Ne visiem katru dienu ir stunda laika pusdienām restorānā, tāpēc Liene Kuplā ir izveidojusi bistro Balts ar fokusu uz svaigu ēdienu ērtai līdzņemšanai.
«Kā jau daudzi biznesi, arī mūsējais ir radies brīdī, kad izjutām vajadzību pēc tā, ko šobrīd piedāvā bistro Balts, – ātri pieejamu, svaigu un kvalitatīvu maltīti. Kad dienas ritms ir straujš, darba daudz un ir vairākas darīšanas viena pēc otras, ne vienmēr ir laiks papusdienot vai pavakariņot restorānā, kur jārēķinās vismaz ar 40 minūtēm no sava laika. Agrāk, kad man bija 15–20 minūtes pusdienām, visbiežāk tās pavadīju mašīnā, domājot, kur lai ātri paēd. Bieži tā arī neizdomāju un paliku bez pusdienām,» stāsta Liene. Ja viņa izlēma par labu kādai ēdnīcai, pēc tās apmeklējuma atlikušo dienu drēbes un mati oda pēc eļļas. Kebabi, burgeri un picas ir pieejami salīdzinoši ātri, bet ar tiem var tikai apmānīt vēderu, nevis uzņemt enerģiju. «Protams, ir cilvēki, kuriem tas nav būtiski. Tomēr ir tādi, un es esmu viens no tiem, kas tāpēc izjūt lielu diskomfortu. Mērķis bija radīt vietu, kur ēdiens ir pieejams ātri, tas ir svaigs un veselīgs, un arī telpā gaiss ir tīrs un svaigs,» viņa teic.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Runājot ar paziņām, Liene secināja, ka izplatīta parādība ir daudz darba, kad pilnvērtīgai maltītei laika nepietiek. Piemēram, Londonā teju uz katra stūra var iegādāties svaigas gatavās maltītes un restorāni nav vienīgās vietas, kas piedāvā kvalitatīvu ēdienu. «Protams, ir cilvēki, kuri var atļauties pavadīt stundu vai vairāk, pusdienojot vai vakariņojot restorānā, bet tādas vietas kā bistro Balts ir izveidotas tiem, kam nav tik daudz laika vai ir citas prioritātes,» norāda Liene.
Pirms diviem gadiem tika atvērts bistro Balts Rīgas centrā Ģertrūdes ielā, bet pērn tika atvērta tirdzniecības vieta Jaunajā Teikā. «Man nekad nav bijusi interese vaļasprieka līmenī uzturēt savu kafejnīcu vai restorānu. Izstrādājot koncepciju, bija skaidrs, ka nebūs tikai viens bistro, bet tiks veidoti vairāki. Tāpēc arī viss, sākot no ēdienkartes un beidzot ar ēdienu pasniegšanas veidu, tika pakārtots tam, lai koncepciju būtu viegli pavairot,» uzsver Liene. Šogad ir plāns paplašināties, atverot jaunu bistro kādā no tirdzniecības centriem un arvien vairāk akcentējot ēdienu piegādi korporatīvajiem klientiem.
«Katrai nozarei ir savi plusi un mīnusi. Man šķiet, ka nav būtiski, ko pārdod vai ražo – ēdienu, apģērbu, būvmateriālus vai pakalpojumu, problēmas ir līdzīgas, un tās ir pārdošana, darbinieki, finanses, termiņi un plānošana. Galvenie izaicinājumi visās jomās ir līdzīgi. Tas, kas mainās, ir biznesa apjoms,» spriež Liene.
Visu rakstu Paēst, nestāvot rindā lasiet trešdienas, 16.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!