Zivju pārstrādes rūpnīca SIA Piejūra šā gada pirmajos desmit mēnešos pārdošanas apjomus palielinājusi par 24%. Vienlaikus uzņēmums savu gandrīz simtprocentīgo eksportu uz Krieviju ir spējis diversificēt, pārorientējoties uz Eiropas un citiem tirgiem, un šobrīd vairs tikai 50% no uzņēmuma eksportētās produkcijas tiek vesta uz Krieviju.
SIA Piejūra galvenais eksporta produkts ir šprotes eļļā. Šā gada desmit mēnešos uzņēmums ir pārdevis 8 803 724 produktu vienības, kas, salīdzinot 2013. gada attiecīgo periodu, ir par 1 675 294 vienībām jeb 24% vairāk.
«Jau šā gada sākumā sapratām, ka ir jāveic noteiktas darbības, lai novērstu riskus, jo mūsu produkcija 97% apmērā tika eksportēta uz Krieviju. Šā gada laikā, mērķtiecīgi strādājot, esam atraduši jaunus sadarbības partnerus Eiropā, ASV, Kanādā un NVS valstīs,» stāsta Māris Daude, uzņēmuma tirdzniecības un mārketinga vadītājs.
Šobrīd uzņēmums eksportē savu produkciju uz 22 valstīm. Ar 20 valstīm sadarbība uzsākta tikai šogad, starp tām ir tādas valstis kā Polija, Ukraina, Kazahstāna, Gruzija, ASV, Kanāda u.c.
Uzņēmums nākamā gada pirmajā pusē plāno uzsākt vismaz 60 jaunu produktu ražošanu. Plānots palielināt arī darbinieku skaitu, kurš šā gada laikā pieaudzis par 10%, no 219 līdz 240 darbiniekiem. Līdz ar jauno produktu ražošanas uzsākšanu, SIA Piejūra plāno samazināt eksporta apjomus uz Krieviju līdz 30% no kopējā uzņēmuma eksporta apjoma.
Šogad uzņēmums ar savu Eiropai izstrādāto zīmolu AMBERFISH ir spējis iekļūt vienā no lielākajām tirdzniecības tīklu ķēdēm Polijā – Carrefour.
Uzņēmums Piejūra ir dibināts 1995. gadā Liepājas novada Nīcas pagastā. Uzņēmuma galvenie produkti ir šprotes eļļā un mencu aknu konservi. Uzņēmuma eksports veido 97% no saražotās produkcijas. 2013. un 2014. gadā rūpnīcas modernizēšanā ir investēti 5,2 miljoni eiro.