Baltijas valstu tirgu vēlas iekarot pasaulē otrs lielākais apģērbu mazumtirgotājs – Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M). Tiesa gan, pagaidām sīkāku informāciju par šiem plāniem pati kompānija nesniedz. H&M preses pārstāvis Hakans Andersons Db.lv norādīja, ka H&M darbības politika paredz nekad nekomentēt baumas.
«Tā kā mums ir savi [tirdzniecības] centri arī Latvijā, tad zinām, ka kompānijai H&M ir plāni atvērt savus veikalus visās trīs Baltijas valstīs» norāda tirdzniecības centra (t/c) Ulemiste Center OU vadītājs Guido Pjarnits, vēsta Dv.ee.
Ulemiste Center OU ir lielākais tirdzniecības centrs Igaunijā. Tā attīstītājs ir kompānija Linstow, kas Latvijā izveidojusi tādus tirdzniecības centrus kā Alfa, Mols, Galerija Centrs, Origo un Dole.
Tajā pat laikā cita Igaunijas tirdzniecības centra - Viru Keskus AS - vadītājs Antss Vasars gan norāda, ka, ņemot vērā to, ka pircēju paradumi ir mainījušies, H&M ienākšana Igaunijā valsts iedzīvotājos varētu radīt nelielu vilšanos. «Pēc manām domām, ekspress modes laiki sāk pāriet. Pārdošanas apjomi ekspress modes segmentā rāda, ka tas [šie apģērbi] vairs nav tik pieprasīti,» tā A. Vasars.
Iepriekš intervijā Nozare.lv apģērbu tirgotāja SIA Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle norādīja, ka H&M ienākšana Latvijas tirgū nav nekas neiespējams. «Taču tas, ko H&M noteikti skatīsies, būs Baltijas tirgus kopumā, jo tādai lielai ķēdei nebūs jēgas ar zaudējumiem darboties vienā vai divos tirdzniecības centros Rīgā,» tā viņa.
H&M pārdošanas apjomi veikalos, kas atvērti vismaz gadu, pērn trīs mēnešos līdz 2011. gada novembra beigām gada griezumā saruka par 3%, kamēr kopējie pārdošanas apjomi visos H7M veikalos palielinājās par 6%.
Pērn gada novembra beigās H&M visā pasaulē bija 2 472 veikali. 2010. gada attiecīgajā laikā kompānijai bija 2 206 veikali.
Tirdzniecības centra Rīga Plaza vadītāja Iveta Priedīte db.lv sacīja, ka «H&M turpina pētīt un apzināt iespējas Baltijas valstīs». Sīkākus komentārus viņa nesniedza.
Vēl pagājušā gada augustā I. Priedīte db.lv sacīja, ka komunikācija ar tirgotāju H&M notiek regulāri, bet «šobrīd H&M nesaskata potenciālu Latvijas tirgū».