Līdz ar Latvijas tipogrāfiju spēju attīstīties un konkurēt ar rietumu kolēģiem, bizness sokas arī poligrāfijas materiālu vairumtirgotājiem
Poligrāfijas materiālu un foto preču vairumtirgotājs SIA Poligrāfijas apgāds (PolAp) šogad cer sasniegt pirmskrīzes līmeni – apgrozījumu 18 miljonus eiro gadā. «Mērenais apgrozījuma kāpināšanas temps bija apzināts solis. Pēckrīzes gados lielāku vērību pievērsu peļņas rādītāju uzlabošanai. Neesam jau sportisti, kas dzenas pēc rekordiem, kaut arī ieguvums jeb peļņa ir pa nullēm,» atzīst SIA Poligrāfijas apgāds PolAp valdes loceklis Juris Lapa. Uzņēmums pērn ierindojies 90. vietā DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā, kurā iekļauti tie uzņēmumi, kuriem pēdējos piecos gados izdevies palielināt apgrozījumu.
Atrod nišu
PolAp darbība tiek balstīta uz trīs vaļiem – papīra, kas nodrošina lielāko daļu no apgrozījuma, poligrāfijas materiālu un foto preču realizāciju. J. Lapa uzsver, ka pēdējos divos gados visa poligrāfijas nozare ir iekļaujama Gazeļu sarakstā, jo tā piedzīvojusi izrāvienu. Latvijas tipogrāfijas, kas ir lielākie PolAp klienti, ir atradušas savu nišu – grāmatu druku eksportam. «Protams, ar to nodarbojas lielās tipogrāfijas, kas pēdējos gados ir investējušas tehnoloģijās. Tomēr lielākā daļa mūsu klientu ir mazās un vidējās tipogrāfijas, kuras nespēj pa tiešo no ražotājiem nopirkt lielus apjomus materiālu. Daudzas no tām atrodas reģionos,» stāsta J. Lapa. Viņš nepiekrīt apgalvojumam, ka līdz ar digitalizācijas laikmeta uzvaras gājienu papīra druka iznīks, jo poligrāfijas materiālu pārdošanas apjomi rādot pretējo. Mainās vien nišas – grāmatas tiek iespiestas vairāk, savukārt samazinās tirāža avīzēm un žurnāliem. J. Lapa akcentē piemēru, kā strādā kāds ASV digitālo grāmatu tirgotājs. Tas pārdod elektronisko grāmatu par deviņiem dolāriem un par vienu dolāru piedāvā iegādāties arī drukāto versiju – kā dāvanu. Tas vien apliecinot, ka tradicionālā grāmatu lasīšana ir aktuāla vēl aizvien.
Visu rakstu Papīrs neiznīkst lasiet 5. februāra laikrakstā Dienas Bizness.