Daži interesenti pauž bažas, ka nupat izsludinātā Rīgas satiksmes zemās grīdas tramvaju iepirkuma nolikums, iespējams, rakstīts vienam konkrētam uzņēmumam, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme nule kā izsludinājis iepirkumu par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji Rīgā varētu sākt kursēt jau nākamā gada otrajā pusē pa 4. tramvaja maršrutu Imantas virzienā. Orientējošā iepirkuma summa pēc uzņēmuma norādītā ir 70 milj. eiro. Patlaban Rīgas satiksmei kopumā ir 189 tramvaji, no kuriem 26 ir zemās grīdas. Tie kursē 6. un 11. tramvaja maršrutos. Iepriekšējais zemās grīdas tramvaju iepirkums noslēdzās 2008. gadā. Saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp Rīgas satiksmi un tramvaju piegādātāju Škoda Transportation, Rīga ir saņēmusi 26 zemās grīdas tramvajus, no kuriem 20 ir trīs sekciju un seši – četru sekciju tramvaji.
Skatās aizdomīgi
Atsevišķi ražotāji, kas izrādījuši interesi par jauno iepirkumu konkursu, iepazīstoties ar nolikuma saturu un prasībām, kas jāizpilda pretendentam, ir bažīgi un norāda, ka, pēc viņu domām, tas ir izveidots konkrēti vienam tramvaju ražotājam, proti, jau minētajam Škoda. Pēc viņu teiktā, šis uzņēmums vienīgais varēs izpildīt noteiktās prasības.
Uzņēmumi, kas nevēlas atklāt sevi, atzīmē, ka šajā iepirkumā var vilkt paralēles ar neveiksmīgo a/s Pasažieru vilciens (PV) iepirkumu. Proti, Rīgas satiksme prasot kā atsauksmi 100 zemās grīdas tramvajus, bet iegādāsies tikai 20. PV prasa atsauksmi par desmit vilcieniem, bet pērk 32. Rīgas satiksme nolikumā kā vienu no prasībām arī norādījusi atsauksmi par 15 platsliežu tramvajiem, kas divus gadus tiek ekspluatēti. «Ir diezgan daudz uzņēmumu, kas var izpildīt prasību par 100 zemās grīdas tramvajiem, bet tie nevar izpildīt prasību par 15 platsliežu tramvajiem, kas jau divus gadus ir ekspluatācijā. Un otrādi – ir daži uzņēmumi, kas var izpildīt prasību par 15 platsliežu tramvajiem, kuri jau divus gadus ir ekspluatācijā, bet tie nevar izpildīt prasību par 100 zemās grīdas tramvajiem. Ir pieļauts tikai viens tehniskais risinājums – viens velkošais ritenis –, kas ir visai aizdomīgi,» skaidro nobažījies ražotājs.
Visu rakstu Meklē blusas jauno tramvaju iepirkumā lasiet 28. septembra laikrakstā Dienas Bizness.