Pasaules intelektuālā īpašuma dienā tika apbalvoti konkursa «Gada preču zīme 2018» laureāti. Kategorijā «Gada preču zīme – Latvijai» balvu ieguva SIA «Zekants» par preču zīmi «Pupuchi», bet kategorijā «Gada preču zīme – pasaulei» par uzvarētāju tika atzīta AS «Printful Latvia» preču zīme «Printful».
Laureātu diplomus nominācijā «Gada preču zīme – pasaulei» saņēma Ilonas Gibertes preču zīme «Coo Culte» un SIA «Hortimed» preču zīme, bet nominācijā «Gada preču zīme – Latvijai» diplomi piešķirti SIA Wearedots par preču zīmi «dots.» un Arta Daugina preču zīme «Blueshockrace».
«Septiņu gadu laikā konkurss »Gada preču zīme« ir kļuvis par nozīmīgu un gaidītu ikgadēju nozares notikumu.Pozitīvi vērtējam, ka uzņēmēji arvien vairāk apzinās reģistrētas preču zīmes vērtību un tās aizsardzības nepieciešamību, kā arī arvien vairāk saprot, cik svarīgi ir uzņēmējdarbības attīstībai radīt pievilcīgu un viegli atpazīstamu preču zīmi. Konkursā uzvarējušās preču zīmes turpmāk kalpos par uzņēmumu radīto produktu un pakalpojumu galvenajiem mārketinga instrumentiem, veicinot to atpazīstamību ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē,» teic Sandris Laganovskis, Patentu valdes direktors.
Kopš 2012. gada konkursu «Gada preču zīme» organizē Patentu valde sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK), savukārt 2017. gadā konkursa organizatoru komandai ir pievienojusies arī Latvijas Dizaineru savienība (LDS). Atzīmējot preču zīmes augstu pievienoto vērtību uzņēmuma tēla un tā zīmolvedības stratēģijā, LDS priekšsēdētājs Miks Pētersons norāda, ka preču zīme ir daļa no kopējās uzņēmuma identitātes. No preču zīmes kvalitātes ir ļoti atkarīgs tas - kā tiks uztverts konkrētais uzņēmums ne tikai uzņēmēju, bet arī patērētāju vidū.
Šo gadu laikā konkursā piedalījušās vairāk nekā 630 preču zīmes, kuru vidū ir Latvijas patērētājiem plaši atpazīstami un tīkami produktu un pakalpojumu sniedzēji. Vairums no konkursa «Gada preču zīme» laureātiem ir ražojoši, eksportējoši uzņēmumi, tie attīstās, reģistrē arvien jaunas preču zīmes, kas sniedz ievērojamu pienesumu valsts ekonomikai un nes Latvijas vārdu pasaulē, pārstāvot plašu nozaru spektru – sadzīves ķīmija, farmācija, kokapstrāde, pārtikas ražošana, tekstila izstrādājumu ražošana u. c.
«Būdams šī gada konkursa »Gada preču zīme 2018« žūrijas komisijas priekšsēdētājs, novēroju, ka līdztekus visiem ļoti labi zināmiem zīmoliem gan Latvijā, gan pasaulē, sacensībā piedalījās arī pagaidām mazāk zināmi uzņēmumi, bet ar augstu attīstības potenciālu. Šogad žūrijas darbs bija daudz grūtāks nekā iepriekš, jo pieteikušies bija ļoti spēcīgi zīmoli no dažādām jomām, tādējādi sacensību padarot vēl spraigāku Šī pozitīvā tendence dod cerību, ka arī nākamgad varēsim lepoties ar vēl spēcīgākiem uzņēmumiem, kuri gatavi ne tikai paši attīstīties, bet arī sniegt būtisku ieguldījumu Latvijas ekonomikas uzplaukumā,» cer Jānis Endziņš, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs.
Apbalvošanas pasākuma ietvaros tika pasniegtas arī simpātiju balvas. Nominācijā «Gada preču zīme – pasaulei» Patentu valde pasniedza simpātijas balvu SIA «Shiro» par preču zīmi «Bistro Balts», LTRK atzinīgi novērtēja SIA «YoPlayDo» preču zīmi, savukārt LDS savu simpātiju piešķīra 1. vietas nominantam AS «Printful Latvia» par preču zīmi «Printful». Nominācijā «Gada preču zīme – Latvijai» LDS atzinīgi novērtēja SIA «Plūkt» preču zīmi, LTRK – Mārtiņa un Kārļa Dambergu preču zīmi «Kalnciema ielas tirgus,» Patentu valde – SIA «Slyfox» figuratīvo preču zīmi un Starptautiskās intelektuālā īpašuma aizsardzības asociācijas Latvijas Nacionālā grupa par savu simpātiju izraudzījās SIA «AV Energy» preču zīmi «Kiwi divi».
Iepriekšējo gadu konkursa uzvarētāju vidū ir tādi uzņēmumi kā SIA «Labie koki», SIA «Abavas dārzi», Valsts SIA «Latvijas Nacionālā opera un balets», SIA «Rāmkalni», SIA «Manilla», SIA «Marine Insurance Services», SIA «Milzu!», SIA «Latvijas Piens», Jelgavas novada pašvaldība, SIA «Lattelecom», SIA «Enogam», AS «Spodrība».