuma problēmu Latvijā, pauž Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Šure norādīja, ka viens no svarīgākajiem LPUF nākamā gada uzdevumiem būtu rast risinājumu darbaspēka piesaistes un slimības lapu problēmas risinājumam. Pēc viņas teiktā, darbaspēka trūkuma problēmu īstermiņā palīdzētu risināt kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana uz trim gadiem, tāpēc uzņēmējiem un politiķiem ir jāsēžas pie viena galda, lai tas būtu iespējams.

Viņa piebilda, ka problēma darba spēkā trūkuma apstākļos ir arī slimības lapas, ko darbinieki Latvijā nereti izmanto kā instrumentu, lai atpūstos uz darba devēja un valsts rēķina. «Nedz Igaunijā, nedz Lietuvā tik daudz dienu kā Latvijā netiek apmaksātas, sevišķi »A« slimības lapa, ko apmaksā darba devējs. Tā ir vienkārša lieta, kas mūsu uzņēmēju konkurētspēju pasliktina,» sacīja Šure, paužot cerību, ka jaunā valdība un politiķi ņems vērā esošās problēmas un palīdzēs tās risināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prezidente aicina sievietes nebaidīties no vadošiem amatiem

,18.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules forumā Stokholmā, uzrunājot uzņēmējus, Latvijas prezidente akcentēja Latvijas priekšrocības ES ietvaros globālā konkurencē, kā arī sieviešu pieaugošo iesaisti uzņēmējvadībā pasaulē, Db.lv informēja Prezidenta preses dienests.

Trešdien Stokholmā, uzrunājot uzņēmējus, Pasaules forumā (Globe Forum), prezidente atzīmēja Latvijas priekšrocības Eiropas Savienības ietvaros globālā konkurencē, kā arī atzīmēja sieviešu pieaugošo iesaisti uzņēmējvadībā pasaulē. Prezidente atzīmēja, ka Latvija var lepoties ar augstāko sieviešu iesaisti biznesa vadībā Eiropas Savienībā, jo tā sastāda aptuveni 44% salīdzinājumā ar 30% Zviedrijā. Prezidente atzīmēja, ka šie skaitļi apliecina, ka stereotips par to, ka sievietes nevar vadīt uzņēmumus, kļūst arvien vājāks un tam nav reālu liecību.

Runājot par Latvijas ekonomisko situāciju un perspektīvām Eiropas Savienības kopējā konkurētspējā ar pasaules tirgiem, prezidente Vaira Vīķe-Freiberga sacīja, ka jau izsenis Latvija ir kalpojusi par tiltu starp Rietumu un Austrumu tirgiem un arī šodien ir pamats runāt par jaunā zīda ceļa īstenošanos, kas savienos Tālo Austrumu tirgu ar Baltijas jūras reģionu un Eiropas Savienību kopumā. Prezidente informēja arī par Latvijas lomu sadarbībā ar NVS valstīm un Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Lēmums par Zaļās karotītes palaišanu pa skuju taku

Dienas Bizness,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļā karotīte - simbols, kas norāda, ka veikala plauktā noliktais pārtikas produkts ir ražots Latvijā no šeit pieejamajām izejvielām. Tā tas ir bijis līdz laikam, kamēr par šā simbola piešķiršanu un kūrēšanu atbildēja Ingunas Gulbes vadītā Agrārās ekonomikas institūta Mārketinga padome.

Būtu panaivi domāt, ka Zaļā karotīte ir veicinājusi Latvijas pārtikas noietu ārvalstu tirgos, taču pašmāju tirdzniecībā tam ir gan nozīme, jo vietējie patērētāji ļoti labprāt dod priekšroku pašu ražotāju produktiem, lai gan tie nereti ir dārgāki par importa precēm.

Savukārt Zemkopības ministrijas vēlme turpmāk uzticēt Zaļās karotītes piešķiršanas un popularizēšanas tiesības un pienākumus nevis Agrārās ekonomikas institūtam, bet gan Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD) izraisa visnotaļ nopietnu jautājumu - kas būs jāsaprot patērētājam, uz gurķu burciņas veikala plauktā ieraugot attiecīgo simbolu?! PVD uzdevums ir rūpēties un kontrolēt, lai Latvijas tirgū nenonāktu noteiktām veterinārajām prasībām neatbilstoši, cilvēku veselībai un dzīvībai kaitīgi produkti. Balstoties uz minēto, PVD varētu uzspiest zīmogu ar zaļas karotītes attēlu uz pilnīgi visiem pārtikas produktiem, kas nonāk legālajā tirdzniecībā Latvijā, jo preci, pret kuru PVD ir pretenzijas, tirgot nedrīkst vispār. Turklāt nav arī skaidrs, kāpēc PVD būtu jānodarbojas ar Zaļās karotītes popularizēšanu un vai šīs institūcijas rīcībā ir pietiekami daudz resursu, lai to darītu. Drīzāk jau šeit runa ir pavisam par kaut ko citu...

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Elpas piemērs spilgti ilustrē, kāpēc svarīgi atbalstīt vietējos pārtikas ražotājus

Ināra Šure, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja,27.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs dzīvojam realitātē, kad liela daļa iedzīvotāju Latvijā ir spiesti pirkt to pārtiku, kuru var atļauties, nevis to, ko vēlas. Šajā sarežģītajā situācijā aicinām atbalstīt vietējos ražotājus, jo viņi cīnās ar līdzīgām problēmām kā ikviena Latvijas ģimene.

Pēdējais gads daļai pārtikas ražotāju izrādījies liktenīgs, piemēram, ražošanu dramatiski augošo izmaksu dēļ pārtrauca Kazdangas piena pārstrādātājs “Elpa” – viens no Karotīšu saimes uzņēmumiem, kas nākamgad būtu atzīmējis 30 gadu jubileju. Uzņēmums bija iesaistījies Nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā, un vairāk nekā 90 % “Elpas” produkcijas bija ar Zaļās karotītes zīmi. Tagad uzņēmums ir pasludināts par maksātnespējīgu.

Elpa pasludināta par maksātnespējīgu 

Kurzemes rajona tiesa pasludinājusi piena pārstrādes uzņēmumu SIA "Elpa" par maksātnespējīgu,...

Pamatā izejviela un visas piedevas “Elpai” tika ražotas Latvijā, iepērkot pienu no vietējiem zemniekiem, pašiem pārstrādājot un ar nelielu loģistiku izvadājot klientiem un tirdzniecības vietām. Piegādājot produkciju vietējām skolām un bērnu dārziem. Dodot darbu vairākiem desmitiem darbinieku, pērkot pienu no vairāk nekā 50 zemniekiem, maksājot nodokļus valsts kasē. Kompānijas pastāvēšanas laikā nodokļos Latvijas valstij nomaksājot ap sešiem miljoniem eiro.

Darbību Dienvidkurzemes novada kompānijai nācās pārtraukt saistībā ar pieaugušajām cenām energoresursiem, izejvielām ražošanai, kā arī palīgmateriāliem. Martā un aprīlī, kad bija nepieciešams valsts atbalsts, “Elpa” to nesaņēma. Nodokļu nomaksa valstij bija svarīgāka, Valsts ieņēmumu dienests iesaldēja uzņēmuma kontus, izraisot sniega bumbas efektu, kas noveda pie “Elpas” maksātnespējas.

Tagad darbinieki ir palikuši bez darba, zemniekiem ir jāmeklē jauni pircēji pienam, skolām un bērnu dārziem – cits piegādātājs, kaut Dienvidkurzemē “Elpa” bija palicis pēdējais piena pārstrādes uzņēmums. “Elpas” piemērs spilgti ilustrē, kāpēc patērētājiem ir jāatbalsta Latvijas ražotāji, kāpēc jāveicina Latvijas uzņēmējdarbība.

Kaut valsts strādā pie atbalsta mehānismiem, lai šādas situācijas neatkārtotos, arī mēs katrs kā pircējs ar savu maciņu, ar savu lēmumu izvēlēties Latvijas preci varam palīdzēt mūsu ražotājiem. Protams, ka mēs saprotam cilvēku izvēli, ņemot vērā vispārējo cenu kāpumu, tomēr iegādāties lētākās importa preces, bet jāatceras, ka tā ir nauda, kas aizripo citu valstu ekonomiku sildīšanai.

Arī bez atbalsta mehānismiem valstij ir vēl neizmantotas iespējas palīdzēt iedzīvotājiem un ražotājiem vienlaikus, samazinot pievienotās vērtības nodokli pārtikai. Vai tā būtu svaigā pārtika – gaļa, zivis, piens un olas, vai pirmās nepieciešamības preces, bet svarīgi būtu reiz spert šo soli. Tas palīdzētu mazturīgākajiem valsts iedzīvotājiem, samazinātu ēnu ekonomikas īpatsvaru un sekmētu vietējo uzņēmumu dzīvotspēju. Tas būtu svarīgi, lai vietējie ražotāji var izturēt konkurences cīņā, lai nodrošina darba vietas, lai turpina maksāt nodokļus. Piemēram, Polija ir noteikusi pārtikas produktiem samazināto PVN likmi no 0% līdz 5% apmērā. Latvija Eiropas kartē ir retā valsts, kura šādu iespēju neizmanto.

Arī mēs katrs varam dot savu artavu nebankrotēt tādiem ražotājiem kā “Elpa”, pie iespējas veikalos izvēloties latviešu preci importa preces vietā. Karotīte uz iepakojuma palīdzēs vieglāk atrast Latvijā ražoto. Ir pieejami vairāk nekā 850 dažādi produkti, kuru vietējo izcelsmi apliecina Zaļās un Bordo karotītes kvalitātes zīmes.

Latvijas pircēju labāk zināmajai un uzticamākajai pārtikas kvalitātes zīmei – Zaļajai karotītei – pērn apritēja jau 20 gadi. Karotītes ražotājiem dod priekšrocības, startējot zaļajos pārtikas iepirkumos, bet vienlaikus uzliek zināmu atbildību, jo ražotājiem ir jāveic papildu analīzes, kuras jāuzrāda Pārtikas un veterinārajam dienestam.

Pārtikas ražotāji ir saņēmuši valsts atbalstu, turpina to saņemt, bet stāsts nav beidzies. Priekšā vēl ir ziema, tāpēc ir svarīgi sekot līdzi tendencēm, lai saglabātu mūsu uzņēmumu konkurētspēju, lai atbalsts Latvijas ražotājiem nebūtu mazāks nekā citās valstīs, ar kuru ražotājiem mums jākonkurē par Eiropas pircēju maciņiem. Un paši būsim patrioti un atbalstīsim vietējos ražotājus, pat ja tā piena paka vai maizes kukulis ir par kādu centu dārgāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aicinās Zatleru uzņemties zīmola Zaļā karotīte patronāžu

,19.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 22. oktobrī, zemkopības ministrs Mārtiņš Roze tiksies ar valsts prezidentu Valdi Zatleru, lai iepazīstinātu viņu ar Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmu un aicinātu kļūt par preču zīmes Kvalitatīvs produkts Latvija jeb tautā sauktās Zaļās karotītes patronu. Līdz šim Zaļās karotītes patronese bija Vaira Vīķe – Freiberga, informēja Zemkopības ministrija.

„Prezidenta autoritāte un atbalsts programmai ļauj nostiprināt pārliecību par to, ka Latvija ir zeme, kur var izaudzēt un saražot kvalitatīvus, garšīgus un konkurētspējīgus produktus dabai un cilvēkam draudzīgā veidā,” stāsta Mārtiņš Roze. „Mums ir bijusi lieliska sadarbība ar prezidenti Vairu Vīķi – Freibergu, un es esmu pārliecināts, ka tāda tā būs arī turpmāk –Zatlera kungam kļūstot par Zaļās karotītes patronu un turpinot šo patronāžas tradīciju.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trikātas sieram un Daugavai - Kvalitātes karogi

Sandra Dieziņa, Db,28.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tiks pacelti mastos kvalitātes karogi divos Karotītes uzņēmumos – a/s Trikātas siers un SIA Daudznozaru kompānijaDaugava. Zemkopības ministrs Mārtiņš Roze ar komisiju tos noteica, vērtējot pēc sekojošiem kritērijiem:

- mērķtiecīga izaugsme un pastāvīga gatavība apliecināt produktu kvalitāti;

- aktīva līdzdarbība "zaļās karotītes" pasākumu programmā;

- ražotāja atbildība pret patērētāju, lietojot zīmi "Kvalitatīvs produkts";

- stabilas un noturīgas produktu kvalitātes nodrošināšana ilgtermiņā;

- vietējo izejvielu izmantošana;

- zīmes "Kvalitatīvs produkts" veiksmīga komunikācija.

Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe ir pārliecināta, ka katrs karotītes uzņēmums ir pelnījis īpašo atzinību, taču šobrīd ir priecīga ieplānot viesošanos pie tiem diviem uzņēmumiem, kuros tiks pacelti Kvalitātes karogi. Karogi simbolizēs uzņēmuma neatlaidīgo un mērķtiecīgo darbu kvalitātes standartu ievērošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zaļo karotīti popularizēs Pārtikas uzņēmumu federācija

Sandra Dieziņa,24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas jeb Zaļās karotītes licencēšanas un veicināšanas aktivitātes veiks Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija pēc līguma noslēgšanas.

Kā ceturtdien visu iesaistīto pušu sanāksmē informēja Zemkopības ministrija (ZM), paralēli tam Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija pārtikas klastera ietvaros strādās pie nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas kritēriju pilnveides.

Paredzams, ka paplašināsies shēmas ietvaros saražoto produktu ar paaugstinātām kvalitātes prasībām sortiments un apjoms, tiks piesaistīts vairāk pārstrādes uzņēmumu un būs lielākas iespējas Zaļās karotītes produktu popularizēšanai, kā arī tiks saglabāts vietējais tirgus, t.sk. notiks shēmas prasību efektīvāka izmantošana publiskajos iepirkumos, veicinot Latvijas ražotāju pārstāvniecību iepirkumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Talkā nāk virtuālais mājskolotājs

Renāte Priede, speciāli DB,24.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Uzdevumi.lv radītā portāla uzdevumi.lv direktors Edgars Škutāns uzņēmuma ieceri raksturo kā palīgu vecākiem, risinot bērnu mājas darbus

Idejas realizācija sākta jau 2009. gadā, bet šobrīd tā attīstījusies tiktāl, ka pārkāpusi Latvijas robežas, ar zīmolu Yaklass.ru startējot Krievijas tirgū, kur produkts tiek īpaši pielāgots un paredzēts daudzu miljonu lietotāju apkalpošanai.

Latvijā uzdevumi.lv sevi pozicionē kā e-mācību portālu, kuru katru dienu testu pildīšanai apmeklējot tūkstošiem skolēnu. Pavisam šobrīd reģistrētu lietotāju esot ap 170 tūkst. no Latvijā pavisam reģistrētajiem 200 tūkst. skolēnu. Portāla popularitāti E. Škutāns skaidro ar zinību apguves sistēmu mūsdienās – stundā apgūstamā viela, pārbaudes darbs par tās apguvi, kas parasti ir testa veidā. Galveno problēmu zināšanu pārbaudē radot individuālu uzdevumu sagatavošana – laikietilpīgi ir katram skolēnam sagatavot atšķirīgus pārbaudes darbu variantus, un tad talkā var nākt tieši uzdevumi.lv pakalpojums, jo par vienu tēmu iespējams ģenerēt daudzus uzdevumu variantus – projekts darbojas, balstoties uz pašu izstrādāto tehnoloģisko platformu GenExis, kura pieļauj simtiem variāciju. šāds modelis izslēdz norakstīšanas iespēju, jo katram skolēnam ir citi viena uzdevuma elementi.

Komentāri

Pievienot komentāru