2019. gada otrā ceturkšņa dotācijas aizturēšana līdz pilnīgai apstākļu noskaidrošanai ir pašreizējais risinājums jau vairāk nekā mēnesi ilgajā strīdā par uzņēmumu Rīgas satiksme un Rīgas mikroautobusu satiksme veikto invalīdu pārvadājumu uzskaiti.
Sabiedriskā transporta padome 29. martā atbalstījusi Autotransporta direkcijas (ATD) priekšlikumu apturēt 2,2 miljonus lielo avansa dotāciju par pasažieru ar invaliditāti pārvadājumiem līdz maijam. «Direkcija krasi norobežojas no vēlmes pārvadājumu jautājumu politizēt. Mūsu nolūks ir gūt skaidrību par dotācijas izlietojumu. Paralēli notiek darbs pie valstī vienotas sistēmas izveides, kas izslēgs vairumu šā brīža strīdu cēloņu,» intervijā Dienas Biznesam uzsver ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Līgums ar Rīgas domi
Jautāts par RMS pārmetumiem, ka uzņēmums tiek nomelnots, izteicis pat gatavību tiesāties un nesaskata pārkāpumus savā darbībā, K. Godiņš norādīja, ka izteiktās šaubas par neatbilstībām RMS un RS invalīdu pārvadājumu uzskaitē nav kāda uzņēmuma vainas apstiprinājums. Tieši tādēļ šobrīd konkrēts lēmums attiecas uz Rīgas domi.
«Dotācija līdz maijam ir aizturēta Rīgas domei. Mūsu līguma partneris konkrētajā gadījumā nav kāds atsevišķs pārvadātājs, bet gan Rīgas dome. Katra puse šajā lietā, tostarp RMS, var rīkoties, kā vēlas. Ja grib tiesāties, to var darīt. Pieminēšu jau Sabiedriskā transporta padomes sēdē Rīgas satiksmes valdes locekļa Jāņa Meirāna teikto, ka RS dod informāciju. Tas ir pārvadātāju pašu interesēs – tikt skaidrībā, un pēc iespējas ātrāk. Es ceru, ka sadarbība turpināsies un būs skaidrība. Uzskatu, ka Rīgas dome ar savu vēstuli mums ir atzinusi, ka viņu sistēmā ir nepilnības un tās ir jānovērš!» sacīja K. Godiņš.
RS valdes loceklis J. Meirāns pēc Sabiedriskā transporta padomes sēdes lēmuma 29. martā Dienas Biznesam atzina, ka RS pārvadājumos invalīdu īpatsvars atsevišķos maršrutos ir lielāks, tomēr pauda neizpratni par nepieciešamību aizturēt dotāciju. Viņš uzsvēra, ka šobrīd notiek manipulācijas ar statistiku un pagaidām nav pamata runāt par kaut kādiem pārvadātāju pārkāpumiem.
Jāpiebilst, ka, atšķirībā no reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem, par biļešu kontroli lielajās pilsētās atbild pilsētas pašvaldība. Pēc būtības uz visiem jautājumiem par neskaidrībām pārvadājumu uzskaitē ir jāatbild pašvaldībai, konkrētajā gadījumā Rīgas domei.
Vecās neskaidrības
«Mums aizdomas ir vēl aizvien, tādēļ aicinājām Sabiedriskā transporta padomi šo dotāciju aizturēt. Līguma partnerim tiek lūgts novērst neskaidrības vai pārkāpumus, ja tādi ir. Līdzīgs gadījums bija, piemēram, ar Liepājas pilsētu 2016. gadā, kad uzsvērām, ka nepiekrītam, kā tiek uzskaitīti personu ar atvieglojumiem pārvadājumi sabiedriskajā transportā, un lūdzām to mainīt,» sacīja K. Godiņš.
Visu rakstu lasiet 2. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!