Eksperti

Pienākums norādīt izcelsmes valstis jāuzņemas arī piegādātājiem

Raimonds Okmanis, SIA “Latvijas Tirgotāju Savienība (LaTS) valdes priekšsēdētājs,18.02.2025

Jaunākais izdevums

Ieviešot prasību norādīt izcelsmes valstis produktu cenu zīmēs, mazumtirgotājiem kļuvis skaidrs, ka šo pienākumu būtu jāuzliek arī piegādātājiem. Tāpat vajadzētu precizēt izcelsmi privāto preču zīmju produktiem, kuriem šobrīd izcelsmes valsts netiek norādīta.

“LaTS” atbalsta ideju, ka visiem pārtikas produktiem izcelsmes valsts būtu jānorāda pavaddokumentos, kā tas ir, piemēram, augļiem, dārzeņiem, svaigai gaļai. Šobrīd ražotājiem arī nav tiesiska pienākuma informēt tirgotājus par izcelsmes valsts maiņu.

Tā kā 28. februārī beidzas “saudzēšanas periods” veikaliem sakarā ar izcelsmes valsts norādīšanu cenu zīmēs, gribētu atgādināt, ka būtu vēlams uzlikt arī piegādātājam pienākumu norādīt produktu izcelsmes valsti. Citādi šobrīd nereti ir situācija, kad piegādātājs elektroniski sniedz kļūdainu informāciju par izcelsmes valsti. Tādējādi, pārsūtot šos datus no elektroniskā formāta uz kasi, var izrādīties, ka cenu zīmē uzrādīta viena valsts, bet veikala plauktā – cita.

Lai šīs kļūdas labotu, veikalniekiem jādrukā jaunas cenu zīmes, tātad jāpatērē papildu laiks un resursi, un tas ir kārtējais mazais iemesls.

Likuma trūkums ir arī tas, ka izcelsme netiek norādīta privātiem zīmoliem. Sākotnēji šo noteikumu mērķis bija atšķirt iespējamos Krievijas un Baltkrievijas ražojumus, bet privāto preču zīmju gadījumā atzīmē par valsti nav ziņu. Tādējādi iznāk maldināt patērētāju, kas, iespējams, vēlas iegādāties tieši Latvijas ražojumu, bet no cenu zīmes tas nav saprotams.

Lai pircēji uzskatāmāk saņemtu informāciju par pārtikas produkta ražotājvalsti, no 2024. gada 1. septembra mazumtirgotājiem produktu cenu zīmēs rakstiski vai ar karoga attēlu jānorāda valsti, kurā pārtikas produkts ir ražots. Ja prece ražota agresorvalstī Krievijā vai Baltkrievijā, tam jātiek norādītam tikai rakstiski. Ja informācija par produkta ražotājvalsti tirgotājam nav pieejama, valsts nosaukuma vietā norāda tekstu “Valsts – nav ziņu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

LaTS paplašina e-veikala piegādes Kurzemē un audzē apgrozījumu

Db.lv,20.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkls “LaTS”, turpinot paplašināt piegādes zonas visā Latvijā, ietvēris Kurzemes reģionu, kur gūst arvien lielāku pircēju atsaucību – jaunums ir tiešsaistes veikala pakalpojumi teritorijā ap Kuldīgu, Vārmi un Saldu, pastāstīja SIA “Latvijas Tirgotāju savienības” valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis.

“Pircēji novērtē “LaTS” e-veikala īpašos piedāvājumus – piemēram, “e-latts.lv” līdz šim bija vienīgais internetveikals Rīgā un apkārtnē, kas pieņem depozīta taru. Tagad depozīta taru pieņem arī Kuldīgas, Saldus un Vārmes komplektēšanas centru piegādes zonā. Tāpat šajos reģionos iespējams pasūtīt un nomainīt arī “Venden” lielos ūdens balonus,” jaunumus iezīmēja R. Okmanis.

Pēc R. Okmaņa vārdiem, tādējādi reģionu iedzīvotāji var ietaupīt ne tikai laiku, bet arī naudas līdzekļus, retāk tērējot degvielu braucienam uz iepirkšanās centriem, turklāt cenas internetveikalā neatšķiras no klātienes veikalu cenām, un ir spēkā arī visas atlaides un akcijas. “Daudzi izmanto iespēju pasūtīt pārtikas un nepārtikas preces no pilsētām saviem tuviniekiem lauku reģionos, turklāt šādas piegādes, kā esam novērojuši, kļūst regulāras, pircējiem e-veikala grozā liekot līdzīgus pirkumus. Tas liecina par stabila ieraduma veidošanos,” gandarīts ir R. Okmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

LaTS interneta veikala apgrozījums pieaudzis par 20%

Db.lv,22.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Latvijas Tirgotāju savienības” (“LaTS”) izveidotās tirdzniecības platformas internetā apgrozījums 2024. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, informē uzņēmumā.

“Šobrīd veikalu tīkla dalībnieki sāk gūt labumu no mūsu kopējā e-veikalā veiktajām investīcijām. Vairāki veikalnieki atzīst, ka šobrīd pasūtījumus interneta veikalā saņem praktiski katru dienu, bet vēl pirms dažiem mēnešiem tāda regularitāte netika novērota,” pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis.

Interneta veikalu sistēmā beidzamajos gados ieguldīti vairāk nekā 50 000 eiro. Tā priekšrocības pakāpeniski sāk izmantot arvien vairāk veikalu, jo īpaši reģionos, kur iedzīvotājiem grūtāk nokļūt fiziskajos veikalos.

Savukārt “LaTS” tīkla veikalniekiem e-veikals ir iespēja saglabāt aktīvu tirdzniecību arī rudens un ziemas periodā, kad fiziskajos veikalos tradicionāli ir vērojams apgrozījuma apsīkums – mazāk cilvēku dodas atvaļinājumos un apbraukā Latvijas reģionus, tādējādi tirgotājiem vairāk jāpaļaujas uz vietējiem pircējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru