Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.
"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".
Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.
Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.
Gatavošanās jaunu vagonu iegādei sākta jau pirms vairāk nekā desmit gadiem. SIA "Liepājas tramvajs" norāda, ka ,pirmkārt, bija jāsagatavo esošais sliežu ceļš, jāpārbūvē atsevišķi līnijas posmi, tika arī pagarināta tramvaja līnija uz lielāko pilsētas mikrorajonu Ezerkrastu, pagarinot ceļu par 3,4 kilometriem (vienā virzienā - 1,7 kilometri).
Vasaras periodā notika būvniecības darbi, lai esošo tramvaju depo, kas būvēts vēl pirms 120 gadiem, piemērotu zemās grīdas tramvaju uzturēšanai un apkalpošanai. Bija jāņem vērā vairāki būtiski aspekti, piemēram, ka jaunie tramvaju vagoni ir divreiz smagāki par patlaban ekspluatācijā esošajiem augsto grīdu tramvajiem, norāda SIA "Liepājas tramvajs".
Ietilpība jaunajos zemās grīdas tramvajos ir aptuveni tāda pati kā vecajam modelim. Līdz 40 sēdvietām (vecajos ir 34-36 sēdvietas) un 100 stāvvietām.
SIA "Liepājas tramvajs" norāda, ka galvenie ieguvumi ir pilnīgi jauni vagoni, jo vecie ir fiziski un morāli novecojuši, un tiem gandrīz neiespējami iegādāties atsevišķas rezerves daļas. Tāpat zemā grīda nozīmē ērtāku iekāpšanu un izkāpšanu visiem, tai skaitā cilvēkiem ar kustību traucējumiem, ratiņkrēslos un ar bērnu ratiņiem.
Jaunajiem tramvajiem ir ērtāks salons, tas ir klusāks pilsētvidē, tam ir mūsdienīgs dizains, aprīkots ar modernām tehnoloģijām, piemēram, klimata kontroles sistēmu, USB ligzdām, video un audio informatīvo sistēmu, videonovērošanas kamerām salonā un ārpusē, LED apgaismojums salonā un LED lukturi, elektroniska dažādu procesu vadība, vadītāja kabīnē atsevišķa klimata kontrole, skārienjūtīgi monitori, ergonomisks vadītāja krēsls utt, norāda SIA "Liepājas tramvajs".
12 vagonu iegādes līguma kopējā summa bez pievienotās vērtības nodokļa ir 17 673 600 eiro. Viena tramvaju vagona cena attiecīgi ir 1 472 800 eiro. Līguma summā ietilpst visas izmaksas, kas saistītas ar tramvaju vagonu piegādi, kā arī apkalpošanu un remontu garantijas termiņa laikā. 2020.gada rudenī Liepājas pašvaldības no Kohēzijas fonda saņēma papildu 12,83 miljoni eiro vēl divu jaunu tramvaju iegādei un1,55 kilometru tramvaju līniju pārbūvei.
Patlaban pa Liepājas ielām kursē 16 tramvaji, kas ražoti pagājušā gadsimta 70.-80.gados Čehoslovākijā un regulāri iespējami uzlaboti un pielāgoti mūsdienu pasažieru pārvadājumu prasībām.