Ģimenes uzņēmums no Talsiem SIA "Luula" ražo radošuma attīstību veicinošas bērnu dizaina mēbeles, kas atbilst Montesori pedagoģijas pamatprincipiem.
"Pirmajā acumirklī šķiet, ka bērnu preču jomā ir daudz dažādi interesanti piedāvājumi, bet, kad vēlies kaut ko patiesi funkcionālu, izvēles iespējas strauji sašaurinās. Kad jaunākā meita bija maza, meklējām mēbeles, ko izvietot viņas mazajā istabiņā. Vajadzēja kaut ko ne tikai skaistu, bet arī kompaktu, ietilpīgu, bērna fizioloģiskajām vajadzībām atbilstošu – lai bērns visu laiku neaicinātu mūs palīgā un patstāvīgi varētu izvietot un paņemt savas mantas. Ņemot vērā to, cik atšķirīgi bērns redz vidi no sava skata punkta, gribējās piedāvāt Selīnai savu personīgo pasaulīti, kur glabāt noslēpumus un radīt brīnumus. Mēs visi atceramies savus bērnības sapņus. Un kā katru vakaru vecāki lika tos sagraut – sakārtot mantas... Kā lai bērns izveido sapņu karalisti un vakarā to vienkārši aizver?" tā Inga Sokolova, SIA "Luula" produktu dizaina autore.
Viņas skatījumā bērna attīstībai visnepieciešamākās prasmes ir komunikācijas iemaņas un vispusējs radošums, ko apgūst pirmsskolas vecumā. Tādēļ izstrādāts radošais galdiņš "Luu-Table" – smilšu kaste dienām, kad ārā līst. Nesen uzņēmums galdiņu papildinājis ar sienas plauktu un skapīti televizora izskatā, ko iespējams izmantot kā leļļu māju vai grāmatu glabātuvi. Tāpat "Luula" piedāvā vairāku veidu dizaina plastikāta tāfeles radošuma attīstībai.
Viņa uzskata, ka kopumā bērniem domātu mēbeļu jomā ir attīstības iespējas. "Nolaižoties uz zemes tuvāk bērniem, paveras pavisam citas vajadzības, kas šobrīd netiek pilnībā apmierinātas. Grūtākais, ar ko šobrīd nākas saskarties, ir fakts, ka esam vienīgie, kas piedāvā ne tikai vienojoša dizaina mēbeles, bet arī daudzveidīgu pielietojumu. Pircējs nav radis meklēt mēbeles pēc mūsu piedāvātajiem kritērijiem. Tādēļ cenšamies, lai kolekcijas mēbeles cita citu papildina. Šim nolūkam plānojam rudenī izstrādāt bērnu krēsliņu, mantu kasti, skapi, kuram nebūs durvju, un gultu," saka I. Sokolova. Pozicionēt piedāvājumu nedaudz citā nišā, kas pašlaik lielai daļai potenciālo pircēju nav zināma, jaunam uzņēmumam esot grūti. "Bijām cerējuši vispirms iekarot vietu Eiropā un orientējāmies uz Skandināviju, bet neticamā kārtā pirmais galdiņš aizceļoja uz Austrāliju, turklāt pie pircēja bija piecu dienu laikā. Pagaidām par tirdzniecības apjomiem nevar sūdzēties, bet, protams – gribētos vairāk," teic I. Sokolova.
Pagaidām "Luula" savu produkciju tirgo "Etsy" platformā, kur esot diezgan vienkārši izveidot savu veikalu. Tā tiek pozicionēta kā rokdarbu platforma un cilvēki tur iegādājas nelielus, oriģinālus izstrādājumus, tāpēc mēbeles bērniem nav preču kategorija, ko tur primāri meklē. "Pašlaik cenšamies piereģistrēt uzņēmumu "Amazon". Tas, izrādās, ir sarežģītāk – kā noskaidrojām, problēmas visbiežāk rada automātiskās datu nolasīšanas sistēmas, kas mūsu dokumentus vienkārši nesaprot," saka I. Sokolova.
Produkcija pieejama arī internetveikalā "petitandsmall.com". "Esam saņēmuši partnerības piedāvājumu no populārām vietnēm "hello-hello.fr" un "kidsinteriors.com", kas bāzēti Francijā. Mazāks, bet interesants piedāvājums ir no internetveikala, kas darbojas Portugālē un Bali. Tomēr biznesa pasaulē bezmaksas piedāvājumu nav. Lai gan katra no šīm vietnēm ir guvusi atzinību un izvēlas reklamēt tikai tādus produktus, kas, viņuprāt, ir konkrētajai mērķa grupai saistoši un kas mums ir pagodinoši, nākas izvēlēties, kurus sadarbības piedāvājumus varam atļauties. Mūsu produktus atzinīgi novērtējis viens no pasaulē vadošajiem interjera izstāžu organizatoriem "Maison & Objet", ar ko apsveram iespēju veidot partnerību. Vēlamies sadarboties arī ar latviešu vietnēm, kas darbojas bērnu attīstības un interjera jomā," stāsta I. Sokolova.
Uzņēmums plāno piedalīties arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā, kas notiks bērnu interjera izstādes laikā Ķelnē.
Zīmola klātbūtne tradicionālajos veikalos nav uzņēmuma mērķis. "Šajā kanālā jāiegulda lieli līdzekļi, arī starpniecības maksas ir lielākas. Kad sākumā par šo interesējāmies, izrādījās, ka pēdējos gados liela daļa bērnu veikalu ir slēguši savu darbību un liela daļa šī biznesa tagad ir internetā," spriež I. Sokolova.
Šis ir ģimenes uzņēmums, kas dibināts 2018. gada nogalē un īpašnieks ir Kalvis Sokolovs. "Esam attīstījušies, pateicoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) grantu atbalstam. Pirmais galdiņš tika pārdots 2020. gada janvārī, bet jau pavasarī iekļuvām LIAA veidotajā "Latvijas izcilo produktu katalogā"," priecājas I. Sokolova.
SIA "Luula" ražošanai izmanto ārpakalpojumu. "Ir pietiekoši daudz uzņēmumu, kuri iegādājušies mūsdienīgu un jaudīgu aprīkojumu, lai nodrošinātu citu, vairāku uzņēmumu pasūtījumus. Ražot pašiem vienu mēbeļu kolekciju nav īpaši saprātīgi," teic I. Sokolova.