Lai mazinātu reģionālās atšķirības un veicinātu vienotu tarifu politikas īstenošanu un nesegto zaudējumu samazināšanu, Finanšu ministrija (FM) atbalstījusi Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātos risinājumus sabiedriskā transporta pārvadājumu uzlabošanai, īpašu uzmanību pievēršot reģionāliem vietējiem pārvadājumiem.
Šobrīd SM piedāvājums paredz mainīt pasažieru pārvadājumu finansēšanas modeli - turpmāk Autotransporta direkcija būtu pasūtītājs un līguma slēdzējs ar reģionālajiem pārvadātājiem. Piedāvātā funkciju sadale ļautu īstenot starppilsētu un vietējo maršrutu vienotu plānošanu, dotu iespēju optimizēt maršrutu tīklus, novēršot izveidojušās reģionālās atšķirības, vienlaikus nepazeminot pakalpojumu pieejamības līmeni. Tāpat būtu iespējams realizēt vienotu tarifu politiku valsts mērogā, kā arī rastos priekšnosacījumi nesegto zaudējumu apjoma samazināšanai.
Saskaņā ar FM rīcībā esošo Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas informāciju par situāciju vietējos reģionālajos pasažieru pārvadājumos, pērn nesegtie zaudējumi 0,88 miljonu latu apmērā ir trīs plānošanas reģionos (Latgales – 0,06 miljonu latu, Zemgales – 0,33 miljonu latu un Vidzemes – 0,49 miljonu latu apmērā).
FM atbalstīs pasākumus, kas nodrošinātu sabiedriskā transporta ilgtspējīgu organizēšanu un maršrutu tīklu optimizāciju, lai nodrošinātu zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atbilstoši valsts budžetā paredzētam līdzekļu apmēram un neuzņemoties saistības, kurām nav finansiāla seguma.
Vienlaikus FM uzskata, ka SM, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, plānošanas reģioniem jāvienojas par starppilsētu un vietējo maršrutu vienotu plānošanas modeli, lai varētu optimizēt maršrutu tīklus un nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu visā valsts teritorijā, samazinot zaudējumu apmērus.