Ēdināšanas uzņēmumiem atsauksmes internetā palīdz nepalaist garām nevienu niansi, jo komentētāji nesnauž, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Komunikācija sociālajos tīklos ir jāprot iespēju robežās vadīt, lai tie darbojas uzņēmuma labā, nevis tam nodara ļaunumu. «Labu komentāru dabūt ir grūtāk nekā sliktu, jo cilvēkiem ne vienmēr ir laiks par pozitīvo pieredzi dalīties ar citiem. Savukārt situācijās, kad kaut kas nav apmierinājis, gribas par notikušo pastāstīt visiem. Sliktie komentētāji iedalās divās daļās. Vieni ir tādi, kuri pie mums ir viesojušies, bet diemžēl kaut kas nav paticis vai kaut kas mums nav sanācis. Otra daļa ir mārketinga komentētāji, un lielākoties šie cilvēki pie mums pat nav bijuši. Piemēram, uzraksta, ka mums no galda bija norauts galdauts, bet mūsu restorānā tādi nav bijuši kopš tā atklāšanas. Visas atsauksmes analizējam un strādājam pie tā, lai sliktie komentāri neatkārtotos,» pieredzē dalās restorāna Ferma īpašnieks Māris Astičs.
DB uzrunātie restorānu īpašnieki atzīst, ka komentāri ir noderīgi, jo ne vienmēr sanāk visu pārraudzīt pašiem. Izlasot viesu atsauksmes, var uzzināt, kur ir uzņēmuma vājās puses, kādas jaunas lietas cilvēki vēlētos saņemt. «Atšķirībā no interneta portāliem, kur var anonīmi rakstīt komentārus, sociālo tīklu pluss ir tas, ka cilvēki raksta savas domas, apzinoties, ka viņu profils visiem ir redzams, un mums ir iespēja cilvēkiem arī atbildēt. Man kā liela uzņēmuma vadītājam komentāri pat atvieglo dzīvi. Nevaru visur būt klāt un visu zināt. Neanonīmie komentāri parasti ir objektīvi, un mēs cenšamies izskatīt viesu piedāvājumus, piemēram, sākt cept bezglutēna picu vai iegādāties papildus bērnu krēsliņus,» atzīst restorānu tīkla Vēl vairāk saules līdzīpašnieks Endijs Bērziņš.
Arī šampaniešu bāra Modernists līdzīpašniece Santa Pīlēna atzīst, ka interneta komentāri ļauj uzņēmuma saimniekiem sekot līdzi savu darbinieku rīcībai un negatīvi komentāri ir pat savā ziņā vēlami. Protams, par pozitīvām atsauksmēm visi priecājas, bet negatīvās palīdz uzlabot servisu vēl vairāk. Mūsdienās sociālie tīkli palīdz pārdot produktu vai pakalpojumu pat labāk nekā reklāma. «Arī es ceļojot lasu komentārus par vietām, kuras vēlos apmeklēt, un man tie šķiet vērtīgāki un patiesāki nekā kāda profesionāļa veidots tops,» atzīst S. Pīlēna.