Sadarbojoties ar grāmatvedības un finanšu konsultāciju uzņēmumu, Latvijas uzņēmējiem vissvarīgākie kritēriji ir detalizēts līgums un speciālistu pieredze, bet mazāka nozīme ir cenai un izmantotajiem IT risinājumiem, liecina konferencē Grāmatvedības forums 2015 publiskotie pētījuma dati.
Šāgada februārī 36 valstīs konsultāciju uzņēmuma Grant Thornton veiktais pētījums arī atklāj, ka, vērtējot sadarbību ar grāmatvežiem, uzņēmējiem svarīgākā ir speciālistu izpratne par klienta biznesu un pakalpojuma uzticamība. Šiem apgalvojumiem piekrīt attiecīgi 44% un 31% aptaujāto Latvijas uzņēmēju, teikts paziņojumā presei.
Vienlaikus pakalpojuma cenai vai grāmatvedības uzņēmuma IT spējām un izmantotajiem risinājumiem Latvijas uzņēmēju skatījumā ir daudz mazāka nozīme. Cenu kā vissvarīgāko kritēriju minējis tikai katrs ceturtais (25%) aptaujātais. Bet aptuveni divām trešdaļām (66%) Latvijā aptaujāto grāmatvedības uzņēmuma IT spējas un izmantotie risinājumi nav izšķirošs kritērijs ārpakalpojuma izvēlē.
«Ārpakalpojumu sniedzēju aptauja pirms pāris gadiem iezīmēja «ideālo grāmatvedi» Latvijas «vidējā klienta» acīm: «Tāds, kurš visu izdara, bet es par viņu neko nezinu un negribu zināt.» Taču nozarē notiek lielas pārmaiņas, kas var likt arī Latvijas «vidējam klientam» novērtēt produktīvu attiecību veidošanu ar savu grāmatvedi,» konferencē atzina Latvijas Republikas grāmatvežu asociācijas (LRGA) valdes loceklis Kaspars Rutkis.
To, ka pēdējos gados ļoti strauji ir pieaugusi uzņēmēju vēlme ieklausīties savos grāmatvežos, pasākumā secināja arī SEB banka valdes loceklis, finanšu direktors Kārlis Danēvičs. Tādēļ ir svarīgi, lai grāmatveži spētu identificēt trūkumus, salīdzināt procesus ar nozares labāko praksi un ieteiktu, ko nedarīt, lai izvairītos no kļūdām.
Piemēram, līdz ar informācijas tehnoloģiju attīstību datu ievadīšana un uzskaite aizvien biežāk tiek aizvietota ar dažāda līmeņa automatizētām programmām, kuras ļauj izrakstīt elektroniskus rēķinus, iegūt datus reālā laikā, kontrolēt visus uzņēmumā notiekošos procesus un veikt izsmalcinātu uzkrātās informācijas analīzi.
Vairākās valstīs strādājoša būvtehnikas nomas uzņēmuma Cramo Group finanšu direktore Indra Zilberta Grāmatvedības forumā atzina, ka, ieviešot elektronisku piegādātāju rēķinu apstrādi, ieguvumi ir savlaicīgi iegrāmatoti rēķini, pārskatāms to apstrādes process un precīzi sagatavoti finanšu pārskati. Rezultātā palielinājusies grāmatvedības efektivitāte, samazinājušās izmaksas un uzlabojusies sadarbība ar piegādātājiem.
« Mums ir jāmāca sabiedrība, lai būtu izpratne par to, kas ir kvalitatīva grāmatvedība Tas nozīmē, ka tu zini, ka dati ir sagatavoti pareizi un droši vari likt savu parakstu uz finanšu pārskatiem,» pēc Grāmatvedības foruma 2015 atzina LRGA valdes priekšsēdētāja vietniece Ilze Palmbaha.