Televīzijas nozīme cilvēku dzīvēs ir būtiski mazinājusies – pārsvarā tā tiek izmantota fonam un reizēm izklaidei, tā uzskata 50% Inbox Polls aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.
Aptaujas dalībnieki norādījuši, ka no rītiem fonam ieslēdz kādu televīzijas vai radio kanālu, tomēr lielākoties pievēršas ziņu lasīšanai internetā, e‑pastu pārbaudei vai lieto sociālos tīklus.
TV skatītāji ir kļuvuši izvēlīgāki attiecībā uz pārraidēm, kam veltīt pilnīgu savu uzmanību. 38% respondentu atklāj, ka vēlas uzzināt vien konkrētu informāciju, kādēļ tie skatās tikai konkrētus raidījumus, atklāj Inbox Polls aptauja.
«Iedzīvotāju mediju patēriņa izmaiņas sevišķi spilgti vērojamas vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem, kur pēdējo trīs gadu laikā izvēle ir bijusi izteikti par labu internetam. Ja 2005. gadā ar televīziju nedēļas ietvaros varēja sasniegt 90% šā vecuma auditorijas, 2010. gadā - 80%, tad pašlaik šis rādītājs ir nokrities līdz 70%,» stāsta Minshare, Baltijas mediju aģentūras, pārstāvis Aivars Šmits.
«Domāju, ka tas ilgtermiņā atstās ietekmi uz televīziju kā uz mediju, tam jāmainās, lai noturētu uzmanību,» uzskata A. Šmits.
Aptauja veikta laikā no 2013. gada 8. līdz 20. oktobrim, pētījumu veica uzņēmums SIA Inbokss ar virtuālā rīka Inbox Polls palīdzību. Aptaujas ietvaros aptaujāts vairāk nekā 1,1 tūkstotis respondentu.
Aptaujas ārvalstīs liecina - līdz ar ierīču pieejamību cilvēki aizvien mazāk spēj pastāvīgi koncentrēties uz vienu konkrētu mediju. ASV organizācijas Interactive Advertising Bureau (IAB) veiktais pētījums liecina, ka trīs ceturtdaļas aptaujāto lieto vairākus ekrānus vienlaikus. Piemēram, televīzijas pārraidēm ASV pilnībā pievēršas vien katrs divdesmitais jeb 5% aptaujāto, kamēr visilgāk uzmanību notur dažādu datoru – stacionāru, klēpja un planšetes – ekrāni.