Pēc tam, kad Rīga būs saņēmusi 20 zemās grīdas tramvaju sastāvus no Čehijas, šādus tramvajus Rīgai varētu turpmāk ražot Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) un Minskas automašīnu rūpnīcas (MAZ) kopuzņēmums.
Tā šodien vēsta laikraksts Bizness&Baltija.
Db jau vēstīja, ka RVR kopā ar Belkomunalmaš strādāja pie modeļa tramvaju parka atjaunošanai Rīgai. Tā kā savulaik RVR ražoja arī tramvajus, a/s RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.
Kā apgalvo RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs, tad rūpnīcai Latvijā ir visas nepieciešamā pieredze un tehnoloģijas, lai šādus zemās grīdas tramvajus ražotu. Tiesa gan, ka paša tramvaja koncepts vēl neesot izstrādāts. Šonedēļ Rīgā ierodas MAZ pārstāvji, lai runātu par ražošanas iespējām RVR. L. Raizbergs arī norādīja, ka iepriekš radušās domstarpības abu uzņēmumu starpā, jo MAZ bija paredzējis, ka Rīgā tikšot ražoti tikai tramvaju vagonu karkasi.
RVR un MAZ gan var cerēt tikai uz Rīgas domes tālākiem pasūtījumiem, jo esošā vienošanās, ko dome parakstījusi ar Čehijas kompāniju Škoda Transportation s.r.o., paredz būtiskas sankcijas gadījumā, ja dome tomēr nolemtu atteikties no jau pasūtītajiem tramvajiem.
Laikraksts vēsta, ka esošais projekts bez pašu tramvaju iegādes paredz, ka sestā tramvaja līnija 19 km garā posmā mainīt sliedes, Ropažu ielā un Brīvības gatvē izveidot aizsargjoslu gar sliedēm, lai tramvajs varētu ātrāk pārvietoties, pārbūvēt pieturvietas, rekonstruēt līnijas elektriskos tīklus utt., kas kopumā pilsētai izmaksās 63 miljonus latu.
Kopumā nepieciešamos 99.4 miljonus latu tramvaju iegādei un infrastruktūras rekonstrukcijai uzņēmumam Rīgas satiksme ar Rīgas domes garantiju izsniegušas bankas SEB, Swedbank un Nordea. Līdzekļus no Eiropas fondiem šim projektam nav izdevies iegūt.
Kas attiecas uz tramvaju sastāvu piegādātājiem, tad par tiem nāksies maksāt tikai 2012. gadā. Tiesa gan ražotājam jau samaksāts avanss 10.4 miljoni eiro apmērā.
Db.lv jau vēstīja, ka Pirmo zemās grīdas tramvaju Čehijas uzņēmums Škoda sola nogādāt Rīgā nākamā gada marta otrajā pusē. Visus 20 līgtos tramvaju sastāvus Rīga varētu saņemt līdz 2010.gada beigām.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Nikolajs Zaharovs (SC) pēc Škodas apmeklējuma atzina, ka «jaunais tramvajs no vecā atšķiras būtiski, gan pēc izskata, gan tīri tehniski. Piemēram, jaunajam tramvajam dzinējs paredzēts katram ritenim atsevišķi, un katru riteni kustinās atsevišķa programma. Kā skaidro ražotāji, šāda sistēma ir ekonomiskāka un nodrošina arī labāku gaitu un manevrēt spēju. Protams, jaunais tramvajs būšot daudz taupīgāks, komfortablāks un klusāks».