Latvijas alus darītava SIA Aldaris pērn turpinājusi strādāt ar zaudējumiem, liecina uzņēmuma iesniegtais 2014. gada pārskats Lusoft.
Aldara zaudējumi 2013. gadā bija 10,28 miljoni eiro, savukārt aizvadītajā gadā tie samazinājās līdz 3,407 miljoniem eiro. Lursoft dati rāda, ka uzņēmums pēdējos četrus gadus ir aizvadījis ar zaudējumiem. Pērn ievērojami saruka Aldara neto apgrozījums, gada nogalē sasniedzot 28,626 miljonus eiro. Alus ražotāja rentabilitātes rādītājs ir uzlabojis, bet joprojām saglabājies negatīvs, t.i., -19,74.
Aldara pārdošanas apjomi Latvijā 2014. gadā veidoja 49,3 miljonus litru, kas ir par 5% mazāk nekā iepriekšējā gadā un atspoguļo esošo stagnāciju alus nozarē Latvijā. Jāatzīmē, ka lielākā daļa no pārdotā realizēts vietējā tirgū. Uzņēmums pērn savu darbību koncentrēja uz ekskluzīvā alus segmentu, un pērn tirgū ieviesa 13 jaunus produktus, no kuriem četri ir jauni ekskluzīvā segmenta ali ar Aldara zīmolu 0,33l stikla pudelēs.
Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn uzsākts darbs pie Alus muzeja izveides, kuru plānots atklāt 2015. gadā, vēsturisko telpu un ekspozīcijas izveidē ieguldot kopumā 1,5 miljonus eiro.
AS Aldaris izpilddirektors Marguss Kasteins portālam db.lv skaidro, ka 2014. gadā turpinājusi uzlaboties uzņēmuma rentabilitāte, samazinātas fiksētās izmaksas, kā arī palielinājušies vidējie ieņēmumi par vienu pārdoto vienību. Tas norāda, ka 2013. gadā pieņemtais lēmums par Aldara stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz craft alus tirgu un mazinot savu dalību lētākā jeb PET alus segmentā, bijis solis pareizajā virzienā.
Stratēģijas maiņas rezultātā, 2014.gadā uzņēmumam radās restrukturizācijas zaudējumi 3,4 miljoni eiro apjomā, kas salīdzinot ar iepriekšējo periodu ir samazinājušies vairāk nekā trīs reizes. Turpmākajos gados biznesa stratēģijas maiņas restrukturizācijas izdevumi vairs nav paredzēti, tādēļ finanšu rādītāji turpinās ievērojami uzlaboties, uzsver kompānijas vadītājs.